Az MTVA és a Magyar Televízió Zrt. idén is keresi azt a dalt, amelyik Magyarországot képviseli 2013-ban Európa legnagyobb zenei versenyén. A dalválasztó legfontosabb célja, hogy új, igényes és minőségi, magyar dalok szülessenek. A Dal című többfordulós élő show-műsor sikere megmutatta, a hazai könnyűzenészeknek milyen nagy szükségük van arra, hogy a kevésbé ismert együttesek, előadók és szerzők országosan ismertté váljanak,és esélyt kapjanak a nemzetközi megmérettetésre is. Az idén rekordszámú, közel 2,5 millió néző látta a Compact Disco győzelmét a döntőben, így a hazai elektronikus pop egyik legjobbja képviselte hazánkat a bakui Eurovíziós Dalfesztiválon.
A Dal című produkcióval a közmédia immáron hagyományt teremt, ezért jövő év elején ismét élő műsorban keresi majd a Svédországban, Malmőben rendezett 58. Eurovíziós Dalfesztivál magyar indulóját. A Dal elődöntőiben és döntőjében Rákay Philip, Csiszár Jenő, Walkó Csaba, Rakonczai Viktor zsűrikvartett mellé egy ötödik, meglepetés tag is csatlakozik. A négy férfi mellé egy hölgyet választ az MTV és az MTVA.
A pályázat feltételei:
FELHÍVÁS
Eurovíziós Dalfesztivál 2013
Malmö
A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) és a Magyar Televízió Nonprofit Zrt. (MTV) 2013-ban ismét részt vesz a minden évben több mint 100 millió nézőt vonzó Eurovíziós Dalfesztiválon. A svédországi Malmőben megrendezett verseny májusi elődöntőit és döntőjét az M1 élőben közvetíti.
Az EBU (Európai Műsorszolgáltatók Szövetsége) 58. Eurovíziós Dalfesztiválján a Magyarországot képviselő versenyzőt az MTV és az MTVA nyilvános, az M1-en élőben sugárzott nemzeti döntő keretében, szakmai zsűri és a közönség bevonásával választja ki azon jelentkezők közül, akik pályaműveikkel december 20-áig az MTV és az MTVA alábbi pályázati felhívására neveznek.
Pályázati feltételek:
Az Eurovíziós Dalfesztiválon magyar színekben induló versenyző(k) a nemzetközi versenyen az őket nevező MTVA-t és a MTV Zrt.-t képviselik. A szervező EBU szabályzata értelmében kizárólag a versenydalt nevező televíziótársaság felelőssége és döntési kompetenciája az őket képviselő dal és előadó kiválasztása. A pályázati határidőig beérkezett, a lenti feltételeknek mindenben megfelelő versenydalok közül előzsűri választja ki azokat a dalokat, amelyek az élőben sugárzott nemzeti elődöntőkön versenyezhetnek. Az elődöntők legjobbjait a szakmai zsűri és a közönség választja ki, ezek kerülhetnek a döntőbe, ahol eldől, melyik dal képviseli Magyarországot 2013-ban Malmőben.
1. A benevezett szám (dalszöveg és zene) nem kerülhetett kereskedelmi forgalomba, illetve nem hangozhatott el nyilvános előadás keretében 2012. szeptember 1. előtt.
2. A dal maximális időtartama három perc. Az ennél hosszabb dalokat az EBU kizárja a versenyből.
3. Az Eurovíziós Dalfesztiválon résztvevő művészeknek 2013 májusáig, az első malmői elődöntőig be kell tölteniük a 16. életévüket.
4. Az Eurovíziós Dalfesztiválon a dal előadásában a színpadon maximum hat személy vehet részt. Élő állat szerepeltetése a színpadon nem engedélyezett.
5. Minden közreműködő előadóművész csak egy ország színeiben vehet részt ugyanabban az évben az Eurovíziós Dalfesztiválon.
6. A nevezők tudomásul veszik, hogy az Eurovíziós Dalfesztivál magyarországi nemzeti döntője zeneszerzők, és nem előadók versenye, ezért indokolt esetben az MTV és az MTVA felszólíthatja a szerző(ke)t az előadóművész(ek) személyének módosítására.
7. A résztvevő műsorszolgáltatók (Magyarországon a Magyar Televízió Zrt., valamint médiaszolgáltatója, az MTVA) dönthetik el, hogy előadóművészük az Eurovíziós Dalfesztivál malmői döntőjében milyen nyelven énekel. A DAL című, hazai dalválasztó műsorfolyamban, amely Magyarország legjobb dalát hivatott megtalálni, kizárólag magyar nyelven énekelt dalok szerepelhetnek. A versenyzők a magyar mellett angol nyelvű változatot is leadhatnak a dalokból, utóbbiakat a televíziós versenyben nem mutatják be, azonban rádiós és online bemutatásuk lehetőségét az MTVA fenntartja.
