Naptár

2013. március
h K s c p s v
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Kategóriák

Recent Posts

Legutóbbi hozzászólások

Fórumlista

Eurovízió 2013: Magyarország a 12-es

ESC2013_butterflyTudósító: Klész Imre
Forrás: eurovision.tv

Ma kora délután hozták nyilvánosságra az elődöntők rajtsorrendjét. A sorrendet idén zenei producerekre bízták azért, hogy minden dal a lehető legjobban érvényesüljön. Az EBU jóváhagyására is szükség volt, így már nyilvános a sorrend. Magyarország a 12-es rajtszámot kapta a május 16-i fordulóban.

Első elődöntő, május 14
1 Ausztria
2 Észtország
3 Szlovénia
4 Horvátország
5 Dánia
6 Oroszország
7 Ukrajna
8 Hollandia
9 Montenegró
10 Litvánia
11 Fehéroroszország
12 Moldova
13 Írország
14 Ciprus
15 Belgium
16 Szerbia

Második elődöntő, május 16
1 Lettország
2 San Marino
3 Macedónia
4 Azerbajdzsán
5 Finnország
6 Málta
7 Bulgária
8 Izland
9 Görögország
10 Izrael
11 Örményország
12 Magyarország
13 Norvégia
14 Albánia
15 Grúzia
16 Svájc
17 Románia

A rajtsorrend nem csupán a producereken múlt. Korábban sorsolással határozták meg azt, hogy melyik ország melyik elődöntő melyik felében fog fellépni. Dánia és Norvégia kivétel, náluk az volt a kikötés hogy ne kerüljenek egy elődöntőbe. Erre azért van szükség, mert Malmö közel van Dániához és Norvégiához is, és várhatóan nagy tömegek fognak érkezni a két szomszédos országból. A tumultus így enyhíthető. A döntőben Svédországot a 16. helyre sorsolták. A többi ország sorrendjét szintén producerek határozzák meg, de az elődöntők után a továbbjutó országok szintén sorsolással döntik el, hogy a döntő melyik felében fognak szerepelni. Az automatikus döntős országok fellépési helye az első próba utáni sajtótájékoztatón lesz kisorsolva. A producerek a döntőt megelőző nap 15 óráig jelentik be a végleges rajtsorrendet.

44 hozzászólás Eurovízió 2013: Magyarország a 12-es

  • schanc

    Hát aki ismeri a dalokat, az véleményt mondhat, hogy jó-e a rajtsorrend ilyen kialakítása. A kommentjeitek alapján San Marinóval kiszúrtak.
    A mi 12. rajtszámunk nem néz ki rosszul, bár a norvég leányt, aki utánunk jön, nagy esélyesnek olvasom mindenhol.

  • Gabiii

    Meglátjuk…San Marino szerintem így is továbbjut, de a 2. elődöntőt sokkal nehezebb megjósolni mint az elsőt. A lettek utolsó helye 100 %. Örményország, Macedónia, Albáni, Bulgária, Málta, Lettország, Románia kiesése nem szomorítana el de nem így lesz.

    Az első elődöntőben nálam Montenegró és Hollandia a nagy kérdőjel, hogy sikerül e nekik, a többi papírforma lesz abban az elődöntőben.

  • Zolecs

    Szerintem ők lesznek a döntősök:

    Dánia,Oroszország,Ukrajna,Hollandia,Montenegró,Litvánia,
    Fehéroroszország,Moldova,Írország,Szerbia

    Azerbajdzsán,Finnország,Málta,Bulgária,Izland,Görögország,
    Norvégia,Grúzia,Svájc,Románia

    Ez a sorszámleosztás leginkább Macedóniának,San Marinónak,Ausztriának és Észtországnak tett leginkább keresztbe.

