Tudósító: Klész Imre
Forrás: oikotimes.com
Noha Svédország még mindig vezeti a fogadóirodák listáját (Magyarország a 26.) és amikor épp azon aggódunk hogy a Heroes című idei svéd versenydalt az Avicii és Guetta zenéjével való hasonlóság miatt plágiummal fogják vádolni, épp a produkcióban szereplő pálcikaember miatt vette le az eurovision.tv a YouTube csatornájáról. A magyarázat szerint ez a grafikai megoldás nem eredeti, hanem egy művész szellemi tulajdona.
https://www.youtube.com/watch?v=G4XgDnHLA2E
Az alkotót nem nevezték meg de a pletykák szerint az A DandyPunk a figura kitalálója. A Melodifestivalen svéd nemzeti döntőn látható produkció videóanimációjáért felelős vezető elismerte, hogy valóban innen származott az inspiráció, de visszautasítja a plágium vádakat. Egyébként is nem lehet tudni, hogy egy ilyen vizsgálat mivel fog zárulni. De elmondta azt is, hogy egyszerűen lehet javítani az animációt olyanra, hogy az minden jogi igénynek megfeleljen. A svéd delegációvezető szerint ez sajnos extra munkát ró a csapatukra, de a módosításokkal további lehetőségek is megnyílnak. Addig lehet találgatni, hogy milyen produkciót fogunk látni, milyen technikai megoldást fognak alkalmazni.
Nagyon megindultunk felfelé az oddscheckeren (most épp a 22. helyen állunk). Mi történt?
Hollandia 2014-effektus 🙂
Ha olyan eredmény lesz a vége, azt most aláírom 🙂
Reménykedjünk h boggie az alábbi változtatásokkal eggyutt fogja elénekelni mert akkor mar nem annyira egysíkú es meg előrébb csúszunk a listán , főleg az előadás utan . http://youtu.be/O3mLKspvv9U Az „új rész” kb 2:25 tol kezdődik lényegében csak magasan énekli es így van tetőpont a dalban es mivel ez a legutóbbi előadása én reménykedem h így marad
Måns győzelmi esélyeit semmilyen mértékben nem befolyásolja az animáció megléte, vagy módosításának kényszerűsége, tökre lényegtelen ebből a szempontból. Egyébként megnézve az eredeti videót, szerintem megállja a helyét a plágium vád, túl nagy a hasonlóság a figura és a koreográfia tekintetében, főleg az első fél percben.
Szerintem nincs igazad, ha totál más (szokásos svéd táncolós ugra-bugrálós) koreográfiát csinálnak hozzá, akkor egyáltalán nem tuti a győzelem. De ez csak az én véleményem.
Szerintem pedig eddig is 50 % esélye volt a győzelemre ( vagy győz vagy nem), és ezután is ez a helyzet.
Azért az tanulságos, hogy a „vita” köztetek arról szól, hogy a győzelmi esélyeket mennyire befolyásolja a körítés. Nem arról, hogy a körítés lopás vagy sem. Úgy tűnik abban nincs vita: egyértelműen nyúlás. A zene szintén necces, akkor már csak azt kérdezem, mi ebben a produkcóban a jogtiszta? A pasi hangja tényleg az övé? Nehogy kiderüljön, hogy az meg Petra Mede?
Jogos, csak az a helyzet, hogy a necces zene ellenére eddig mint abszolút esélyes szerepelt.
Az is vitán felül állt, hogy a körítés zseniális.
A kérdés, hogy mikor csúszik vissza a biztos első helyről, vagy egyáltalán visszacsúszik-e.
Ez a cirkusz már hosszabb ideje tart, a fogadóirodáknál viszont még mindig stabilan az első.
Szerintem is így van.
Ha csak hallgatom a dalokat, egyáltalán nem ez a legjobb, itt a produkció volt zseniális.