8. A színpadon az előadás kizárólag fél-playbackben történhet, ami azt jelenti, hogy csak az énekhang élő, a zenei kíséret minden esetben felvételről szól. Hangszerek csak díszletként használhatók, nem szólhatnak élőben.
9. Legkésőbb a klip kiküldése előtti ötödik napig lehet változtatni a dalszövegeken, az előadóművész vagy csoport megnevezésén, a dal címén, valamint a dal előadásának nyelvén, azaz mindabban, ami megjelenik a nyomtatott anyagokban, a brosúrákban, CD-borítókon és füzetekben.
10. A dalok szövege, illetve előadása nem csorbíthatja az Eurovíziós Dalfesztivál jó hírnevét. Politikai vagy hasonló jellegű dalszöveg, beszéd, gesztus nem engedélyezett az Eurovíziós Dalfesztivál alatt. A dalok szövegében vagy előadásában káromkodás vagy illetlen beszédmód nem engedélyezett. E szabály megszegése diszkvalifikációval járhat.
11 Az előadó/előadók, valamint a szerzők pályázatuk beadásával kijelentik, hogy más érvényes szerződésük nem gátolja őket az MTVA-val és az MTV Zrt.-vel való folyamatos együttműködésben, illetve szerződéskötésben.
12. Az MTVA-t és az MTV Zrt.-t képviselő előadóművész(ek) és stábja vállalja, hogy a nemzeti döntő és az Eurovíziós Dalfesztivál döntője közötti időszakban kiemelt figyelmet fordít a versenyen való szereplésre, továbbá az MTVA-val és az MTV Zrt.-vel együttműködve mindent megtesz a lehető legjobb elért eredmény érdekében, beleértve az MTVA és az EBU által megszabott határidők betartását és kötelező promóciós célú szerepléseket. Az MTV és az MTVA által szervezett promóciós szereplésekért az előadó(k) juttatást nem kérhet(nek) és nem fogadhat(nak) el. Az előadó(k) vállaljá(k), hogy májusban az MTVA által meghatározott időtartamban Malmőben tartózkodik(nak).
13. A versenyre kijutó dallal kapcsolatos átruházható kiadói és előadói jogok vonatkozásában az MTV és az MTVA különszerződést köt az Európai Műsorszolgáltatók Szövetségével (EBU).
14. A pályázathoz csatolni kell:
– a hangzóanyagot elbírálható formában CD-n vagy DVD-n,
– az előadóról/előadókról és szerzőről /szerzőkről készült, sajtófelhasználásra alkalmas fotókat CD-n vagy DVD-n, valamint az előadó(k) magyar és angol nyelvű szakmai életrajzát
– a dalszöveget írásban
– videoklipet, ha már van
– írásos nyilatkozatot arról, hogy a pályázati feltételeket ismeri és elfogadja, annak mindenben megfelel (különös tekintettel annak 1. pontjára)
A fenti dokumentumokat, illetve adathordozókat egy zárt borítékban, ajánlott levélként kell postára adni.
A pályázatok beérkezési határideje 2012. december 20., csütörtök, 0:00 óra
A pályázatokat a következő címre várjuk:
EUROVÍZIÓS DALFESZTIVÁL
MTVA
1037 Budapest, Kunigunda útja 64.
Mivel még nem írtam le hosszan, hogy milyen dalokat látnék szívesen, csak hozzászólásokban egy-egy mondatban, ezért most ezt összefoglalom.
Sok hozzászólásban azt láthatjuk itt a fórumon, hogy most muszáj különleges dalt választanunk, amire biztos, hogy felfigyelnek és nem fog elveszni a tömegben. Ezt a gondolatot én is támogatom. Az én meglátásom az, hogy ez most egy nagyon szép balladával érhetjük ezt el, amiben van valami különlegesség.
Ha régebbi dalokra gondolok, akkor nekem két ilyen dal jut az eszembe. Az egyik Király Viktor Over című száma. Az az egyetlen olyan dala, amit szerintem nagyon eltaláltak. Nagyon jól kivitelezték és az esc színpadán is nagyon jól mutatott volna.