    Az hogy mi 12. vagyunk..határeset. Túl erős a mezőny, túl sok a „nagy” ország, ami miatt nem gondolom h sikerül bejutni 🙁

  • Czigel

    Hát a sorsolás alapján elég kérdéses a döntőbe jutásunk… Viszont eddig a 12. rajtszám amióta 2 elődöntő van, mindig döntőbe jutott, szóval remélem szerencsét hoz 🙂

  • Zolitt

    Nehéz itt sakkozni, hogy hogy lenne a legjobb, az tetszik, hogy az örmény csörömpölős „sikítozós-csukladozós” (engem feszültté tevő) dal után jön Alex relaxos dala. de az nem tetszik, hogy Norvégia jön utánunk.
    itt nagyon nekik rakták a sorrendet! Izrael-Örmény-Magyar ezek mind ilyen hangulat leültetős muzsikák, és akkor 3 dal után jön a norvég, ami fel tudja rázni az éppen alfába tartó közönség/néző figyelmét.

    A mi elődöntőnket nézve, és az én okoskodásom alapján:

    jó dal + jó pozíció= döntő:
    2 San Marino, 4 Azerbajdzsán, 13 Norvégia, 15 Grúzia
    okés dal + jó pozíció = döntő
    16 Svájc, 9 Görögország

    gyenge dal + nehéz pozíció= kiesés:
    1 Lettország, 7 Bulgária, 11 Örményország, 17 Románia

    így a fennmaradó 4 helyre ők 7-en pályáznak:
    3 Macedónia, 5 Finnország, 6 Málta, 8 Izland, 10 Izrael, 12 Magyarország, 14 Albánia

    Zárásul én ismét nemtetszésem fejem ki ezzel a produceres okossággal! Sokkal igazságosabb volt a szerencsére bízni, hogy ki mikor, ki után lép fel. Az meg hülyeség hogy ezzel csillogtatják, ragyogtatják, szinte szobrot állítanak tiszteletből a fellépőknek…. Ki lett próbálva idén, jövőre jöjjön vissza a rajtszámhúzigálós döntés.
    Meg a döntőben is mi az, hogy csak azt döntik el, hogy első fele második fele… tiszta szégyen. csinálják akkor úgy, hogy mittomén 5-ösével osztják be, és azt húzzák ki, hogy 1-5; 6-10; 11-15; 16-20; 21-26 oszt’ ezeken belül rendezhetik a producerek úgy ahogy akarják. de ebben a 13-13-ban elég nagy a szórás. ez túlságosan is befolyásolja az eredményt!
    Szerintem… :S

  • Bakancs

    Én nagyon nem értem a sorszámleosztás logikáját, szerintem ez jó néhány szám érvényesülését lerontja, mintsem segítené (Ausztria, Észtország, San Marino, de még Magyarország is, mivel Norvégia el fog nyomni bennünket).
    És hogy miért Szerbia és Románia zár, ismét egy kérdőjel.

  • Dani

    „Dánia és Norvégia kivétel, náluk az volt a kikötés hogy ne kerüljenek egy elődöntőbe.”

    Még Izrael is kivétel, mivel az egyik fontos ünnepük az első ED napján van, így automatikusan a 2. ED-be kerültek.

  • Dani

    Hát, Ausztriának és San Marino-nak tettek keresztbe a legjobban.

  • schanc

    Ha már számmisztika: eddig egyetlen olyan sorszám volt, amely minden elődöntőben nyerő volt, ez pedig a 14. Elég jó továbbjutási arányokat produkált még a 17, 18 és 19 is (na, vajon miért? 🙂 ). Legrosszabbul eddig az 5 és a 11 sorszám „szerepelt”.

