Blog: Idén pozitív zsűrije van A Dal-nak

Képernyőkép – 2013-02-03 18:44:37Szerző: Klész Imre

Túl vagyunk az első fordulón, most már látjuk, hogy milyen rendszerben, milyen külsőségek között fog lezajlani az egy hónapos válogató. A verseny többszöri megnézése után is az első dolog ami eszembe jut összehasonlítva a tavalyi versennyel: a zsűri túl pozitív.

Tavaly technikai bakikkal volt tele a műsor, a tegnap este bakiparádéjának első díját viszont a svédek vitték el: a színpad fölötti hidakon az egyik elem nem világított semmilyen színben, valamint az első szavazásnál a számítógépes rendszer először össze-vissza kezdte dobálni a telefonszámokat és kódokat a versenyzőkhöz, majd meg is kellett állítani a műsort fél percre, amíg az informatikusok összeszedték magukat. Sőt a továbbjutók kihirdetésénél a hatos versenyzőt hamarabb lehetett látni a kijelzőn legalább fél perccel, mint ahogy a műsorvezető kihirdette volna. Nos, nálunk az elején az egyik zsűritag mikrofonjának hibáján kívül nagy technikai malőrt nem találtunk, első nekifutásra szép volt a technikusok munkája, csak így tovább! De visszatérve a Melodifestivale-re, ajánlott mindenkinek megnézni a tegnapi fordulót!

A Dal színpada idén is kellően színes, a háttérgrafikák egy kivétellel (Mrs. Columbo ledfalán a szalagos minták) nagyon szépek és előnyösek voltak. A Csináljuk a fesztivált! című műsor színpada ismét át lett variálva, némi világító hullámcsíkokkal az egekben, a zsűrit pedig leküldték a színpadról a nézőtérre.

Idén az Internet nagy hangsúlyt kapott, a műsor közepe táján a reklámszünet alatt és a műsor vége után a Silverlight kiegészítő telepítésével bíbelődtünk, három számítógépből egyre sikerült úgy felrakni hogy működőképes legyen, a linuxos Moonlight kiegészítő pedig egyáltalán nem működik, így lemaradtunk az extra tartalmakról. A reklámszünetben a tévénézők mind ráugrottak a Dal hivatalos oldalára, meg is szakadt az internetes közvetítés a visszajelzések alapján. Még jó, hogy a Duna World internetes közvetítése megúszta a rohamot, azon folyamatos volt a közvetítés. A kapacitás bővítése a jövő hétre mindenképp ajánlott, bár ha a műsor után meg lehet nézni a kis riportokat, úgy is jó lesz.

A fellépőket tekintve íme a legjeim. A legjobb háttérgrafikát Palcsó Tamás kapta, nagyon jó atmoszférát teremtett ez az őszi/téli hangulatú grafika. Az SMS szavazóknak is tetszett. A legjobb színpadi produkciót Bogi és táncosai nyújtották, a többi versenyző vagy a mikrofon állványhoz volt ragadva, vagy csak tingli-tangli lötyögést láthattunk. Nyilván ők arra alapoztak, hogy a dal és az előadó kisugárzása fogja elvinni a produkciót. Keresztes Ildikónál el is vitte: dalának áthangszerelése és hangjának magabiztossága alapján ezt a dalt tartom a legjobbnak a látottak alapján. Összhatásban viszont az Agárdi-Pál duó vitte el a pálmát: egy ilyen dalhoz illenek a lassú mozdulatok, a két énekes pedig nagyon-nagyon jól mutatott a kamerán keresztül a fehér/fekete-fehér szerelésben. A legviccesebb trükköt a Background énekese követte el, amikor a dal utolsó szakaszában felrúgta a mikrofonállványt. Ekkor vártam volna hogy mindenki a zenekarból előreszalad és szétvernek legalább egy hangszert, de ez sajnos elmaradt.

