Tudósító: Klész Imre
Forrás: escxtra.com
Fotón: Törökország
Frissítés: 19:10
A mai napon befejeződik a második elődöntősök második próbái, és végre elkezdik a próbát az ötösfogat országai (Németország, Franciaország, Olaszország, Spanyolország, Nagy-Britannia) és a házigazda Azerbajdzsán is. Első szabad próbaként 40 perc lehetőséget kapnak a döntős országok is.
Szlovénia következik a Verjamem című balladával. Az énekesnő meghazudtolva életkorát (ő a legfiatalabb a mezőnyben, 16 éves) olyan nagy energiákkal adja elő dalát, mintha több éves színpadi tapasztalata lenne. Nem sok változtatás történt az első próba óta, Eva megfelelő vokális performanszt nyújt, mint mindig. Az oikotimes nem érti, hogy miért kell ilyen ruhát viselniük és hogy nem hiszi a döntőbe jutást, Eva nem egy Maja Keuc.
A horvát Nina következik, fekete ruhában, a női háttérvokál pedig csinos fehér szerelésben. Első nekifutásra vannak némi hamis hangok és rossz kameraszögek, főleg az utolsó refrénnél, ahol egy fehér lepedőt feszítenek ki az énekes és a vokálszekció köré.
A sokak által várt Eufória következik Svédországtól. Loreen produkciója egészen hasonlít az előző próbához, vagy a svéd döntőhöz. Érdekességképpen második helyezést ért el a sajtóközpontos szavazáson, de nem lehetsz biztos abban, hogy lehet-e bízni a rajongók ítéletében! A havazás-effekt kissé zavarosnak tűnik a második nekifutáskor. A kameramozgások megmaradtak, nincs kommentálni való ilyen téren. Az oikotimes szerint a svéd versenyző egy nagyon misztikus légkört kreál a színpadon, de egyben nem a legjobb hangi adottságokkal megáldott versenyző.
A grúz joker, Anri következik. Ezúttal egy nagy palástba burkolódzik a dal elején, majd azt leveti és egy bordázott és csillogó pólóban és fekete zakóban folytatja a produkcióját. A műsor őrületes és kissé zavaros, de mindannyian valamilyen megmagyarázhatatlan okból azt mondjuk, hogy Grúzia döntős lesz.
Can próbál most Törökország képviseletében. Háttértáncosai ezúttal fekete köpenyt viselnek. A nyitányban egészen jól mutatnak az imbolygó sötét és ködös háttér előtt. A második refrén után a táncosok egy hajót formáznak, ami érdekesen néz ki. A koreográfia illik a dalhoz és a szöveghez, jól néznek ki a színpadon. Az oikotimes szerint Can visszahozza a 2004-es fellépőjük, Athena produkciójának hangulatát a bakui színpadra.
Befejeződtek az elődöntősök próbái annyi extrával, hogy Ukrajna a tegnapi technikai problémák miatt 15 perc extra próbát fog kapni.
Most sorban olyan előadók fognak jönni, akik még most ismerkednek a bakui színpaddal. Roman Lob, Németország képviselője próbál egy dobossal, egy zongoristával és egy gitárossal egyetemben. Arany színű fénnyalábokban fürdik a színpad a produkció alatt. Noha Roman szívén viseli a kameramunkát, inkább úgy tűnik, hogy az arénának énekel, nem jön létre az interakció a kamerákkal. A hangja egészen erős és erőlködésmentes. Első nekifutásra meggyőző próbát láthattunk.
Franciaország képviselője, Anggun következik 5 háttértáncossal, akik a vokálba is bekapcsolódnak. Az énekesnő normál ruházatban jelenik meg és egy nagy lebegő köpeny is van rajta, ami jól mutat a végén a szélgép segítségével. A háttérben kék és vörös fények és némi lézershow. Anggun nagyon jól és relatíve nyugodtan énekel, viszont a kameraszögek és a koreográfia további munkát kíván.
Olaszország versenyzője, Nina Zilli még mindig nem döntötte el, hogy milyen ruhában lépjen fel. Két opció közül választhat, az egyik ezüst, a másik bíbor színű. És tegyük hozzá, mindkettő csillogós. A mai próbán a fehérre esett a választás (bár ez nem a fellépőruhák egyike). A ledfalon fémes hatású képeket láthatunk, a kamera többször végigsöpör a színpadon. Mindösszesen egy nagyon profi produkció.