A másik pedig Tóth Gabi Jöjj még-je. Azt pedig úgy, hogy nem fordítják angolra, érdemes lenne megpróbálni újra egy magyar nyelvű dallal. És még a színpadképet sem lehetne annyira elrontani..
Persze ez a két dal csak elmélkedés, mivel bőven szeptember 1.-je előtt jelentek meg, de mindenesetre szívesen hallanék ezekhez hasonló dalokat.
Valamint még egy dolog, az pedig az, hogy Tóth Gabit lenne a 2013-as versenyre legérdemesebb indítani. A hangja és a megjelenése is tökéletes egy esc-re. Ő a legunalmasabb dalt is fel tudja dobni, nem vesznénk el a tömegben.
Veress Mónikát akarom jövőre az eurovízión látni!!!
Az elég nehéz lesz, mivel a Voice még menni fog januárban.
Ezt hiába akarod, mert a voice tart kb. Januárig, akkor már lejár a dal nevezés
Malmőben de jó lenne végre hallani majd:
And finally Hungary gave 12 points to…..Finland és fordítva!
Megérdemelnék 12-tőt, mert a döntőben még mi sose adtunk nekik pontot, míg ők tavaly kivételével mindig! 🙂
Majd a daluk alapján megérdemelhetik…ha nem is a legjobb de legalább jó daluk van akkor szívesen küldök SMS-t a finnekre, de csak úgy a semmiért…én inkább büszke vagyok arra hogy a mi pontjainkat a döntőben mindig más országok kapják
Tavaly kivételével mindig? Vissza kellene nézni a szavazásokat, mert ez ebben a formában nem igaz 🙂 Összesen kétszer adtak 12 pontot a döntőben (1994, 2011).
Jaj, most nézem, hogy abban a mondatodban már nem a 12 pontokról volt szó. Akkor ez esetben sztornó és bocsi 🙂
valami új is. nem rossz. nemzeti döntőbe vele. 🙂
http://www.youtube.com/watch?v=LT7qbQzMHd0
ezzel is az a baj, hogy angol. magyar szöveggel meg kitudja milyen lenne!
Itt van pl Kállay Saunders új száma is!
Nekem nagyon tetszik, nem tudom, valahogy olyan megnyugtató. teljesen rendben van, úgy ahogy van, és erre egy magyar szöveg kéne, hogy indulhasson…
http://www.youtube.com/watch?v=8YNCrz4tX8Y
Ő nem ezzel a dallal fog indulni, ha minden igaz a héten fejezi be a dalát, amit meg is fog mutatni . Egyébként most épp Malmö-ben van. Érdemes követni a facebookját nagyon gyakran ír az Eurovízióval kapcsolatban.
Vagy egy ötletem, kit küldjünk: Zámbó Krisztiánt! Olyan jó, hogy mindenki rá szavaz, Európa is ezt tenné, ha ő menne Malmőbe! 😀
Ha csatlakozni szeretnénk azokhoz az országokhoz, akik már legalább egyszer 0 pontos utolsók voltak, akkor csak tessék! De ha már itt tartunk, akkor csakis Csobot Adél vagy Antal Timi!
Én speciel nagyon szívesen látnám Antal Timit az ESC-n.Lenyűgöző hangja van és semmiképpen sem említeném egy lapon a másik két előadóval(ha már itt tartunk Csobot Adélt és Zámbó Krisztiánt sem…).Kifejezetten örülnék,ha jövőre Oláh Gergő vagy Antal Timi kaliberű énekest küldenénk.
Oláh Gergőt viszont én nem bírom…neki nem örülnék.
Szerintem Antal Timi és Szabó Dávid a legjobb, mert sajnos a Like kiesett. Ők indulhatnának az ESC-en.
Szabó Dávid?Ugye ezt most viccnek szántad?Nem tud angolul énekelni,borzasztó kiejtése van.
Irónia: Level 1000 😀
Most döbbentem rá, hogy van az a pont amin túl már nem szurkolnék a saját hazámnak 🙂 Ebből az X-Faktorból max Adélt tudnám elképzelni (pedig nem szeretem) mert egyszerűen eladható. Antal Timi nekem „nem jön át”, a hangja jó de nem közvetít semmit, pedig ez a legfontosabb egy lassú dalnál (pörgőssel még úgy se tudnám elképzelni)
Adélt egész kiválóan el tudnám képzelni egy híres, kozmetikai-cikkeket gyártó cég reklámarcaként, a legújabb rúzsuk reklámjában. A hatás nem maradna el…, csak ne adjon ki hangot magából!
Külömben az előbbit VICCnek írtam, olyan jó, hogy mindenki szavaz rá és a zsűri nem tudja kiejteni!