Amikor először megláttam Mans-ot a MF-en, elkerekedett a szemem a produkciótól. Nem is figyeltem a számot, annyira tetszett a grafika. Én is úgy érzem ez ennek a számnak a grafika az előnye. Maga a szám az elején tetszik, aztán amikor már 3x hallottam, a közepére-végére ellaposodik. Én sem érzem biztosnak enélkül a győzelmet, bármely más szám ami valami kiemelkedő és megjegyezhetőt csinál a színpadon siker lesz. Pl. emlékezzetek Farid „üvekgockás” megoldására. Maga a szám erősen középszerű volt, de aki először látta tuti, hogy mejegyezte a kockát és szavazott rá. Majdnem meg is nyerte!
Szóval Mansék, ha nem találnak ki valami másik ütős színpadot, nem fogják megnyerni, szerintem.
Nagyon jó példa erre Farid, de 2011-ből is van 2 jó példa arra, mennyit számít a jó színpadi előadás: Svédország és Ukrajna, míg a svédeket az előadás, addig az ukránokat a színpadkép mentette meg.
Azért az sem biztos, hogy mindig a „szuper” dolgok hatnak.
Emlékezzünk csak a tavalyi holland dalra.
A műsor előtt bár mindenkinek tetszett, szinte senki nem számolt vele az élmezőny tekintetében.
Aztán hoztak egy szintén nagyon egyszerű, de a dalhoz nagyon-nagyon passzoló színpadképet, és mekkorát durrant.
Szerintem az észt dal is az egyszerűséggel, természetességgel hathat.
Sőt, a mi dalunknak is csak ezen a módon van esélye /nyilván nem a nyerésre gondolok /.
Ja, Mans esetére természetesen ez nem igaz, nála csak valami nagyon hatásos, különleges segíthet.
Első perctől kezdve egyértelmű volt, hogy ez a dal önmagában abszolút nem állja meg a helyét, tipikus példája annak, hogy a színpadkép, a körítés mennyit képes hozzáadni egy produkcióhoz. Kétlem, hogy így Svédország megnyeri a versenyt, viszont sajnos ezzel zöld utat adtak az olaszoknak (akkor már inkább Mans, mint a 3 nyálgép).
Nem hiszem, hogy az olaszok nyernének. Ha nem Mans, akkor valaki meglepetés nyerhet pl. Albánia, Norvégia, Észtország. Tulajdonképpen egyiket sem bánnám, szeretem ezeket a számokat. Tavaly is baromira meglepődtünk Conchitán és a Hollandok 2. helyén.
Az albánokat nem tartom győztes esélyesnek, Norvégia vagy Észtország már inkább 😀
Norvegiat ne, legyszi 🙂
Baku 2016… 🙂
Én meg nagyon is annak tartom, van annyi abban a dalban, hogy akár nyerhessen is 😀
A jövő évi lehetséges rendező városok szerintem: Tallinn, Róma/Firenze/Nápoly/Genova stb., Tirana, Madrid/Barcelona, Ljubljana, Baku.
Ebből szerintem ami valószínű : Tallin, Tirana, Madrid. Az azeri dal nem elég erős ahhoz, hogy nyerjen, a szlovén sem.
A svédek meg ha nagyon akarnak nyerni, tudnak olyan színpadképet összehozni, hogy taroljanak idén 🙂 Szóval egy Stockholm se kizárt 😀
Az milyen lenne már, ha Prága 2016 lenne? Így egyből! 😀 Nagyon örülnék neki, de ismerve Csehország eddigi ESC-pályafutását, lennének vidám perceim.
Én speciel nem szomorodnék el akkor sem 😀
szerintem annyira örülnének a rendezés jogától, hogy ’16-ban a cseh egész éves költségvetést az ESC-re fordítanák… 🙂 Csődbe menne az állam a rendezéstől , de ők lesz@rnák 😀
Idén még Fiatal Táncosok Eurovízióját is rendeznek.
Igeeen!
Magyarország az ODDS-en 22/40, illetve 11/16, közvetlenül Görögország, Macedónia, Fehéroroszország és Grúzia után és végre megelőztük Romániát. Szerintem ezeket az országokat is megelőzhetjük. Amikor legutóbb néztem, akkor a 33. körül volt. Mi lehet ennek az oka? Most kicsit megnyugodtam, meg lesz az a döntő.