A szünet után Sabina Babayeva következik a színpadon. Olyan ruhában lép fel, ami megváltoztatja a színét a produkció során ezt rávetített fényekkel érik el. Sabina nagyszerű énekteljesítményt nyújt, eltalálja minden egyes hangját a dalnak, ezzel beváltotta várakozásunkat. Az oikotimes viccesen dívaveszélyre figyelmeztet.
Csodálatos próbát láthattunk Spanyolország képviselőjétől, Pastorától. Minden hangot tökéletesen kiénekelt, és nagy tapsot kapott a próbát figyelő közönségtől. A dal többségét egyedül énekli, és 5 háttérvokálos csatlakozik hozzá az utolsó refrénhez. Nagyon érzelmes produkció, és emiatt nagyon veszélyes is.
Engelbert is befejezte a mai hang- és kamerapróbáját, Nagy Britannia, vagy ahogy ők magukat nevezik az Egyesült Királyság képviseletében. Az első két nekifutás egyáltalán nem volt jó. Nagyon sokszor volt hamis, amit egy ilyen tapasztalattal rendelkező énekestől nem várnánk. A színpadi beállítás hasonlít az előzetes videóban látottak elejéhez, a második refrénbe bekapcsolódik a két balettáncos is. Az egészet sokkal jobban kell előadni a döntő estéjén, különben a britek nem fognak kapni a zsűritől olyan pontokat, mint amilyeneket megérdemelnének. Igaz, csak egy első próba volt, de nem ezt vártuk. Az oikotimes szerkesztőjének Engelbertről Elvis Presley jut eszébe, mindenesetre a kritikust nem nyűgözte le a produkció.
Holnap a második elődöntő versenyzőinek második fele, és az automatikus döntős országok fognak próbálni. Ez a második próba országonként 30 perces lesz.
Németország: oké, „standing still”, de legalább mozoghatna! hangilag viszont jó!
Franciaország: nem hiába a második nálam, remek. jó kameraszögekkel csodás látvány lesz! hajrá!
Nina fantasztikus!! Annyira jó ez a szám!
Anggun kezd meggyőzni… Az mondjuk biztos, hogy Loreen-nál jobban kedvelem! 🙂
Roman is jó, csak tényleg mozoghatna egy kicsit!
azt nem tudja valaki hogy ki lett az első a sajtóközpontos szavazáson (nem loreen annyit tudok mert ő 2.lett)?
Gondolom, a nagyik. (De biztosan én sem tudom.)
Ha jól láttam, akkor a nagyik…….
Na ne már….. :O
Esetleg valaki tudna erről linket adni?
http://ogaegreece.com/wordpress/wp-content/uploads/2012/05/ogae-poll2.jpg
Köszönöm! 🙂
Számomra ez több mint érdekes…. arra pedig hogy a szlovákok kevesebb ponttal lettek utolsók mint montenegró, na erre nekem senki nem fog tudni elfogadható magyarázatot adni. 🙂
Bár amúgy érdekes, mert ha a pontszámot nézzük, akkor viszont a görögök és a románok is Loreen előtt vannak. (Egyébként hogyan szavaztak? Egybe mindenkit, vagy elődöntőnként külön?)
A magyarázat a következő! (Külliki kérésére)
A sajtóközpontba bejutott újságírók és „újságírók”, akik akkreditáltak a versenyre, szavazhatnak a sajtóközpontban. Valószínűsítem, hogy idén jóval többen érkeztek az ex-CCCP országokból, és jóval kevesebben Szlovákiából! A nagyik ezért lehetnek az első helyen.
2008-ban a sajtóközpontban Portugália volt az első helyen és Csézy nem volt az utolsó előttin.