A köztes produkciók szépen lettek kivitelezve, bár fájó pont, hogy megengedik a teljes playback-et az itt fellépőknek, ha akarják. Másik fájó pont, hogy nem eurovíziós dalok feldolgozásait hallhattuk és láthattuk, pedig többszáz dal közül lehetne válogatni, és ismert slágerek mellett ismeretlen gyöngyszemeket is be lehetne mutatni, akár korábbi magyar nemzeti döntős dalok közül. De azért mégis jó volt, hogy legalább valamilyen módon Eurovízióhoz köthető dalokat mutattak be.

A zsűri totál ki van cserélődve hozzáállásban, mindenkinek jókat mondtak, vagy ha rosszat is, azt is rettentő diplomatikusan. Nem köszönt vissza az a félmondat, hogy “sok hűhó semmiért”, és 7 pontnál senki sem mert kevesebbet adni. Annyi biztos, hogy a helyszínen nézve a versenyt, a hangosítás és a hangerő miatt minden dal tökéletesnek tűnik, csak az hallja a hamis hangokat, aki tévén keresztül nézi, vagy a kontroll-fülhallgatón keresztül hallgatja a helyszínen. Nem kérem hogy a zsűrit szereljék fel ilyen fülhallgatókkal, de mini közvélemény kutatásom alapján bőszíti a nézőket az, ha egy hamisan éneklő előadónak azt mondja a zsűri, hogy tökéletes volt a hangja. Összességében voltak nagyon jó meglátásai a zsűrinek, volt hogy egymásnak ellent is mondtak, ez így van jól. A zsűritagok közül a legtöbbször Rakonczai Viktor nézeteivel értettem egyet, de az első adásban nagyon diplomatikus volt mindenki, én szeretném ha a finom megfogalmazásoknál maradnának ezután is. Amit egyedül hiányoltam az az, hogy kevesen rakták távlatba az éppen látott produkciót. A nemzeti válogatót fel lehetne fogni a nagy Eurovízió egyik próbájának, de összehasonlíthatatlan mégis a két dolog a technikai feltételek miatt. Idén is túl sok a lépcső a színpadon és nincsenek különlegesen pörgő-repülő kamerák, mint például a svédeknél. Oké, könnyű hasonlítani bármit is a legprofibbakhoz, de hangsúlyozom, hogy én nagyon örülök hogy létrejött a Dal formátuma, és apróbb változtatásokkal be tudja mindenki azonosítani ha ide kapcsol, hogy eurovíziós válogató van! Az összehasonlításra visszatérve: a mi tévéstúdiónk már a tavalyi döntőn is kicsi volt, idén meg főleg…

Az előszavazásunk alapján olvasóink 6 továbbjutóból 5-öt eltaláltak, hatalmas piros pont mindenkinek! Az SMS szavazásnál én nagyon veszélyes játéknak tartom az egy telefonról elküldhető szavazatok számát: 20 szavazat per telefon esetén könnyen lehet nagy meglepetés a végső győztes személye. Bár ha a zsűri olyan dalokat enged be a legjobb négybe, melyek közül mindegyiket elküldené Malmőbe de nem tud választani, majd a közönség megteszi könnyedén.

Összességében elmondható, hogy képi látványban nagyon jó műsort láttunk. A három elődöntő közül az első bemelegítésnek jó volt, jövő héten és azután sokkal nehezebb lesz kiválogatni a legjobbakat a következő fordulóra. Kocsiban hallgatni viszont Bogi és a Background dala melegen ajánlott, ők a különdíjasaim!

32 Comments

A mezőny jóval gyengébb, mint tavaly, de ebbe bele kell törődnünk és élveznünk azt, amit az MTV nyújt. Én meg voltam elégedve teljesen a technikával, ez a tabletes megoldás különösen tetszett, még nem láttam ilyet sehol sem, az MTV határozottan fejlődik és megy előre, le a kalappal. A tavalyi A Dal természetesen támpontot ad ahhoz, hogy össze tudjuk hasonlítani a mostanival, ami valóban számomra csalódás volt, az a zsűri vajszíve és a stúdió mérete. De nagyon pozitív csalódás, hogy betették a zsűrit a nézők “közé” és nem a színpad mellett vannak, sokkal jobb így. Remélem picit keményebbek lesznek, bár első elődöntő lévén túl hamar repültek a magas pontszámok…de majd meglátjuk, mi sül ki az egészből.