  • Zoli

    Én nem örülök ennek… A mezőny közepe szerintem rosszabb, mint a legeleje és a legvége, nekem legalábbis mindig ilyen tizenvalahány körül szokott lankadni a figyelmemet. Nem értem, miért gondolja bárki, hogy az örmény szám után Magyarország tündökölhet. Norvégia ragyogni fog, oké, most hallgattam meg sorban az örmény-magyar-norvég számokat, és Berger hat utánunk, főleg ha oda képzelem elénk Izraelt ugye. Még a „hajléktalan-fílingre” (bocsi, nem pejoratívan mondtam…) sem építhetünk most annyira. Bár a Lonely Planet egy rossz dal, egyedül ez tetszik a történetben…

  • Dani

    Ha esetleg továbbjutnánk (amit erősen megkérdőjelezek, és nem gondolnám, hogy ez be fog következni), akkor remélem, nem kapjuk meg ismét a szerencsétlenséget jelentő 2-est. (Habár a Junioron már sikerült a horvátoknak 2-esről nyerniük 2003-ban, de ez itt nem a Junior.)

    • Noémi

      A Junioros már csak azért sem jöhet be, mert ott voltak kb. 10-en, itt meg huszon-valahányan. 🙂
      Én még mindig azt hajtogatom: Még bármi lehet, meglátjuk, mi lesz! 😀

  • Seatter

    WTF?Románia zárja az elődöntőnket?
    Ki rakta ezt össze?San Marino egyszer jó dalt küld,és erre ennyire kitolnak vele…
    12 nekem nem tetszik,meg az sem,hogy Berger kisasszony jön utánunk..

  • Fabiana

    Izrael-Örményország-Magyarország-Norvégia sorban egymás után… Enyhén szólva kedvező Norvégiának. A dal önmagában nagyon erős, nem értem mi szükség volt a „hátszélre”. Az egyetlen pozitívum, hogy 2 angol nyelvű dal közé vagyunk beékelve. Elég gyengén muzsikáltak a producerek a rajtsorrend összeállításnál, ennél sokkal jobb, a műsor szempontjából élvezetesebb sorrendet is ki lehetett volna hozni.
    Pl. az első elődöntőben az Oroszország-Ukrajna-Hollandia ballada hármast hogy sikerült így összehozni? Ráadásul mind angol nyelven, kiváló énekesnőkkel.
    Lettország mennyivel jobb elődöntő-nyitó, mint tavaly Montenegró? Románia mint záróprodukció pedig WTF? Egy jó rajtszám elpocsékolása egy tré dalra… Per pillanat nem gondolom, hogy az általuk meghatározott rajtsorrend élvezhetőbbé fogja tenni a műsort. Meglátjuk.

  • gyokub

    Én végighallgattam a dalokat a 2. elődöntőben ebben a sorrendben, és szerintem élvezhetőbb így a felhozatal. Az, hogy a lettek kezdik, nem tetszik, de legalább nem kezdődik unalmasan a műsor, és hamar elfelejthetjük a borzalmukat. San Marino lehet, hogy 2-es lesz, de itt az elején szerintem pont ki fog tűnni. Utánuk úgyis a macedónok unalmas és borzadályos dala jön, úgyhogy nem kell félteni őket a döntőtől. Bár megjegyzem, nagy eredményre ne számítsunk San Marinónál, ha döntőbe kerülne, hiába az egyik kedvenc a rajongók körében. Szerintem Ciprus 2012 No. 2 lesz ebből is, vagy rosszabb.

  • force

    Hát, csalódtam a producerekben, szerintem az, hogy Romániát az utolsó helyre tették a második elődöntőben nagyon gáz. Észtország és San Marino kapták a retteget 2-es rajtszámot, furcsa, két olyan országnak adták, akik innen nem fognak továbbjutni (sokkal ésszerűbb lett vna olyan országoknak adni, amelyek úgyis továbbjutottak vna pl. Oroszország és Azerbajdzsán). Az, hogy az örmények után jön Alex, elég meglepő, vizuálisan (kinézetre) nem sok különbség van a két előadó között, érdekes rajtsorrend, majd meglátjuk.