Köszönöm Robek! 😀
Szóval akkor ez is egyfajta szimpátia szavazásféleség volt 🙂
Ez a sajtóközpontot szavazás egyszerűen nevetséges, el sem tudom képzelni, hogy a szavazat leadásakor mit vesznek alapul, de hogy nem a mutatott teljesítményt, az biztos…a szörnyen hamis Görögország és Ciprus (igen, második alkalommal sokkal rosszabb volt), meg Ausztria előttünk jóval ?? OMG… 🙁
Amikor Belgrádban voltunk, akkor is volt ilyen sajtóközpontos szavazás, ahol a döntő előtt Portugália kapta a legtöbb pontot. Talán annyi logikát lehet felfedezni az ottani szavazásban, hogy le lehet mérni, melyik országnak van több akkreditált rajongója vagy újságírója a helyszínen.
🙁 Lassan meg sem lepődök az ilyesmin.
Vicc ez a lista tényleg.
Pastorát nagyon várom, remélem, jó előadást hoz majd!
ezt a listát már láttam( csak nem tudtam hogy ez az) elég vicces, nem tudom itt ujságirok szavaznak-e vagy kik de elég érdekes lenne, ha valóban így alakulna az eredmény.
Itt az azeriek próbája. – http://www.youtube.com/watch?v=FbFPzNjMsng&feature=plcp – Én a színpadképtől többet vártam, számomra túl sötét és unalmas. Remélem ez még fog változni, bár a top5 így is garantált.
szerintem ez a dal pont ezt a sötétséget és szinte mozdulatlan koreográfiát kivánja meg. nagyon jó lesz a döntőre, szerintem meglesz a top 10
Nagyon szépen énekelt! Szerintem is ehhez a dalhoz illik a sötétség és ez nem nyomasztó!
Az olasz szám nagyon jó, sokkal jobb, mint a Per Sempre, jó, hogy ezt választották. Nina mozgása valamiért nem az igazi, és lehet, hogy a tér miatt, illetve a felvétel miatt, de a hangzása nem olyan átütő, mint a stúdióverzióban.
A francia előadás teljesen rendben van, minden bizonnyal valami fantasztikus ruhához fog tartozni az a lebegő uszály. Légies és szép, jól megy a breakes és tornászos elemekhez a lebegése. Bár azt nem tudom, hogy miért pont szertornász képekkel kombinálnak, de látványos. Külön tetszik, amikor az egyik táncos körbe flikkezi Anggunt, de amolyan elferdített ugrásokkal, mintha lenne benne egy negyed csavar. 🙂
Amint már máshol is említettem az idei török dal a 3 nagy kedvencem egyike, úgyhogy elfogult vagyok. A csónak-kép ezekkel a lebernyegekkel talán kicsit jobban kijön, viszont ehhez nem jó az a mozgás, amit a lebernyegek nélkül csináltak az előző próbán. Meg egyébként is olyan érzésem van, mintha a táncosok mozgása, a színpadi jelenléte bizonytalanságot sugallna. Nem tudom, hogy izgulnak-e, vagy nem adnak bele mindent?
A svéd produkció a három nagy kedvencem másika, és itt már nagyon elfogult vagyok. Nekem pont az tetszik, amit mások felrónak neki. A sötét színpadkép (bár a sötétkék jobb lenne a feketéhez képest), a „hóesés” (vagy virágszirom), Loreen mozgása, az egész koreográfia. Na meg persze a dal. Azt viszont már nem elfogultságból mondom, hogy a hangi adottságait megkérdőjelezni inkább a svéd dal körüli túlspirázás miatti fanyalgásnak tekintem. Természetesen az szubjektív érzés, hogy kinek milyen hang és hangszín tetszik, és nekem Loreené tetszik. Ráadásul tisztán és erősen énekel, ez jó. A szöveg viszont nem mindenhol érthető, ez nem jó.
Itt van például Horvátország. Nekem a dal sem igazán tetszik, de Nina hangszíne sem, ha már a szubjektivitásnál tartunk. Ettől függetlenül szépen ad elő, és elismerem a hangi adottságait. A vokál ruhái viszont érdekesek. Mintha egy japán szexuális témájú animéből léptek volna elő.
Szlovénia. A Verjamem viszont gyönyörű! A dal is, a hang is. Viszont az énekesnő az elején gyenge. Alig hallani, mintha a zene elnyomná a hangját. Nem tudom, hogy csak visszafogta és nem érzékelte, hogy túl halk lett a háttérhez képest, vagy a mélyebb hangok kiéneklése okoz nehézséget?
Pastora zseniális.
Horvátország nem tetszett most, majd kíváncsi vagyok milyen lesz a tévében.