Félre ne érts…a tiedből látszott h irónia,Dani levelére válaszoltam,mert a másik két előadó azért előrébb van,mint az általad említett,közülük is Timi.
Már kiesett.
Én meg ezt találtam:
„Csak olyan előadó(k) nevezhet(nek), aki(k)nek korábban már jelent meg albuma vagy rádiófelvétele, illetve kiadóval kötött érvényes lemezszerződése és/vagy menedzsment háttere van.”
(premier.mtv.hu/Hirek/2012/11/15/13/Palyazati_felhivas.aspx)
Határozottan nem tetszik.
Nekem tetszik, ez nem tehetségkutató, nem kezdőket kell küldeni 0 színpadi rutinnal mert abból csak a baj van. Ettől függetlenül dalt az küld be aki akar, ha talál a feltételeknek megfelelő előadót, szóval ezzel a szabállyal szerintem csak jót tesznek. Nem tudom…mire gondolsz? Miért baj ez?
Ha valaki(k)nek nincs megjelent albuma és lemezszerződése, attól még nem biztos, hogy nincs színpadi tapasztalata…
Ott a pont, Csenge!
Én is ismerek ilyen bandákat, kapásból hármat is, igaz, az egyiknek a dalszövegei kissé kicsapnák a biztosítékot az Eurovízión, de a másik kettő határozottan ESC-kompatibilis lenne, de emiatt a hülye szabály miatt offolták Őket a versenyből!
Ja, nekem sem! Így kizárnak egy csomó új tehetséget, pedig a hazai zenei palettát lehetne frissíteni velük, csak kellene nekik egy lehetőség, hogy a nagyközönségnek megmutathassák magukat. Mi lehetne erre jobb, mint egy országosan szabadon fogható televíziócsatorna, kifejezetten erre specializált műsora? Szerintem ez giga-fail a szabályalkotók részéről!
vagy rádiófelvétel….egyébként ez összhangban van azzal amit már régóta próbálnak kommunikálni. Nem új tehetséges előadókat keresnek mert abból van bőven, hanem jó magyar dalok írására próbálják ösztönözni az írókat. Ettől még rengeteg ismeretlen előadó megfelel a szabályoknak, csak az abszolút kezdőket zárja ki. Nem vitatkozok, nekem ez a véleményem.
Részben igazad van Gabiii, de a Csengettyű által idézet szabályban kifejezetten az előadókról volt szó, nem a dalszerzőkről/zeneszerzőkről, és mint fentebb írtam, sajnos nem csak az abszolút kezdőket zárja ki.
Hallottátok már Caramel Jelenés című dalát?
Két verziója is van.
Szerintem nagyon jóra sikeredett, ez a dal szerintem nagyon jól szerepelne Malmöben. Igaz, a rádió verzió 4,5 perces, de okosan le lehet rövidíteni 3 percesre. 😀
Azt gondolom mezőnytől függetlenül az egy TOP 10 dal. Kár hogy Caramel idei indulását én kétségesnek látom :/
Én sem örülök az említett, új tehetségeket kizáró feltételnek (“Csak olyan előadó(k) nevezhet(nek), aki(k)nek korábban már jelent meg albuma vagy rádiófelvétele, illetve kiadóval kötött érvényes lemezszerződése és/vagy menedzsment háttere van.”)
Egyetlen normális magyarázata lehet (már ha helyes a feltételezés):
A menedzselésre nem akarnak költeni, inkább áthárítják a menedzserre. ebben az egy esetben megértem a dolgot, különben nem.
Ami pedig a nyelvváltozatokat illeti, nem csak a szöveget kell szem előtt tartani, hanem legalább ennyire, sőt talán még jobban a szöveg hangzását, a szavak hangalakjának dallamát és ritmusosságát, csengését és pengését.
Ezért kell százszor átgondolni, ha egy magyar dalt angolul kívánnak előadni az eurovízión.
Márpedig ha megpróbáltok idegen füllel hallgatni egy magyar és egy angol dal- vagy versszöveget, rájösztök, hogy a magyar hangzásvilág változatosabb és talán ezért is dallamosabb, csengőbb és kifejezőbb. A nyelvünkben gyakori kettős mássalhangzók (pl. az „ünnep” szóban) és az mb, nb, nk, nd, stb. kettőshangzók olyan ritmikára és pengésre adnak lehetősége, ami Európában csak a keleti nyelvekben van meg (finnugor és a török nyelvek). Nyelvünk a törökhöz hasonlóan egzotikus hangzású, de még szebb, mert nyitottabb az ejtésünk. A finnugor nyelvekhez hasonlóan nálunk is pattogást tesz lehetővé a sok hosszú mássalhangzó, viszont a mi szavainkban gyakoribbak a kellemes közérzetet eredményező magas magánhangzók. Magas és mély hangrendű szavaink nagyon kifejezőek tudnak lenni. „Ezerféle” toldalékunk megannyi lehetőséget rejt magában a hangzásvilág gazdagítása érdekében.