Összességében nézhető volt, a dalok miatt kevésbé élvezhető, de csak mert nem tetszenek, ha ettől eltekintek, akkor nagyon jól sikerült a kezdés. Viszont azért volt 2, ami nagyon tetszett, Keresztes Ildikó nyert nálam és a hamis hangok ellenére a Background is, őket sajnáltam, Palcsó Tominál és Baricz Gergőnél pedig kiült az arcomra a WTF? kifejezés elég erősen.

Első körben a legfontosabb még mindig az, hogy a magyar emberek megismerjék ezt a fesztivált, mert még mindig túl sokan nem ismerik, vagy egyszerűen csak sz@rnak rá, ez az év az egyéb körülmények miatt (RTLklub és TV2) elég jó löketet adhat ennek. Aztán majd 20-30 év múlva lehet nálunk is stadionban tartani, mert valljuk be A Dal a tehetségkutatók középpontjává fog válni és ezáltal az elsőszámú tényező lesz ilyen téren itthon, ami talán nem akkora baj. Eddig ennek csak a hátrányait láttam, de már látom, hogy lesz előnye, nem is kicsi.

Ez egy finom gyámoltalan rossz hallással rendelkező udvarias zsűri. Mind be van rezelve, alig mernek negatívumot mondani.Gyenge közepes dalok, sok hamis hanggal. Pál Dénesék sajnálatból ne képviseljék hazánkat. Keresztes pedig menjen nyugdíjba, ne vágjon ijesztő pofákat.
Ha győzne azért sírna, ha vesztene azért sírna a nagy bohóc, ki nem tud magán uralkodni, az ne szégyenítse országunkat a világ előtt depressziós hangulatban.

Egyik zsűriző megnyom egy számot a többi szinte követi sorba.
Nem tisztességes.Egyébként honnan a fenéből tudták volna, hogy mikor kell…mondjuk 7 pontokat adni. Szegény Csiszár Jenő erőlködött, de egy nagyot ütős mondat sem jött ki belőle.
Remélem a többi rész jobb lesz, és remélem nem lesz tele Geszti szövegekkel, mert ő még arra is képes, hogy megvegye magának az egész fesztivált a nemzeti vágta helyett. Ottani összeszokott haverokat szét kéne kergetni amíg nem késő. Igazságot a bunda helyett. Lassan mindenről beszélnek csak szakmailag ne kelljen nekik értékelni. Szakmailag?

Gondold már végig miket beszélsz, az egész mezőnyben 3 dalban működött Geszti közre… HÁROMBAN… 30 dalból, röhögnöm kell már komolyan mondom

Tavaly is inditotta az Ikreit, mégsem kerültek be… ha annyira meg akarná venni, akkor Fehér Zoli jutott volna tovább…

A fenti sorokkal több ponton nem értek egyet. Főleg a Rakonczaival egyetértek résszel nem. Miért kell szakmázni? A nézők minimum 80%-a azt sem tudja, hogy mi a különbség a mól és a dúr között, nem hogy még észre is vegyék, sőt még emlékezzenek is rá (ez volt tavaly). Idén meg a Baricz Gergő dalában a 8 ütemmel volt valami megjegyzése, no, neeee, és a Rácz Gergőt neki miért nem kellett elemeznie… átlátszó volt. Az egész este egyetlen mondata volt amivel egyetértettem, még bólogattam is nagyokat, de már elfelejtettem, hogy mi volt az. Lehet, hogy csak álmodtam? A másik ami számomra kicsit furcsa, hogy a műsor az Mega-Faktor-Voice utánzat. A zsűri minden dal után elemzget. Az ESC-en mikor volt ilyen? soha. Itt sem kéne. Látta valaki a tegnap esti Melodif.-t? Vagy valamelyik MGP-t? No? Ugye? Nem hiányzik a jópofizás! Énekeljenek akiknek énekelniük kell és a végén osszák ki a pontokat!

