Naptár

2013. február
h K s c p s v
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728  

Kategóriák

Recent Posts

Legutóbbi hozzászólások

Fórumlista

Blog: Alacsony pontokért cserébe füleseket kapott a zsűri

dal_magdiSzerző: Klész Imre

A Dal az MTVA saját formátuma – legalábbis elmondásuk szerint. Viszont a formátum még mindig nincs meg teljesen, mert ezen a hétvégén a zsűri olyant tett, amivel öngólt rúgott saját magának. Hangosan dühöngtünk a szobában, de szerintem a szomszédok is egyet értettek, mert nem verték a radiátor csövét azért, hogy hallgassunk.

Nem túlzás, ha azt mondom, ez a hétvége a zsűriről szólt. Három fordulón keresztül osztogatták a pontokat rózsaszín szemüvegen keresztül, a hamisan éneklőket tökéletesnek titulálták, utána pedig észbe kaptak a szervezők, hogy nem kellene tovább hagyni fapofával azt, hogy mindenki hallja a hamis hangokat a tévé előtt, csak a zsűri nem. Ezért kitalálták azt, hogy a középdöntőtől kezdve az ítészek szigorúak lesznek, fejhallgatóról fogják elkapni a hamis hangokat, és akik korábban jók voltak, azokat lepontozzák rendesen, kettő kivétellel. Közben a zsűri és a műsorvezető folyamatosan magyarázza a számlát, hogy most már a brigád tényleg elkezd dolgozni, igaz hogy ezzel önmaguk feladatának ellentmondva, a nagy változtatásokat tiltó rendelkezések miatt a szinte azonos módon előadott produkcióknak kevesebb pontot adnak.

Én szentül meg voltam győződve arról, hogy a formátum azért van kitalálva ennyi fordulóra, hogy fordulónként változtatási lehetőségeket adjanak az előadóknak, hogy egyre tökéletesebb, és hibától mentes teljesítményt láthassunk a versenyzőktől. Erre kitalálták, hogy nem lehet változtatni a dalon, amit fel is ró a zsűrinek az egyik versenyző, a másiknak pedig adnak lehetőséget arra, hogy a hangszerelés más legyen. Ha már ennyire szigorú akart lenni a Dal bizottság, akkor kiváló alap lett volna az, hogy ha nyíltan engedik a változtatásokat, az elődöntőn ilyen volt, a középdöntőn olyan, ezért adok ennyi meg annyi pontot. Szerencsére az első középdöntő elején fellépő adásszünetet kivéve szépen, pörgősen lett felépítve a műsor, a színpadot szeretem, a háttérbeszélgetések egyre lazábbak és szórakoztatóak, csak az a fránya Silverlight 5 ne lenne, ami miatt nem indulnak el a videók, Androidon is csak vagy akadozva, vagy sehogy sem – utóbbi az adást követően. Annyi információ árad a versennyel kapcsolatban mindenhonnan, hogy a magyar Eurovízió rajongók elégedetten dőlhetnek hátra, megkaptuk azt, ami nekünk jár!

A zsűri nem tudom hogy milyen koncepciót fog találni a döntőre és a pontok megmagyarázására, annyi biztos, hogy Bagi-Nacsáék ha paródiát fognak készíteni, akkor a zsűri ilyeneket mondjon: „Nagyon szeretem a dalod, jó a hangod, 4 pont”, „csúszkált a hangod, nem jött át, kaotikus a dal, 9 pont”, „hiányolom a dubstep-et és intonálva modulált a hangod, 10 pont”.

Gundi laza és végre majdnem elegáns, Évi pedig végre levetkőzte a mufurcosságát, ez a lazaság nagyon jó hangulatot ad a műsornak. Remélem májusban a pontbemondáskor is megmarad a lazasága!

Lássuk a fellépőket. Puskás Peti dala továbbra sem tud megérinteni, a tavalyi Csillagok nálam túl magasra tette a lécet.

Cserpes Laurától elvették a füstöt! Pedig olyan jó hangulatot keltett ez az elődöntőn… Ha a nagy versenyben gondolkodunk, még ha nem is angolul szólal meg, a dal hangulatának megjelenítése a képernyőn és nyelvünk különleges hangzása érdekessé teheti az egész produkciót. Sajnos nehéz elénekelni, az első refrén után elment Laura hangja, kár érte. Viszont bejutott a döntőbe, most már tényleg sokat kell gyakorolnia, magabiztosnak kell lennie hangilag, füstben is tudni kell énekelni. Jól mutat a lány a képernyőn!