Németország próbája nagyon jól sikerült. Roman nagyon jól énekel, de sétálgathatna kicsit.
A svéd próba is jól sikerült, de elég sötét az összkép. Az énekes is alig látszik.
Franciaország próbája is jól sikerült.
Nagyon tetszik az olaszok dala és a próvál is elégedett vagyok.
Elméletileg ezek közül kéne kikerülnie a győztesnek, a nagyik helyett 😀 .
Azerbajdzsán: nagyon jó és tökéletes az ének.
De jól leírtam. :)Próbával természetesen.
A házigazda és 4 nagy- elnézést a brit nagypapától- nagyon felkészültek…jó verseny lesz, lehet, hogy egy nagy fog nyerni?…
Én simán el tudnám képzelni! Inkább, mint Loreen… Csak a spanyol, az olasz, a német, és még a francia dal is jobb nála! 🙂
Németország: egész jól sikerült a próba, viszont tényleg mozoghatna egy kicsit mert ez ugy olyan semmilyen, egyébként a nemzeti döntőn jobb volt az előadása sokkal
Franciaország: ha kicsit javul a koreográfia akkor nagyon jó lesz, sokkal jobb így is mint vártam
Olaszország: valami mintha hiányozna onnan de nem tudom mi, amugy nagyon jó az egész 🙂
Azerbajdzsán: az egész összhangban van szerintem, ha jól látom ez a ruha szinváltós, nem? amugy nagyon jó a hangja is és az előadás is kiváló
Spanyolország:ugyanaz mint azerbajdzsánnál, kiváló hang, bár a koreográfia nekem furcsa, de igy is az egyik kedvenc marad 🙂
Az oikotimes elmehet a…fr*ncba!!! Máshoz nem értenek, mint a jók leminősítéséhez! Mi az, hogy Szlovénia nem lesz döntős? Egy nagy kalap valamit nem! Sőt! Nagyon is elöl lesz a döntőben is!
„Eva nem egy Maja Keuc” hát ez igaz, mivel Eva fényévekkel jobb nála!
elég érdekes…én 3. helyre számitok nekik, a szerbeket és a svédeket nem hinném hogy megelőzi és a török, norvég, macedón hármast valószínű hogy igen, ugyhogy a reális helyezés neki a 3.hely 🙂
Érdekes, az én Toplistámban is 3. helyezett Eva a döntőben.
én elődöntős 3. helyet várok nekik, nem döntőset. a döntőben hasonló lehet a helyezés mint tavaly. a legjobb helyezésüket azért nem hinném, hogy most fogják felül múlni..
ja, hogy az elődöntőben…kb. nálam is 3. ott is
Kedves Dani! Egyezzünk meg abban, hogy Eva Boto és Maja Keuc 2011-2012 legjobb hangja.
bocs, de a képzeletbeli „Legjobb Hang”-díjat mindkét évben más kapta tőlem…
Nagyon sok a lassú a második elődöntőben így előfordulhat hogy kiütik egymást bár szerintem is Szlovénia kerül ki győztesen (azért Maja Keuctól tényleg messze van még Eva de hát nagyon fiatal)
„“Eva nem egy Maja Keuc” hát ez igaz, mivel Eva fényévekkel jobb nála!”
Maja Keuc iszonyatosan jó volt tavaly, a hang is, a dal is. Nem is értettem, hogy miért nem esett le az álla tőle mindenkinek, nagyon nem értékelték a helyén. Nekem még a ruhája is kifejezetten tetszett, pedig mindenki kritizálta. Remélhetőleg Evat jobban értékelik idén, mint tavaly Majat.
egyébként egyetértek hogy ez az oikotimes nem mindig csúcs..