  • Mettyú.

    nos bennem is vegyes érzelmek vannak, de van egy olyan érzésem, hogy idén, a 12-es rajtszám után lesz szünet (reklám stb.), mert kevesebb az előadó így nem akkor a kontraszt már közöttünk és a norvégok között. persze ez csak egy feltételezés.
    én még mindig abban a hitben vagyok, hogy sikerülni fog, nem tudom miért de így gondolom. 🙂

  • Clusters

    Szerintem idén is meg fogunk verekedni Svájccal a 10. helyért, reméljük sikerülni fog Alexnek. 🙂

  • schanc

    http://www.youtube.com/watch?v=G6D2KUbosro
    Itt van, hogy hogyan is fog ez hangzani.
    Nem is lenne feltétlenül rossz, de hogy miért a Svájc-Románia tandemmel zárják a show-t…

    • force

      4 tuti továbbjutó van szerintem ebből az elődöntőből: Azerbajdzsán, Görögország, Norvégia, Grúzia.

      A maradék 6 helyre a tippem:
      San Marino, Izrael, Izland, Finnország, Románia (nem a dal miatt!!!), Svájc/Magyarország/Bulgária/Albánia.

    • Clusters

      Lettország: Behajtani tilos 😀

  • János

    Az idei Eurovízió szörnyűre sikeredett. Csupa rossz döntés az országoktól a borzalmas dalokat tekintve,a producereknek pedig nem szabadott volna beleszólni a versenybe. Mindkét elődöntőből csupán 7-7 dalt mernék továbbjuttatni. Erre az évre elfáradt a dalverseny.
    Remélem,hogy helyre áll az országok pénzügyi helyzete,és ebből az évből tanulva az elkövetkezendő években színvonalas dalokat láthatunk újra.

  • krobert

    Hát San Marino-nak jól keresztbe tettek, de szerintem meglesz a továbbjutásuk. Ilyen helyzetekre jó szerintem a zsűri.
    Tipp (továbbjutók): San Marino, Azerbajdzsán, Görögország, Izrael, Örményország, Norvégia, Grúzia, Svájc, Románia

  • Pitbull

    He, ez most komoly??? Csak nekem tűnik rendkívül fail elképzelésnek, hogy az emberek a „rajtszámokra” (!?) szavaznak (esküszöm, nem is értem!) ?
    Én mindeddig abban a (téves?) hitben éltem, hogy az ESC a dalok versenye, most meg azt kell tapasztaljam, hogy a rajtszámok versenyeznek egymással! Beszarás!
    Talán az a hiba, hogy már megint magamból indulok ki. Nekem semmi problémát nem okoz, hogy cirka két órán keresztül tudjak koncentrálni egy bizonyos dologra (zenék hallgatása/produkciók nézése), nem kezdek el a tizedik után ásítozni, nem alszok el, és nem kell ötpercenként hugyoznom sem (talán a jól működő prosztata a siker titka).
    Ez a rajtszámokon való görcsölés olyan fokú nonszensz a szememben, hogy igazából szavaim sincsenek rá, és aki kicsit is ismer, az tudhatja, hogy ez igazán nem mindennapi!

    • Pitbull, a fan média mindig próbál valamilyen magyarázatba kapaszkodni azért, hogy megjósolják az aktuális verseny végkimenetelét. Vagy bejön a jóslatuk, vagy nem 🙂 Éjszakai telejós műsorban is fel lehetne tenni azt a kérdést, hogy ki nyeri meg a versenyt. A rajtszámokon való agyalás csak statisztikai alapon megy, de lehet hogy a számmisztika is belejátszik az egész értékelésébe. Meg a pénzenergia. Ilyen is van… Bár azt is tudjuk már évek óta, hogy a nagy rajongók nehezebben tudnak reális képet adni a végső győztes megjóslásáról, elfogultság miatt. Nekenm is baromi nehéz küzdeni a saját ízlésemmel azért, hogy rábökjek a végső győztesre… Annyi biztos, hogy a népek nem a számmisztika alapján szavaznak az ESC-n 🙂