Gáspár Laciék elegánsabbak voltak talpig fehérben, jó volt hogy nem fordított nekünk hátat a refrének utáni részeken. A verseny számukra véget ért, de majd úgyis halljuk a rádióban a „Szeretet él”-t.

Keresztes Ildikó egy kakukktojás számomra. A két éve megszületett alapdallam a zongorával addig-addig alakult, amíg a zeneszerző megtalálta azt az énekest, aki elő tudja adni. Tetszik a dal, szuper a hangja, jók a gesztusai, de a színpad hangulata valahogy hiányjeles nekem. Persze Laura helyett ő kapott füstöt a színpadra, de valami sejtelmesebb, sötétebb színpadképet tudnék elképzelni neki a döntőre, és talán egy dívásabb szerelést.

Gyurcsík Tibin leesett az állam. Annyira meglepődtem, hogy totál más technikával énekelt, mint amit megszoktunk tőle. Nagyon, nagyon tetszett! És pont, amikor minden összejött neki, ilyenkor kell kiejteni… Gratulálok Tibi, jó volt! Jövőre ugyanitt! Ne legyen neked az Eurovízió örök harc!

A mi kis Odettünk most valahogy vidámabban adta elő a dalát, ami szerintem rontott az előadás drámaiságán, őszinteségén. Az elődöntőn olyan kis sejtelmes volt, a sok közeli kameraállás minden arcrezdülését elkapta akkor is és most is. Valahogy bájosabbnak tartottam az első megmérettetéskor. A dalát nagyon szeretem.

Kállay-Saunders András produkciója változott, a szerelése világosbarnára váltott, és a kameraállások is változtak. Az elődöntőben a dal közepén felszaladt az oldalszínpadra külön énekelni, de eközben a kamera a vokálsort mutatta. Most ez megváltozott. Jópofa, amikor a vokállal egy csapatot alkotnak és úgy lépkednek a kamera felé a produkció közepén. Egy kis Valentin-napi himnusz, de nem az én világom.

Polyák Lilla hajszárító problémáját megoldották a középdöntőre, viszont pont ugyanazt a semmittevést láttuk a részéről színpadi mozgásban, mint Wolf Katitól Düsseldorfban. Egy gyors dalt nem lehet statikusan előadni, mint ahogy egy balladát sem lehet ugra-bugrálva előadni. Hiába jó a dal és a lendületes animáció a ledfalon, ötlettelen volt a koreográfia. De el kell ismerni, hogy szépen énekel.

Rácz Gergővel nem tudok mit kezdeni. Nem is értem hogy hogyan került be a döntőbe ez a vérszegény produkció. A dala tele van valamiféle „nyerni akarok” panelekkel, az az érzése az embernek, mintha hallotta volna valamikor ezt a dalt. Jó a bőrkabátja, ezt el kell ismerni. De döntőbe küldeni azért túlzás. Előadót kell cserélni, ha netalán őt küldenék Malmőbe.

A United ismét ezzel a fura eleganciával adta elő a dalt, mindenki szépen fel volt öltözve, nem játszották túl magukat. Ez talán nem is illene a zene hangulatához, de nekem tetszik, hogy visszafogottak, Pély Barna pedig jó előadó. Sokáig vezették a zsűri listáját, de véget ért számukra a Dal.

Palcsó Tamás dalához zseniális a ledfal grafikája. Övé a legjobb ebben a fordulóban. A dal hangulatára rátesz egy nagy lapáttal, amikor az énekes beáll a vokálosok mellé énekelni. A második refrénre pedig le kellett volna költöznie a lányoknak Tamáshoz, hogy megmaradjon a csapategység, az egymásért küzdés. A dal maga olyan amilyen, mint egy gyermekdal.

Fatima összeszedte magát a középdöntőre, a szerelése jobb lett, a vokálsor sokkal szebben kísért, viszont a dalszöveg túl kevés három perchez. Kettő és fél perces is szabályos, de a refrén túl sokszor ismétlődik. De a táncosok ellenére is vérszegény lett a produkció.