Én szeretek hallgatni ilyen értékeléseket (meg talán kevésbé háborodnak föl a kevesebb pontokon a versenyzők, ha ahhoz indoklást is kapnak), csak ne azzal menjen el öt perc, hogy elmondják, milyen nehéz elindítani egy műsort, mert azt már egy párszor végig kellett szenvedni eddig is… Kicsivel több tárgyilagosság, és akkor jó lesz ez.

Robek, én egy szakmai zsűritől elvárom, hogy szakmai szempontok szerint alátámasztva hozza meg a döntését. Bár a nagy Eurovízión is van szakmai zsűri, aminek a szakmaiságát már megkérdőjeleztük egy párszor, mert az nem szakma, hogy a rokonom, kedves ország számomra, ezért adok sok pontot egy versenyzőnek, országnak. Vagy ha csak annyit mond a zsűritag hogy tetszik, vagy nem tetszik. “Azért, mert nem, mert csak”, ez nem válasz, nem szakmaiság. Annyiban értek egyet, hogy a zsűri miatt veszít a műsor a lendületéből és befolyásolja a nézőket. Persze nem teljes mértékben, mert Palcsót megmentették 🙂

Szerintem a végén kéne pontozniuk de inkább rangsorolva a dalokat nem ebben a 0-10 (7-10??) rendszerben, a tavalyi sértődések után nem csodálom hogy nem mernek kevesebb pontokat osztogatni, így viszont nincs sok értelme az egésznek.
A legjobb pedig a zsűri fokozatos száműzése lenne az egészből, de ahhoz még kell egy kis idő.
Az biztos hogy előre sajnálom őket…amit a döntő után kapni fognak a rajongóktól az nem lesz semmi. Szerintem rosszabb lesz a helyzetük mint tavaly 😀
Mondjuk én úgy 10 éven belül szeretném arénában látni A Dalt ( döntőt legalább) és ott már nem kell zsűri de ehhez még jobb mezőny is kéne,bár a végső 8 már nem lesz rossz szerintem. Már most látszik hogy a középdöntőknek azért lesz súlya.

Nem! Határozott nem a válaszom, mert akkor a Fitty Travit küldeném és az senkinek sem tetszene, mint ahogy így sem fog sokaknak tetszeni a végeredmény. A zsűrit pedig továbbra is kiiktatnám. Értékelések legyenek a CsIsz, x-faktor, voice és a Ki mit tud?-ban. Nem érzem szükségét az értékeléseknek, max az összes dal elhangzása után. Egy dologgal értek csak egyet, hogy a zsűri nem arctalan, mint az ESC-en.

A zsüri összetétele igéretesnek tűnt. A teljesítménye viszont lehangoló volt.Behódoltak a kereskedelmi tévék izlésterrorjának.A jókat lepontozták, a rosszakat meg fel. Ezzel irányt mutattak az SMS szavazóknak is. Mindenkit megdicsértek,pedig lett volna mit kritizálni. Átlagos tucatprodukciókkal nem lehet eredményt elérni az Euróvízión – csak idehaza. Az érdekességeket viszont lepontozta a bátortalan zsüri. Hacsaknem az első helyezett páros produkcióját nem tekintjük érdekességnek. Esetleg az imázsukon lehetne még javítani, ha mondjuk tolószékben tolnák be a hölgyet a színpadra…

Részben igazat kell, hogy adjak. Viszont az elmúlt percekben gondolkodtam…meg gondolkodtam és gondolkodtam. Az MTV-nek is kell a nézettség, és mivel a hazai közönséggel ezt a műsorstruktúrát etetik a kereskedelmi TV-k, a közönség pedig jól bekajálja azaz jó nézettséget érnek el , ezért az MTV úgy gondolja, hogy abból a tortából ő is szeretne egy nagy szeletet kiragadni, ami valljuk be tavaly sikerült is neki. Én viszont biztos vagyok abban, hogy lehetne erre is egy olyan könnyen emészthető zsűris (zsűritlen) műsor felépítést kitalálni amitől könnyen eladható lenne az egész szombat este. Nem szeretnék túl okosnak tűnni ( 🙂 ), ezért ezt a részét meghagyom a szakembereknek, jövőre.