    • Erzsi

      Ó, végre, Pitbull, egy normális hang! Egyszer már kellően lerágtuk ezt a csontot, hogy jó-e hogy a producerek határozzák meg a sorrendet vagy sem. Az én álláspontom akkor az volt, hogy engem nem zavar. Ez egy műsor, aminek vannak szakmai szempontjai, amiket igenis a hozzáértő szakembereknek kéne meghatározniuk, nem a vakvéletlennek. Persze, feltételezve a szakemberek pártatlanságát, és nem abból kiindulva, hogy biztosan csalni fognak. Én most is bizalmat szavazok nekik, nem látok semmilyen elfogultságot a rajtsorrend kialakításában. Láthatóan az volt a cél, hogy ne azonos típusú dalok kerüljenek egymás mellé, amitől nem lehet őket megkülönböztetni egymástól. Nyilván nem sikerülhetett 100 %-ban, de az alapelv világos és számomra a megvalósítás is következetes. Az, hogy az utolsó helyre nem a mi dalunkat tették, még nem meríti ki a piszkos elfogultság tényállását. Sőt, nyilván azért tették a románt az utolsó helyre, hogy egy gyengébb dalt kissé helyzetbe hozzanak. A „jó rajtszám elpocsékolása egy tré dalra” teljesen elfogadhatatlan álláspont. És én szerintem Alex dala is jó helyen van a norvég előtt. Tudom, sokan szeretik ezt a dalt, de kétségtelen erényei mellett is azt gondolom, hogy nagyon kellemetlen dal, előtte Alexé kimondottan jól fog esni mindenkinek.

      Ahogy Pitbull is írta, ez a dalok versenye, nem a rajtszámoké. Egy jó dal a második helyről indulva is jó dal.

      Ez a számmisztika meg, hogy melyik rajtpozícióból jutnak tovább a leggyakrabban … Gyerekek, na ne blamáljuk már magunkat. Ennél sokkal színvonalasabb hozzászólásokhoz vagyok szokva tőletek.

    • Fabiana

      Erzsi, az idézett mondatom szubjektív vélemény. Bocs, hogy én így látom… Jó ég, senki nem akar itt összeesküvés-elméleteket szőni meg kristálygömbből jósolni, csupán leírjuk a meglátásainkat és kész.
      Nekem nincs bajom a 12-es rajtszámmal, ez van…

  • Zolitt

    Ajjjhh, rajtszámokra szavazás (amúgy ezt senki nem mondta szerintem, max annyit hogy adott országnak kedvező lehet-e a betöltött pozíció) meg számmisztika… igen, biztos rúnakövekkel, meg y bottal, tűz körül ugrálva számítgatja mindenki otthon a helyezéseket aki nem tetszését fejezte ki…. Szerintem nem vicces!

    Az erős/jó előadásoknál/daloknál valóban tök mindegy hogy hányadikként lép színpadra az adott illető, mert hiszem hogy idén Dánia/Norvégia/…/ bármelyik pozícióról döntőbe tud jutni.
    De ha van pl egy épp egy közepest elérő dalod, amiből még van 10 másik, ott igenis számít a sorrend, hogy ki-ki után és mikor. Épp Imre töltött fel még a produceres dolog kiderültekor egy dokumentumot, amiben tőlünk -talán- okosabbak, olyanok akik rálátnak a szavazatok alakulására, a nézői-elkapcsolási-szavazási aktivitást elemzik. volt ott szó mindenféle J alakról, meg, hogy most ezt akarják megtörni, meg etc… szóval ha a nagyokosok komoly elemzéseket csinálnak, ne legyenek már leoltva a rajongók azért mert ők is latolgatják az esélyeket.