Baricz Gergő vállairól lekerültek a tollak, az ücsörgés a lépcsőn megmaradt, én pedig ásítottam egy nagyot. Bár lehet hogy kimentem közben kávét főzni a többieknek. Hála a vendégeimnek rengeteg kávé fogyott ezen a hétvégén, a kávéfőző sokszor prüszkölt a konyhában.

Janicsák Veca nem hallgatott senkire, csak magára. Ez a dal számomra tiszta horror, nagyon vészjósló, egyben nagyon hatásos is. Megtartotta az olcsónak ható szerelését, a „mekis” dobokat, és a pink sportcipőt is. Ebből az egy dalból kb 3-4-et is lehetne faragni. Más kellékekkel, más mozgással lehetett volna operálni, ezzel nem akart élni (talán a koreográfia módosítása is tiltott volt?), viszont legalább jól vett egy akadályt.

ByeAlex fejét is telebeszélték a múltkor, ezt meg azt kell változtatni és akkor tuti jó lesz. Nekem kettő dolog nem tetszett az előző fellépéshez képest. Az egyik az az, hogy a gitáros fiúból egy robotembert faragtak, a másik pedig az, hogy a második refrénre idegesítő hegedű nyinyegést raktak be, ami szerintem tuti nem Zoohacker műve. És ha abba gondolunk bele hogy le akarják fordítani a dalszöveget angolra… Ehhez a szöveghez nem lenne elég egy angol középfokú nyelvvizsga. Főleg annak fényében, amikor sokat beszélünk általában a magyar nyelv szépségéről. Gondoljunk csak bele, hogy feltétlenül érteni kellett Európának azt, hogy „I will fly tonight, forever keep you in my heart”. Tessék kiszedni a nyinyegést, a gitáros srác fejére visszarakni a sapkát, Helgára pedig a kockás inget. Legyen bájos és ugyanúgy laza mindenki, mint a dal.

A Pál-Agárdi duó dalának elengedhetetlen kelléke az elegancia. Talpig fehérben kell ilyen őszinte dalt előadni, nem fekete-fehérben, vagy sárga zsákruhában, lapos hajjal. Szilviből egy angyalt kell faragni hogyha érvényesülni szeretnének. Az elődöntőben az énekesnő idegessége nagyon hitelessé tette azt a harcot, amit kettőjük szerelme vív a világgal. De ott van ellenpontként, hogy ezerszer nagyobb lesz a drukk Malmőben, és aki ezt a helyzetet nem tudja kezelni, annak vége lesz.

Gigi is egy újabb talány. Ragaszkodik a tinilány megjelenéshez, közben ez egy dívás dal, amihez nagyestélyi dukálna. Annak idején, 1986-ban 13 éves lány is nyert már Eurovíziót, és nem hosszú copfban nyalókával állt ki a színpadra. Bár a tiniséghez az akaratosság is hozzátartozik. Változtatni kell a hozzáálláson, nem elég a hang, a nézők szemére is hatni kell.

Kállay-Saunders András Valentin napi számot énekelt, Vastag Tamás dala pedig jól fog működni karácsonykor. Nem tudom hogy miért, de ilyen érzésem van. Kétség nem fér hozzá, jól énekel. Sorsváltozás jöjj hát. Ezt meg ki találta ki?Jó a hangulata a dalnak, az egyik legjobb talán.

A hétvége másik meglepetése, hogy eurovíziós dalt is hallhattunk. A vendégplayback-ek miatt szomorú vagyok.

A zsűri biztosan ki fog találni egy újabb ideológiát a döntős pontosztásokra, ami miatt nem Agárdi-Pál, Radics, Kállay, Rácz négyesre kell szavaznunk jövő héten, mert ugye ezek a produkciók a zsűri favoritjai.

9 hozzászólás Blog: Alacsony pontokért cserébe füleseket kapott a zsűri

  • JakeJagger

    Teljesen egyetértek Veled, de abban nem, hogy az Agárdi/Pál duó a zsűri kedvence lenne.
    Eddig én is azt hittem, de a vasárnapi alacsony pontok alapján szerintem ők nem lesznek benne a végső négyesben.