Szerintem Macedóniát lazán megelőzzük, szépen elindult Boggie felfelé.
Csak az a gáz, hogy azoknak az országoknak a dalai, akik előttünk állnak(Macedónia, Grúzia, Görögország, Fehéroroszország, Örményország, Belgium) szerintem jóval gyengébb daluk van, mint nekünk.
háát a görög dalnál mindenképp jobb a dalunk, a görögök nem tudnak balladát énekelni, nem áll jól nekik. A görögök mindig a jó buliról gondoskodnak, most meg beállítanak egy nyavalygós nővel és csinálnak egy unalmas tucatballadát… Semmi eredetiség nincs benne…
2008 – Hero – egy nagyon jó popdal – 18. helyezés
2015 – Heroes – szintén egy jó dal (szerintem), de ha nem lesz meg jó körítés a dalhoz, simán lehet egy top 10-en kívüli helyezés is.
Nagyon jót nevetnék, ha TOP 10-en kívül végeznének, Christer Björkmanékban egy világ dőlne össze 😀
Azért Björkman nagyságos úrnak sincs mire felvágnia az 1992-es eredményével…
Az animáció egyértelmű nyúlás.
DE: Az Eurovízió egy DALverseny. Aligha lennének a svédek olyan rutintalanok a Melodifestivalen kapcsán, hogy nem arra, hanem a körítésre szavaznának… A többi dal körítése is látványos volt.
Az esélyeket a fogadóirodák nem a színpadi produkció alapján számolják, hiszen sokukról nem is tudni. Kismillió olyan dal volt, amit előtte az előadó nyilvánosan soha nem énekelt el élőben, és láss csodát: az eurovízión katasztrofálisan hamis volt, ki is esett – oddsok ide vagy oda.
A dal önmagában szerintem lehet nyerő, mert kitűnik a többi közül, jó a témája. Ez a botrány árthat esetleg neki, de – bár messze nem a kedvencem – még így is TOP5-ben végezhet. Egyébként ha a svédek nyernék, annyira nem bánnám: Lynda Woodruff for amayyzing president!
Tamás, te honnan tudod, hogy a versenyen szavazó nézők és a zsűri a színpadi produkciót figyelmen kívül hagyva, kizárólag a dalt értékeli?
És azt, hogy milyen módszerek alapján osztják ki az oddsokat a fogadóirodák?
Persze a fogadóirodák a döntő előtt 2-3 nappal fel szokták forgatni a rangsort, sokszor eléggé élesen. Talán a próbákon látottak miatt?
Lynda Woodruff szerintem is amayyzing amúgy 😉
Szerintem elég sok plágiummal találkoztunk már az Eurovízió történetében, baromira nem értem, miért kell ezen fennakadni. De ahogy külföldi oldalakon, meg néha itt is látom, Mans-t divat lett utálni, bár szerintem ez elég szánalmas, dehát embere válogatja 🙂 Ha meg emiatt kerülne veszélybe a győzelmi esélye (ami szvsz nincs, nem fog nyerni, ebben biztos vagyok) az Európát és a közönséget minősíti. Ez még mindig dalverseny, nem háttér…
Pont ezért nem szabadna nyernie, mert ez egy dalverseny, ez meg annyira nem jó dal. 🙂
Kinek mi a jó…
Amúgy akkor meg már nagyon sok dalnak nem szabadott volna nyernie, mondjuk a 2011-es azerinek.
Szerintem ez csak részletkérdés, ha nagyon akarnak akkor megegyeznek a licensz véget.
A szellemi termék szerintem meg nem ez, mert akkor aki ledfalas animációt használ az lop mert azt már valaki más találta fel.
A produkció így lett kitalálva.
Hajrá Israel.
A ledfal tette jóvá a dalt, én viszont a listámon középmezőnybe soroltam, mert se a stílus nem tetszik, se a hangi adottságai. Hiába volt a produkció remek (ledfallal) nagyjából semmi nélküle.