    • Vivi

      Szerintem nincsenek leoltva, csak kissé mókás volt olvasni 🙂 Én is szeretem a statisztikákat, de igyekszem őket a maguk helyén kezelni, pl. nekem nem mond semmit az, hogy x éven keresztül y rajtszám 95%-ban döntőbe juttatta a dalt. Ez számomra inkább érdekes adat, de ettől még nem fogom azt hinni, hogy innentől kezdve akármilyen tré dal is birtokolja az y rajtszámot, tuti továbbjutó 🙂
      És megkockáztatnám azt is, hogy az illetékes producerek talán több olyan dokumentum birtokában vannak, ami alapján tudnak elemezni, mint egy „mezei” esc rajongó, és ezt most nem bántásként mondom 🙂
      Mindenesetre azt is remélem, hogy az elkövetkező másfél hónapban a „miért Alex képvisel minket?” hisztit nem fogja felváltani egy „jaj de rossz rajtszámunk van és pont Norvégia előtt” hiszti 😀 😀 😀

    • Erzsi

      Egy rajongó azért rajongó, hogy latolgassa az esélyeket. De tegye jobb színvonalon, mint az átlagos tévénéző. A kiindulópont mégis csak a dal kéne hogy legyen, ne a sorrend. Túl nagy jelentőséget tulajdonítotok neki. Itt most mindenki elsiratja San Marinot a 2. helyről. De az egy olyan erős dal, hogy nem tudom elképzelni, hogy ne jusson döntőbe. Eleve abból indultok ki, hogy a szerkesztők elfogultak és bizonyos daloknak kedvezni akarnak, másokat meg elkaszálni. Aztán olvasok egy ilyen hozzászólást: „Észtország és San Marino kapták a retteget 2-es rajtszámot, furcsa, két olyan országnak adták, akik innen nem fognak továbbjutni (sokkal ésszerűbb lett vna olyan országoknak adni, amelyek úgyis továbbjutottak vna pl. Oroszország és Azerbajdzsán)” Szerintem egy producer akkor pártatlan, ha a kialakított alapelveket figyelembe véve csak a dalokat nézi és nem hagyja magát a sokéves szokásjogtól, szimpátiaszavazási megszokásoktól befolyásolni. Miközben mi ez alapján ítélkezünk. Akkor most ki az elfogult?

  • Rita

    Abban mindenképpen egyetértek, hogy azonos stílusba tartozó dalok esetén számíthat a rajtsorrend, de nem állítom, hogy egy igazán jó dal ne tudna kitűnni, szerepeljen a show akármelyik szakaszában is. Idén Lettország és Macedónia borzalmai között San Marinónak így is nagy esélye van kitűnni, én hiszek benne, hogy idén sikerülni fog nekik a döntőbe kerülés.
    Tegnap meghallgattam a második elődöntőt indulási sorrendben, és azt kell mondanom, hogy a show közepén van egy hatalmas „üresjárat”, ott teljesen leül az egész, és sajnos ebben a kupacban van Alex is – ez mindenképp előny Norvégiának (akinek egyébként nem lett volna erre szüksége), de előny lehet nekünk is, mert talán a mi dalunkkal lesz a legélesebb kontrasztban, így akiknek nem tetszik Norvégia „csörömpölése”, átpártolhatnak Alex relaxációs muzsikájára. Változatlanul állítom, hogy az én ízlésem szerint Alexnek biztos továbbjutónak kellene lennie, de nem tragédia, ha nem sikerül neki…én akkor is büszke leszek arra, hogy Magyarország nem ül be a posványba, hanem minden évben mással próbálkozunk. Hiszem, hogy egyszer nagyon rá fogunk érezni Európa ízlésére, és akkor az MTV felkötheti a felkötnivalót! 🙂

  • Semmi baj nincs a 12-es számmal, igazából onnantól kezdve hogy az elődöntő második felébe kerültünk, nem járhattunk rosszul. És akkor mi van ha Norvégia előtt vagyunk? Tavaly a mamik és egy szünet után voltunk, mégis továbbjutottunk!
    Romániát meg azért kellett a végére rakni, mert az egy erős elkapcsolási faktor és még a végén lemaradnának a nézők a többi dalról.