    Ha a zsűri kedvencéről kéne beszélni, akkor inkább Vastag Tamást említeném.
    Szerintem indokolatlanul felpontozták és már-már túl sok volt a dicséret a részére.
    Ennyire azért nem jó ez a dal, hogy ennyire bekészüljenek tőle és a pult alá csússzanak, majd a legmagasabb pontokkal kecmeregjenek ki onnan…

    • Ariza

      Vastag Tomi tényleg egy érdekes eset. Az elődöntős holtversenyből még Odettet juttatták tovább vele szemben, mondván, hogy Tomit egy kicsit sem félteni. Aztán a középdöntőben kiderült, hogy Odettet nem tartják többre egy erős közepesnél, míg Tomi ugyanazokat a pontokat kapta… ez lett volna a nagy elterelő hadművelet?

  • Balázs

    Imi, nagyon sok mindenben ugyanazok a meglátásaink, mindjárt kitérek én is ezekre az egyes produkcióknál:

    Puskás Peti: az elődöntőhöz képest sokkal jobb volt a mostani fellépése, kezdem megszeretni a dalát, de az nem jó jel, ha csak sokadik meghallgatásra történik ez meg, megjelenés jó volt, talán mintha kevesebb lett volna a túlmozgás is! 🙂

    Cserpes Laura: a dal tökéletes, szerintem az egész válogató legjobb dala, de Laurát nagyon féltem. Már most is többször csúszkál a hangja (főleg a dal elején…), akkor mi lenne Malmöben?! A háttérképből én mindenképpen kiszedném a saját fotóját, az nagyon nem illik oda, kicsit egoistának hat… A füst ha visszajön, az nem baj. Ha szombaton megmutatná, hogy a csúszkálásokat ki tudja küszöbölni, akkor nagyon szívesen látnám őt Malmöben is, talán 2 hónap alatt biztosra lehetne csiszolni a hangját!!!

    Gáspár Laci: a dalt továbbra is szeretem, de több szempontból is szerintem rosszabb volt a középdöntőben, mint az elődöntőben volt. Talán egy-két hang más volt, és nekem ezért tetszett kevésbé. Az elején az első refrénnél a hangzás nagyon nem jött be… Azért az előadás során az ingyen LG reklám nem volt semmi… Plastikhead tv-jéhez sajnos nem sikerült becsatlakoztatni a kábelt, ami a képet adta volna, ehelyett a mozgó LG jelet láthattuk… 🙂

    Keresztes Ildikó: az ő hangja talán a legjobb az egész mezőnyben, nagyon szépen, tisztán, és hogy a „klasszikusokat” idézzem: tűpontosan énekel!!! Viszont a dala még mindig nem tetszik, és szerintem nem nyerné el az Eurovízió közönségének bizalmát sem.

    Gyurcsik Tibor: a dal elején hallottam 1-2 kicsit elcsúszott hangot, de utána teljesen tisztán énekelt, és nagyon jó volt az előadás is! Vizuálisan nagy volt Janka hiánya, de a dalnak jót tett a rap hiánya!!! 🙂 Janka „meglátogatása” a rap helyén egy kicsit erőltetett volt. Nekem nagyon tetszett Tibi előadása, sajnálom, hogy nem jutott be.

    Odett: az ő dalát nagyon megszerettem, de sajnos ehhez is elég sok meghallgatás kellett. Valóban nem tett jót a dalnak, hogy kicsit vidámabban adta elő. Szerintem 1-2 év múlva, és egy nagyon jó dallal potenciális szereplője lehet az Eurovíziónak

    Kállay-Saunders András: Andrást továbbra sem szeretem annyira, de szerintem még mindig ez az egyik dal, amellyel a legtöbbet érhetünk el. Mondjuk ehhez az is kell, hogy András magabiztosabban adja elő a dalát, de azért mégis lazán. Az elődöntőben előadott dal jobb volt, mint a mostani! És ha mindezek megvannak akkor egy nagyon szerethető dal lehet Malmöben is (főleg, hogy a dal is onnan származik… 🙂 )

    Polyák Lilla: az elődöntőhöz képest ez most ezerszer jobb volt, nem voltak csúszkáló hangok, nagyon jó előadás volt. Nem gondoltam volna, hogy a füles ekkora problémát tud okozni… A dalt még mindig elég középszerűnek tartom, Lilla nagyon jó énekes, ezt most már bizonyította is. A háttérképben engem még mindig idegesít a „zuhanás” 🙂

    Rácz Gergő: a dalt még mindig szeretem, mondhatjuk hogy ez is az egyik kedvencem, de Rácz Gergővel még mindig problémám van. Szerintem Rácz Gergő hangja nagyon gyenge… Ahogy Te is írod Imi, ez a dal egy másik, erősebb férfihanggal sokkal, de sokkal jobb lenne!!! Ha lecserélnék egy megfelelő énekesre, akkor tuti jobb lenne!!!