SZERINTEM A ZSŰRI KIVÁLASZTÁSA TELITALÁLAT. A VERSENY GYŐZTESE PEDIG ABSZOLÚT MEGÉRDEMELTEN KAPTA MEG MEG A BIZALMAT A ZSŰRITŐL, BÁR MEGJEGYZEM, HOGY A KÖZÖNSÉG ÚGYIS TOVÁBBJUTTATTA VOLNA ŐKET. IGEN, NEKIK VAN JELENLÉTÜK A SZÍNPADON, E MELLET KÉT SZÉP HANG, ÉS …AZ ÜZENET…AMI MIATT OLY SOK EMBERT MEGÉRINT ÉS…GRATULÁLOK, S BÍZOM BENNE, HOGY ELJUTNAK A …LEGJOBBAK KÖZÉ! DÉNES, SZILVI ÍGY TOVÁBB! SZILVINEK ÜZENEM, HOGY AKI ILYEN SZÉP ÉS ILYEN HANGI ADOTTSÁGOKKAL BÍR, NE IZGULJON, MERT NAGYON SOKAN SZERETIK ÉS CSODÁLJÁK! DÉNES HANGSZÍNE ELRAGADÓ, SZINTE SOKKOLÓ. EHHEZ A KIFINOMULT STÍLUS, IGÉZŐ SZEME, MÁR AKKOR IS NYERŐ LENNE, HA NEM ÍGY ÉNEKELNE, MINT AHOGY…ÉNEKEL…ÉNEKELNEK..

UUHH… emberek, ez a technika, egy – két helyen begolyózott a szemem 😀 😀 De fantasztikus látványelemekkel dolgoznak a technikusok, élvezet nézni a svéd válogatót 😀

Vannak a zsűriben olyan személyek, akik kerek-perec kijelentik, hogy “tökéletes produkció”, és utána adnak vagy 7-8 pontot. A többiek pedig veszetten követik szinte ugyanannyival. Egymástól lopják a pontokat. Nem baj. Nyugdíjas állásuk van, tehát beszélhetnek sok valótlan hülyeséget.
Rúzsa Magdinak jó hangja van, de nem a szakma, a szakmaiasság jellemző rá primitív gondolataival. Ja, hogy már ő is zeneszerző? Úgy mint Király Linda. Azóta sem lett világsztár.

Magdi magának írja a dalainak nagy többségét, tehát zeneszerző igen! A 2007-es dala a legjobb szerzemény lett a szakma szerint, több joga van ott ülni mint bármelyik másik jelenlegi zsűritagnak. Azt elfogadom hogy valakinek nem színpatikus.

Nekem Magdi volt a legszimpatikusabb zsűritag. Meglepődtem, hogy milyen jókat tud mondani.
Azzal nincs bajom, hogy Rakonczai Viktor szakmázik. Egy zsűrinek ez is az egyik fő feladata. Abszolút korrekt, ha elmondja, hogy szakmai szemmel ez a dal ilyen meg olyan, DE szubjektíve ez meg az a véleménye. Én ezt el is várom.
Robek, a felvetésed tetszik. Mármint, hogy ne legyen értékelés, csak a végén. Annál is inkább, mert a jelenlegi rendszerben az első fellépő extra hátránnyal indul. Az elsőnél még mindenki óvatosan pontoz, nem lehet tudni, hogy ettől a továbbiak mennyire lesznek jók vagy rosszak. Tehát igazságosabb, meg érdekesebb lenne a végén egy rangsorolás. Elhangzik az összes dal, aztán sorban mond pár szót minden zsűritag, esetleg kiemel egy-két számára meggyőző produkciót, aztán jöhet a sorrend.
Egyelőre nem szüntetném meg a zsűrit, mert így egy picit jelentőségteljesebb, nyomatékosabb az egész.