  • Lukmataa

    Szerintem Alex olyan 8-10. helyen fog bejutni a döntőbe, és ott valamiért 15-20. helyet érzek!
    Azon gondolkodtam, hogyha megnyernénk majd valamikor, akkor meg lehetne rendezni az új fradi stadionban, mert ez elég nagy lesz hozzá, vagy nem lehet befedi teljesen?
    http://www.youtube.com/watch?v=tTQbBnYFvK4&feature=player_embedded Szerintetek?

  • Zolitt

    Vivi, szerintem igenis le lettek(tünk) oltva. Most végigolvastam még egyszer azt a kommentet, és most is úgy gondolom, hogy alaposan ki lett forgatva és fel lett nagyítva a rajtszámmal/ sorrenddel kapcsolatos „nyavajgásunk”.

    Erzsi, én a hozzászólások színvonaláról nem tudok -nem akarok- mit mondani, ha esetleg én színvonaltalanul írok, bocsi, ennyi telik tőlem. Az olyan hozzászólásokon én max röhögni tudok, ahol maga a kiosztott szám alapján temetik egyes országoknak a döntőbejutását, mert az hülyeség! De komplett leszólni az egész bagázst, akik a számokkal sakkoznak, hogy hol jó, hol nem, azt erősnek éreztem.
    San Marinoban egyet értek Veled, hogy az van olyan erős dal, hogy teljesen mindegy hogy 1-től 17-ig hol lépne fel, meglenne neki bárhol a döntő.
    De én nem is a kiemelkedő produkciókról beszélek, hanem a középszerű és a jók között egyensúlyozókról… (mármint ha próbálok olyan fejjel gondolkodni, hogy mi az ami a közönségnek tetszhet) azoknál egyáltalán nem mindegy, hogy ki előtt ki után és mikor lép színpadra.

    Tavaly első elődöntőben 7-től 11-ig kiesett mindenki.

    2011-ben első elődöntőben az első 5 kiesett. Pedig köztük volt az Albán, akinek nem akármilyen hangja/dala/színpadképe volt, a török, a lengyel (előzetesen közönség által kedvelt), a norvég…
    A második elődöntőben a 3-4-5 és a 9-10-11-12 búcsúzott.
    A hátsó szekcióból pedig 1-2 kivétellel mentek tovább.

    Akkor? nem befolyásoló -hangsúlyozom- a nem kiemelkedő daloknál az hogy hol lépnek fel? Dehogynem! És ha ezt emberek kreálják, hogy ki hol lép fel, én ilyen gyanakvó hülye vagyok, de ott már bármi közre játszhat! De ha nagyon meg akarják szerkeszteni az adásmenetet, ott is lehetne szimpatikusabb megoldást alkalmazni. pl mint amit fentebb írtam, nem 2 felé osztani a dolgokat, hanem 4 felé. és szekciókon belül azt csinálnak amit akarnak a producerek.

    Versenyt nyerni is az elmúlt 10 évben sikerült olyan dalnak, -és itt már lehet a kiemelkedőekről is beszélni- akinek 15-ös alatti volt a rajtszáma? És engem nem igazán hat meg az, hogy a 90-es években volt rá példa, mert pont az elmúlt 10 évben nőtte ki magát oda a verseny, ahol most tart.
    Azt viszont én is aláírom, hogy jó helyezést lehet elérni nem nagy rajtszámmal is.

    Így hirtelen talán „csak” ennyi lenne! 😛

    • Gabiii

      Erről van szó!