    United: Pély Barnát sem szeretem továbbra sem, a gesztikulálása még idegesít is, DE még mindig el kell ismernem, hogy nagyon jó hangja van, és a dal sem annyira elviselhetetlen, mint amennyire azt az elődöntő után éreztem. Meglepődtem, hogy sokáig vezette listát, de végén sokkal jobban örültem volna neki, ha ők és nem Vastag Tomi jut be a döntőbe…

    Palcsó Tamás: nagyon jó megfogalmazás volt Tőled, Imi, hogy ez a dal egy „gyerekdal” 🙂 Nekem továbbra sem tetszik Palcsó hangja, de tisztán énekel. Már az elődöntőből sem értettem, hogy hogyan jutott tovább ide egy ilyen dallal, így most sem csodálkoztam, hogy kiesett, nem lett volna helye a döntőben. A sikoltás még mindig nagyon vicces a dalban…

    Fatima: el kell ismernem, hogy jobb volt a mostani előadása, mint a múltkori, és a sapka sem hiányzott, de még mindig nem értem, hogy mit keresett itt, ez talán az egyik legrosszabb dal a 30-as mezőnyből. Még mindig olyan a dal, mintha végigbeszélné…

    Baricz Gergő: annyira nincs rossz hangja, mint amennyire az 1. elődöntő után lehúztam, de a dal még mindig katasztrófa abból a szempontból, hogy simán el lehet rajta aludni… Nagyon untató, nem csodálkozok, hogy sok kávé fogyott nálatok! 😀 Olyan volt, mintha most mélyebben adta volna elő a dalát.

    Janicsák Veca: mivel szinte semmit nem változtatott a dalán, így továbbra is úgy gondolom, hogy ez a dal még mindig egy „káosz”. A színpadkép hatása talán nála volt a legjobb, de ez egy dalverseny, és ezen a dalon ez sem segített túl sokat. Nagyon jó hangja van, egy jobb dallal szívesen látnám Eurovízión! De egyébként azt is el tudom képzelni, hogy ezzel a dallal is fel tudta volna hívni magára a figyelmet az Eurovízión és akár döntőbe is kerülhetett volna. Mindezek ellenére nem sajnálom, hogy kiesett.

    ByeAlex: még mindig A Dal egyik legkülöncebb énekese. Tudom sokan azt mondják, hogy nem is énekes, de szerintem az! 🙂 A dala és maga az előadó is egy kuriózum, és Alex szerintem egy nagyon szerethető figura jó humorérzékkel. A dal egyszerűsége, de mégis nagyszerűsége miatt akár az Eurovízión is befuthatna (legalábbis a döntőig). Akár megköveztek, akár nem, több szavazatot küldtem rá! 🙂 Ha bekerül a zsűri legjobb négyesébe a döntőben, akkor szerintem nagy esélye van a kijutásra is! 🙂

    Agárdi Szilvi és Pál Dénes: vasárnap éjjel már ugyan leírtam, de megismétlem, hogy a stressz miatt egyre kevésbé tartom őket alkalmasnak a malmöi szereplésre. Ha most ennyire izgulnak (főleg Szilvi), akkor mi lenne Malmöben??? A dal még mindig szép és megható. És a fehér ruha valóban jobban illik Szilvihez ebben a dalban.

    Radics Gigi: fantasztikus hangja van, főleg ahhoz képest, hogy 16 éves. A levegővételek egy kicsit számomra zavaróak több helyen. A dal sem rossz, de mégsem érzem annyira erősnek… Végre a zsűri is észrevette, vagy inkább most már szóvá is tették, amit már írtam az elődöntő után, hogy a dal éneklése közbeni mozgás nagyon sok és nagyon idegesítő is. Ő a másik énekes, akivel szerintem igen nagy esélyünk lenne (azaz simán bejutna a döntőbe). Ha ő jut ki, akkor nem fogok szomorkodni. Még lesz egy megjegyzésem vele kapcsolatban, de azt a legvégén.