A francia koreográfia, az összhatás szörnyű, teljesen tönkre teszi az egyébként jó számot. :O
Pastora Sorel és a dala is nagy kedvencem! 🙂
Engelbert:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ScI0luNEo10
Na kérem szépen, így kell élőben énekelni 🙂 Csodálatos, nem tudok ezzel a dallal betelni, és mennyire látszik Humperdinck úron, hogy élvezi, amit csinál 🙂 Esküszöm, küldök rá egy szavazatot egy hét múlva 🙂
Nekem is nagyon tetszett, és szerintem ez a dal (is) megérdemelné hogy a top10-ben végezzen, bár ilyen szerencsétlen rajtszámmal nem tudom mi lesz belőle 🙁
Spanyolország,Olaszország és Azerbajdzsán próbája zseniális!Lécci…ne Loreen nyerjen!!!!
tudod, mennyire szeretném én is (meg még sokan, gondolom), hogy ne Loreen nyerjen? (úgysem ő fog)
Én Solunát szeretném, de ezt már ti jól tudjátok…
Dani, egyébként (többek között) Soluna győzelme ellen nekem se lenne kifogásom 🙂
Ó, de jó, hogy nem csak én örülnék Soluna győzelmének!!!
Én is örülnék egy dán győzelemnek, de ha többször meglátom hogy Dani Solunat isteníti (egyébként jogosan) akkor falra mászok. 😀
Dani biztos csak próbálja felvenni a versenyt a Loreen-fanokkal, és mivel ők többen vannak, ezért jobban feltűnik hogy Dani egymaga folyton a dán dalt isteníti 😀
Küllikki, lehet hogy van benne valami, amit írtál.
Clusters, bocs, de azért megkérdezem, hogy a Loreen-istenítések nem idegesítenek, csak a Soluna-istenítések általam?
A Loreen-es dolgok már annyira hidegen hagynak, unalmas hogy mindenhol róla hall az ember. Egyébként abszolút viccesnek gondoltam a hozzászólásomat, remélem nem bántottalak meg vele. 🙂
Az azeri előadás nagyon szép ezzel a statikusságával, de a dallal nem tudok megbarátkozni.
A másik ilyen dal a német. Olyan vontatott, és majdnem hogy idegesít a folytonos ismételgetés, mintha mindig ugyanazt a néhány hangsort és akkordot ismételnék benne folyton. A színpad ezen nem tud változtatni, bár az az arany színű esőszerűség, ami az eredetiben volt, és a meleg színek tetszenek.
A spanyol dal viszont egyre jobban tetszik, és az előadó teljesen be tudja énekelni a teret. A mély hangokkal viszont itt is van egy kis gond. Az üvegen futó vízcseppek nagyon jók.
Az olasz dal próbáját hallgatva, nem tudtam eldönteni, hogy ez most élő vagy stúdió (playback)… hihetetlen jól énekel élőben Nina. Engelbert felvétele nincs meg???? 🙂
Nina hangja profi,de az előadás eléggé lájtosra sikeredett,én a háttérrel sem és a színekkel sem vagyok megelégedve.
Pstora hangja szintén vérprofi,csodás ballada akár győztes dal is lehet,19-es sorszámra figyeljünk….ezzel a rajtszámmal nyert Azerbajdzsán tavaly!
Sabina szintén eltalált minden hangot,szép ballada,és a színpadi kép is csodás!Top10!
Ha a zsűri pontozását nézzük,akkor inkább fogja a hangot értékelni mint az előadást,Loreen ellen szólok…én sok helyen nem értem mit mond…csak én vagyok süket?!
Dániát nem szeretem…nem csodálkoznék,ha nem lenne döntős!
Dani keze előbb-utóbb lecsap rád! 😀
Engem már nem érdekel…nem idegesítem magam feleslegesen…de amúgy ez a kommented nagyon jó volt!
amugy az én véleményem a dán dalról, hogy akár milyen jó(nekem is top 10) de szerintem nem győzelemképes, az első elődöntőben akár első is lehet, de a döntőben sok mindennek kéne együtt összejönnie ahhoz hogy valóban Koppenhágában rendezzék a jövő évi dalversenyt, na 😀
amugy már csak 70,5 óra!!! 😀
A Dán dal agyon szép, csak kár hogy már az első refrén után unom. De azért a döntő meglesz nekik
Nem értelek Benneteket,miért csak a külföldiekkel foglalkoztok ? A mi összetartásunk már megint hol van ? A COMPACT DISCO nagyszerű teljesítményéről miért nem ejt egyikőtök sem egy szót sem?
Igazad van, a CD tényleg nagyszerű, de ők most nem szerepeltek ebben a cikkben. De ha így jobban esik akkor: HAJRÁ COMPACT DISCO, HAJRÁ MAGYARORSZÁG! 🙂
Talán azért, mert ez a cikk a mai próbákkal foglalkozik, nem pedig a CD-ével…?