    • Vivi

      Szerintem meg olyan sorrend úgyse tudott volna születni hogy mindenki elégedett és boldog legyen, ezen most már kár rágódni, úgyse tudunk változtatni rajta. Inkább annak kellene örülni hogy legalább a műsor második felében vagyunk.
      A verseny megnyerésére vonatkozó statisztika meg pláne hidegen hagy, mert attól azért olyan messze vagyunk mint az a két bizonyos város egymástól és ezt most nem Alex miatt mondom, mert 100%-ig kiállok a dalunkért.
      De mindegy, nyilván a suliban túl sok statisztika órám volt, hogy mára már kellően hidegen tud hatni a számok ez irányú bűvölete 😀
      Csak tényleg ne legyen az májusban, hogy ha ne adj isten nem jutunk tovább, hogy biztos a 12-es rajtszám tehet majd róla…

    • Zolitt, kérdésedre a válasz: az ESC győztesek közül Sertab Erener még épp belefér az elmúlt 10 évbe, 4-es rajtszámmal nyerte meg a versenyt. Hajrá Sertab! (Ruslana 10-es volt, szóval ez a két kivétel van az elmúlt 10 évből)

  • LordKobold

    Azt elképzelhetőnek tartjátok, hogy a már emlegetett szakemberek a szintén említett adatok birtokában, (ami jóval több, mint nekünk valaha lesz) egy olyan sorrendet találtak ki, amitől kevésbé lesznek elkapcsolások és minden korábbi, a sorrenddel kapcsolatos statisztika mostantól érvényét veszti pont emiatt? Adjunk esélyt, bár mi sokkal több adatot nem fogunk megtudni, mint eddig, de lehet tényleg mostantól megtörik a csoportos kiesés bizonyos szegmensekben. Elvégre ezeket a szakembereket még meg is fizették ezért! Itthon ez lehet nem jelent garanciát arra, hogy érne is valamit, de szerintem a svédeknél igen. 🙂

  • István33

    Azt kell, hogy mondjam, hogy a producerek profi munkát végeztek. Amikor kiderült, hogy az alapsorsolás után a szervezők határozzák meg a sorrendet, magam is elkészítettem a saját rajtsorrendemet. Ezek után, hogy a második elődöntőt a lettek kezdik (Itt vagyunk-itt megyünk), cseppet sem okozott meglepetést. Az viszont igencsak meglepő volt, hogy az első elődöntő első felének sorrendjét sikerült teljesen pontosan eltalálni.
    Talán valakit érdekel, nálam, hogy jött ki ugyanez a sorrend: Az első elődöntő első felébe 7 női előadó dala lett besorsolva, négy ballada, ráadásul a gyorsabb ütemű dalok fele is lírai hangvételű (Dánia, Ukrajna). A monotonitást elkerülendő a gyors és lassú dalok váltakoznak egymással, lehetőleg, úgy hogy felütéssel (gyors dallal) kezdjünk. A férfinemet egyedül felvonultató Horvátországot egyértelműen a nyolcas közepére kellett tenni; mivel lassú dal, ezért a negyedik és nem az ötödik helyre. A gyorsabb dalok közül először a könnyebben emészthetővel, de ugyanakkor értékessel kezdtem (Ausztria), ezután jött a felejthetőbb (Szlovénia), majd a líraibb, magvasabb, egyedibb (Dánia, Ukrajna). A balladáknál ugyanez volt a szempont Észtország, Oroszország és Hollandia esetében. Itt egyértelműen a nézők jól jártak, furcsa lett volna, mondjuk Hollandiával kezdeni. Szerintem egyébként ez a legszínvonalasabb negyed, féltem is egy pár kedvencemet a nagy tumultus miatt.
    A mi elődöntőnk második felében a nemek aránya sokkal kiegyensúlyozottabb és a dalok is szélesebb stílusban mozognak. Itt több jó megoldás is elképzelhető volt. Bár a görög duhajkodást le kell valahogy vezetni, a környékünkön, a 10-12. helynél kialakuló andalító hangulatot nehéz megmagyarázni, igaz a középső örmény dal erőteljesebb hangzásvilágú.
    Részlehajlásról azért nem beszélnék, egyértelműen szakmai szempontok alapján alakult ki ez a sorrend.