    Vastag Tamás: neki is nagyon jó hangja van, de a dal nagyon nem jó, ezen a dalon is simán el lehetne aludni… Annyira lassú és vontatott, hogy…. Meglepődve tapasztaltam, hogy bejutott a döntőbe, főleg hogy a zsűri pontozta be az első helyre… Remélem nem teszik be a legjobb négy közé a döntőbe, mert akkor már előre rettegek, hogy a Vastag Tomi-fanok még ki is szavazzák Malmöbe…

    És akkor az utolsó megjegyzésem:

    Ki kellene próbálni, hogy Radics Gigi hogyan tudná elénekelni Cserpes Laura dalát. Mert Laura dala szerintem a legjobb és Radics Gigié pedig az egyik legjobb hang. És még talán illene is hozzá ez a dal! Persze kérdés, hogy mennyire érezné magának ezt a dalt… De szerintem ez a felállás nagyon jó lenne, és ezzel egész nagy sikert lehetne elérni!!!

  • Ariza

    A zsűrizéssel kapcsolatban: szerintem szó sincs arról, hogy hirtelen észbe kaptak, és behúzták a kéziféket. Valószínűleg előre kitalált stratégia, hogy a 3 fordulóban különböző koncepciók szerint értékelnek, elvégre unalmas lenne, ha ugyanazok a dalok (közel) ugyanazokat a pontokat kapnák. Ha már a produkciók változtatásában nem nagyon partnerek…

    Az elődöntőknél arra mehetett ki az egész, hogy az ESC-re elméletileg kiküldhető dalok szépen kapták a 9, 10 pontokat, a többit meg kiszórták, legalábbis megpróbálták (Palcsó Tomi, Fatima). A teljes produkciót csak a középdöntőben kezdték el értékelni, a döntőn meg a jó ég tudja, hogy mi szerepel a forgatókönyvben. Valószínűleg az, hogy a múlt heti favoritjaikat tolják be a top4-be, emiatt nem lep meg, hogy a nézők ebbe nincsenek beavatva.

    Ennyit tudtam józan ésszel felfogni. Egyébként ezt a változó szempontok szerinti zsűrizést a versenyzők közötti arányok durva eltolásával elfogadhatatlannak tartom, Magdi alakítását meg egyenesen botrányosnak. Pedig sokan örültek, amikor őt választották 5. zsűritagnak, tőle várták a leginkább, hogy normálisan fog zsűrizni…

  • lilla13

    Legközelebb a zsűriben lehetne két külföldi is Puzsér mellett.

  • Tudom milyen zenét kéne előadnia szavazás szünetében: Lordit 😀 Mondjuk BZ énekelhetné.

  • Pitbull

    „Évi pedig végre levetkőzte a mufurcosságát”

    Férfitársaim nevében is követelem, hogy NE CSAK AZT vetkőzze le!!! 😀

  • George

    Segítsetek, nem értem! nem az van hogy a dalnak újnak kell lennie? Keresztes Ildikó dala meg már 2010-ben megvolt? lásd itt: http://www.youtube.com/watch?v=Xdapj7zM2W0&feature=youtu.be

    • Volt nemrég egy cikkünk Köteles Leanderről, és a hozzászólásokban is felmerült ez a kérdés. A cikkhez tartozó videók egyike volt a kérdéses videó is. Elküldtük a dal linkjét az MTV-nek, de igazából hivatalos választ nem kaptunk. Arról van szó, hogy Keresztes dalának refrénjében hallható zongoradallam már két éve kész volt. Csak ennyi az azonosság. A fórumozókkal párhuzamot vontunk Rúzsa Magdi versenydalával, amiből részletek már elhangoztak szeptember 1 előtt, és annak idején engedélyezte minden grémium a szereplést az Eurovízión. Most is ez a helyzet, a dalból egy rövid részlet már fellelhető volt két éve, de az idei versenydal ezt leszámítva teljesen más hangzásban, hangszerelésben, és még szöveg sem volt hozzá korábban. Magdinál is az volt az indok hogy egy zenei ötletről volt szó, nem kész, teljes műről. MTVA reagálás ezidáig nem érkezett, de a fenti probléma csak érdekesség, szerintem nem kizáró ok a szereplésre. Kb ennyi.