Összetartást akarsz? Nézz bele akkor kérlek pl. a „Fejlődött a magyar csapat a második próbára” cikkbe. Abban (is) eléggé nyilvánvalóan kifejezésre juttattuk, hogy az itt lévők teljes egészében felsorakoznak a CD mögé, támogatjuk őket és nagyon szurkolunk nekik.
És mint ahogy már előttem leírták, ez a cikk nem róluk szól.
Nekem nem igazán tetszenek ezek az automatikusan döntőbe került dalok. Talán még Németország elmegy, ez a srác ezerszer jobban énekel, mint Lena.
Az első elődöntőben 2 dal van, amit nagyon szeretek és akikért nagyon fájna a szívem, ha nem jutnának döntőbe: Izland és Magyarország. De ugyebár ezek tuti bejutók 🙂 A többi ország dalát meghallgatom, de különösebben nem mozgatnak meg.
A második elődöntő nálam a „halálcsoport”, ott szerintem pár kedvencem el fog vérezni. Pont 10 ország dalát szeretem: Szerbia, Macedónia, Málta, Fehéroroszország, Törökország, Norvégia, Szlovénia, Szlovákia, Litvánia, Észtország.
Megmondom őszintén én nem hiszek a rajtszám-elméletben, de ha tényleg számít, hogy ki mikor lép színpadra, akkor 4 kedvencem igen nagy bajban lesz sajnos 🙁
Megint lesz egy trollunk? 😀 😀
Az öreg Humpie nagyon jól tolja, de az aréna őt is jól megviccelte, amikor a végén kieresztette a hangját! 😉 Ebbe a legtöbben belefutnak, aztán mindenki azt hiszi, hogy anyám, de hamis az énekes! 😀 ( Persze van, aki tényleg hamis, anélkül, hogy kieresztené a hangját. 😀 )
Eva Boto ruhája valami rettenet, úgy néz ki mint egy óriási esküvői torta. Loreen pedig mint egy megkergült páva.
Ennek ellenére, azt mondom a Barbara Dex versenyben címvédés lesz. 😀
A nagyok próbájához annyi megjegyzésem lenne:
Pastora leénekelte a mezőnyt.Komoly esélyesnek gondolom, ha Loreen alacsony rajtszámmal kerül a döntőbe (adná az ég)
Azeriaknál a ruha egész klassz a színek, háttér etc… de hát ők mindig tök jól körítik a dalaikat.:D
Anggun és Nina sem volt rossz, de mégsem az a kiemelkedő kategória.
A másik két versenyzőnél nem éreztem semmit.
Én is Svédország párti vagyok,de ha mondjuk Dánia,Izland,Fehéroroszország,Németország esetleg Szlovákia nyerne,akkor sem lennék elkeseredve. 😀
Na voltak itt aztán szép számmal hamis produkciók.
A nagy kedvencem, Anggun is nagyon hamis a végén, és ez alapján nem enyhe túlzás, hogy „nagyon jól énekel”.
Engelbert is rettenet hamis a végén… csupán egy hanggal énekli magasabban az utolsó két hangot.
Sabinánál pedig a vokálok hamisak, és sajnos nagyon kihallatszódnak. Ezt annyira nem értem. Ennyire túl akarják a főénekest énekelni? Vagy ha igen, akkor már miért nem olyanokat visznek, akik TUDNAK ÉLŐBEN TISZTÁN vokálozni?!?
Ezt a rajtszám-elméletet elmagyarázná nekem valaki? Többször hallottam már, kíváncsi vagyok, mit értetek pontosan alatta. Ha jól sejtem, minél előbb van valaki, annál nehezebb jó pozíciót elérnie. De miért is?
Az átlag néző aki akkor hallja először a dalokat az alapján szavaz hogy melyik dal hagyott benne maradandó nyomot , melyik dal stílusa áll hozzá közel. Ha a mezőnyben több ilyen dal van akkor nagyobb eséllyel szavaz arra amelyiket később hallott mert frissebb az élmény és elnyomta a korábbit. Na valami ilyesmi a „pszichológiája” szerintem de ez csak magánvélemény 🙂