“Azzal nincs bajom, hogy Rakonczai Viktor szakmázik” Szerintem amikor te vagy én idegeneknek a saját szakmánk mélyebb részeiről beszélnénk, max. illemből hallgatnának végig. Az egy dolog, hogy engem minden érdekel így valószínűleg szívesen hallgatnám sok mindenki szakmájának a rejtelmeit, de nem vagyunk egyformák és ez a jó! 🙂

Ez egy zenei műsor (vagy mondjuk úgy, hogy egy olyan műsor, melynek egyik legmeghatározóbb eleme a zene 🙂 ), így engedtessék meg, hogy a “zeneszakmáról” essen benne két mondat. Olyan igazán nagy mélységekbe azért nem mentünk bele. Jó, tudom, a mélység is relatív.

Nincs a zsűrivel semmi baj, hacsak az nem, hogy most meg átestek a ló túlsó oldalára. Sajnos nincs érzékük az árnyalatokhoz. A “porig alázni” és az “elvtelen benyalás” között számtalan átmenet létezik. De inkább ilyenek legyenek, mint tavaly az első fordulóban. Az értékeléssel sincs bajom, mint laikus szívesen veszem, ha szakmai szempontokkal tágítják a zenei horizontomat. Bár az “ez egy nagyon fülbemászó dal” horderejű felismerésig már talán egyedül is eljutottam. Szerintem tavaly is fogott rajtuk a kritika és a javítottak. Most azt fogják nekik mondani, hogy legyenek tekinttel a műsoridőre és legyenek összeszedettebbek.

Tacom! “Az elsőnél még mindenki óvatosan pontoz, nem lehet tudni, hogy ettől a továbbiak mennyire lesznek jók vagy rosszak.” Gondolod, hogy már eleve nem úgy ülnek be a stúdióba, hogy megvannak a pontjaik? Még csak meg sem botránkozom rajta. Akkor hogy elúszna a műsor, ha élő adásban lenne a zsűri válságban. Végül is a dalokat már rongyosra hallgatták és nem hiszem, hogy a produkciókat most látják először. Kell, hogy legyen kialakult véleményük.

Erzsi! Friss cikk, Rúzsa Magdi nyilatkozik:

A Megasztár harmadik szériájának győztese az Eurovíziós Dalfesztivál elődöntőjén zsűrizi a dalokat. Rúzsa Magdi arról beszélt az Aktívnak, hogy a libabőr nála az abszolút mérce. Ugyanakkor fontos számára az is, hogy legyen az adott dalnak üzenete és mélysége, de nem biztos, hogy a nagy ívű, tipikus eurovíziós dalok a befutók minden esetben.
„Az első adásban hibát követtem el, mivel a Mrs. Columbo kiesett. Én szerettem volna őket a középdöntőben látni, viszont mivel a műsor elején voltunk, nem tudtam, hogy a pontozásban mennyire mehetek fölfelé… emiatt azt gondolom, ha magasabb pontszámot kapnak tőlem, nagyobb esélyük lett volna” – nyilatkozta Rúzsa Magdi.

http://www.nlcafe.hu/sztarok/20130212/eurovizio-2013-magyar-dal/

A zsűriről annyit, hogy bátran adhatnának 7 pontnál kevesebb pontot is, ha úgy gondolják, és furcsa, hogy a duett kapta a legmagasabb pontszámot. A daluk nem volt rosszabb a többi elhangzott dalnál, de hogy a legjobb volt, pláne hangilag… Abba bele kellene gondolni, hogy fesztiválra küldünk ki egy dalt, és rendben van, hogy sok embernek tetszik a Dénes-Szilvia image és a hangjuk – nekem is tetszik a fiú hangja -, de akkor tessék hallgatni rádióban, yt-on. Amikor felvetik a rajongók, hogy jelnyelvtolmácsként Fanni is menjen velük, akkor döbbenten csak azt gondolom: az eurovízió egy zenés fesztivál – buli, show -, nem pedig Brüsszelben vagy Strasbourgban egy EU-konferencia zárórendezvénye. A Dalnak a DALról kellene szólnia, nem pedig két szimpatikus éneklő emberről. Egyébként volt már vak lány az eurovízión, 2008-ban, Diana Gurckaja. Szerintem nem kell, hogy bárhol feltűnik a két fiatal neve, ott feltétlenül ki is hozzák őket elsőnek. Van a versenyző dalok között sokkal inkább fesztiválra való, legalábbis hallásra, jó lesz azokat is megnézni a következő szombat estéken és elképzelni őket Malmöben a színpadon.