Tehát próbáljuk külföldi füllel is hallgatni a magyar dalokat!
Ehhez csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy: Tetszik:)
NEO-WE ARE ALL HEROES….EUROVIZIÓRA!!!!!
Bukta! Több okból sem szabályos versenydal. Túl korán jelent meg, azonkívül a gyerek-kórus is esélytelen egy ESC-en. Keress másik dalt amit támogathatsz! És ha lehet, HALKAN tegyed!
KÁÁÁÁR!
pincsi nevű varjúval ezelőtt még nem találkoztam, de ezen az oldalon állandóan belefutok az újdonságokba, ezért is szeretek ide járni! 😀
És még mindig kiabál.
Dehogy, csak hangosan káááár-og!
készülök, készülök, de úgylátszik az embert be sem engedik, vagy bezárják elötte az ajtót nehogy nehogy egy jobb számot
halljanak mint a „viziló” csodás
Sokunk Kállay-Saunders Andrásban gondolkodik, én már a tavalyi dalát is nagyon kedveltem. Remélem, ez a dal lesz az idei próbálkozás, mert ezzel több esélye lehetne, és elég üdítően hatna az eurovíziós színpadon (és a hossza arra utal, hogy bizony ez lesz az 🙂 ):
http://www.youtube.com/watch?v=l2cWxoVVNHs
egy Euroviziós dalkiírás egy dalkutató verseny, egy jó dalt
szerezhet egy rosszabb énekes is, viszont sok tehetségtelen
ismert énekes sok vacakot énekel, sajna a kockafejűek ezt
szeretik ez rosszabb az átkosnál!
Nyelvi anomália
Egy dolgot véssen már mindenki a fejébe! A pop zene ami nemzetközi célkövetéssel kerül megírásra,az igenis angol nyelven kell, hogy elhangozzon. A könnyűzenére az angol nyelv a legalkalmasabb,(ez a zenei rész). A gyakorlati rész pedig az ,hogy a világ első számú „köznyelve”.
Számunkra édes anyanyelvünk dalszövegként sajnos alkalmatlan más nyelvet beszélő emberek számára kikapcsolódást nyújtani. Nem beszélik,nem értik,de még csak nem is érdekli őket,vagy csak elenyésző esetben(talán).
Abszolút módon kétlem,hogy egy magyar nyelvű DAL lenne a fél világ kedvence.Táplálhatjuk és tuningolhatjuk a nemzeti identitás tudatunkat Rákay Filippel az élen.De akár vért pisálhatunk, sem lesz magyar világsláger magyar nyelven,de eurovíziós sem.
Ha annyira tetszene a világnak a Magyar nyelv akkor a Scorpions talán nem angolul dolgozta volna fel a Gyöngyhajú Lányt… Vagy tévednék?
Apropó Scorpions!!! Németek…
És németek is maradtak még ha angolul is énekeltek és értek el sikereket.
Apropó Malmö!
ABBA,Roxette,Ace of Base,Europe,The Cardigans stb. mind-mind Svédek. És csak angol dalokkal értek el sikereket. Mindaddig amíg nem nyitunk a világ felé zenei köznyelven(angol), addig ne várjunk ÁTÜTŐ sikereket. Jaaa! És amíg az iskolában a ‘thing’ az „szink” a ‘smooth’ pedig „szmúsz” vagy „számszing lájk dát” addig szintén eredménytelen lesz a próbálkozás.
Még egy gondolat
Angol nyelvterületen több évet eltöltve és még egy picit nyomozva is rájöttem, hogy legyen Brit,Német,Francia,Orosz,Lengyel stb magas ívben szarnak a nyelvünkre és annak szépségére. Nem értik és nehéz akár azt a szót is kimondani hogy „köszönöm”.Nem vagyunk nagyhatalom de elvárjuk hogy a nyelvünket úgy tiszteljék. Én imádom a Magyar nyelvet hiszen Magyar vagyok. De ami tény az tény,mint ahogy az eurovízión is 80%-ban Angolul énekelnek.
Béke mindenkinek