Ha jol ertelmeztem a korabbi hozzaszolasokat, akkor Weisz Fanni szerepelteteset cinikusan ertette mindenki…hogy lefordistam: “Mar csak egy jeltolmacs hianyzik!!” Ha megis valaki komolyan gondolta, az valoban problema (termeszetesen megvan a kozeg, ahol ez szep es kedves gesztus lenne, jomagam is erdeklodom a jelnyelv irant, de szerintem ez nem az Eurovizio).

Ez a Weisz Fanni-s dolog hol vetődött fel pontosan?
Egyébként a litván válogató egyik dalához is szereztek egy jeltolmácsot (?), de őt egész ügyesen beépítették a koreográfiába. 🙂

Nekem a zsűri nem igazán tetszik. Csiszár kimondottan irritál, próbál okoskodni mi hogy szólna a rádióban, holott esc-en ez egyáltalán nem jelent semmit.
Philip többnyire a műsort ajnározza, és hogy mennyire jó dallal van tele a mezőny, és h mekkora lehetőség ez blabla.
Őket kiszórnám…3 tag bőven elég lenne, és akkor mindenkire jutna idő, így semmi értelme hogy random megkérdeznek 3-at. Mi alapján is?

Magdi okés, örülök hogy ő be mert szólni valakinek, és szimpatikus is.
Csaba..hát ha abból indulunk ki hogy mindig a tavalyi induló zsűriz akkor oké.Bár sok okosságot nem várok tőle, de nem zavar, bírom a fejét 😀
Rakonczai: Igen is kell valaki aki szakmai alapon véleményez. Ennyi erővel bárki amatőr odaülhetne okoskodni, saját ízlés alapján.

Ez a “mindenkit az egekig magasztalunk” dolog nekem sem tetszett, vagy ha ennyire nem akarták lehúzni a műsort alacsony pontokkal akkor miért nem erősebb dalokkal indítottak?

Az MTV-nek rá kellene jönnie, hogy ez egy dalverseny, ahol befutott énekesek (is) szerepelnek, ezért teljesen értelmetlen a zsűrit belevonni az adásba, csak iszonyatosan vontatottá teszik vele a műsort. A zsűri tagjai még annyira sem szórakoztatók, mint az átlag magyar tehetségkutatók gárdái, de mentségükre legyen mondva, itt elvileg más szerepet kellene betölteniük. Talán úgy lenne a legjobb, ha az MTV összehozna egy kb. 12 fős szakmai (!) zsűrit, és a tagok egyenként felállítanák a saját toplistájukat, amit a dalok után felolvasnának a nézőknek. Itt lehetne a 12-10-8-as rendszer, ami sokkal inkább illene az Euróvízióhoz, mint ez a 10-es skálán való pontozás. Izgalmasabb, pörgősebb lenne a műsor, nem kellene a zsűri közhelyekben gazdag talpnyalását hallgatni állandóan.

“tagok egyenként felállítanák a saját toplistájukat” Nem gondolod, hogy ez a magyar televíziózásban nem működne? Pláne, hogy a magyar ember az ikszfaktorhoz van szokva, még a vojsz szabályait is magasnak véli?! Ezek után menne, hogy az egész csak egy bunda, és az került ki, akit az MTV szeretett volna. Az egyéni toplistát a mostani zsűri is tudnak alkotni, csak az a baj, hogy függnek egymástól, pedig nem kéne. Ha Magdinak az X tetszett a legjobban, akkor adjon rá 10-est, ha Walkó Csabának meg nem, akkor adjon rá 7-et, az Y kedvencére rádobja a 10 pontot. Így sokkal izgalmasabb lenne, és nem lenne titkolózás, hogy mi miért, hogy történt.

Zsűri tagok tetszési sorrendje:

1. Walkó Csaba
2. Ruzsa Magdi
3. Rakonczai Viktor
4. Rákay Filip
5. Csiszár Jenő

Comments are closed.