Tudósító: Klész Imre
Forrás: eurovision.tv
Magyarországon hat hét után után befejeződött A Dal 2015 műsorsorozata. A nyolc fellépő közül négyet (Szabó Ádám, Mujahid Zoltán, Boggie, Spoon) a zsűri a szuperdöntőbe küldött. A televotingon több mint 145000 szavazat érkezése után Csemer Boglárka Boggie „Wars For Nothing” című dalát küldjük az Eurovízióra. Gratulálunk!
Na, akkor terrorizálnám Boggie szekcióját is a perszonális listámmal…Tanti, tetszik a Belgiumnak szánt pozíció a videódban 😀
1.Izrael
2.Olaszország
3.Belgium
4.Belarusz
5.Szlovénia
6.Szerbia ( Ceo svet jet moj)
7.Spanyolország
8.Svédország
9.Hollandia
10.Észtország
11.Litvánia
12.Grúzia
13.Németország
14.Svájc
15.Franciaország
16.Izland
17. UK
18.Portugália
19.Románia ( 100%, hogy előrébb suvasztom májusig)
20.Oroszország
21.Dánia
22.Örményország
23.Azerbajdzsán
24.Moldova
25.Montenegró
26.Lettország
27.Görögország
28.Albánia
29.Lengyelország
30.Ausztria
31.Csehország
31.Írország
33.Ciprus
34.San Marino
35.FYR
36.Finnország
Ausztráliát és Boggie-t szánt szándékkal hagytam ki a listából, de hazánk képviselője 15. hely körül mozog…Ha meglesz a döntő- márpedig ha körülnézek, sok tagnál láttam, hogy rezeg a léc- de jó színpadkép TOP10-ig repíthet!!! Ahogy egy kedves felhasználó írta, fussatok Kentaurért, hogy engedje ki a zsenialitását 😀
A Kentaurt még én írtam valamikor…de ahogy érzékelem Boggie a puritánságra, letisztultságra törekszik…hát nem tudom, nem biztos, hogy a többségnek átjön így a dal mondanivalója. Pont ezt az egyszerű dalt a háttér, a színpadkép emelné ki a látszólagos unalomból, kell valami ami odaköti a nézőt a tévé elé, és így a dal tartalmát is fel tudja már fogni, majd szavazni ránk!
Boggie dalában megvan az a fajta alapanyag,amit egy jó színpadkép és a kiváló kameramozgások erősíteni tudnak. És igen,a maga egyszerű, tiszta világával tud hatni.
Az,hogy most a külföldiek 20-25. hely közé várnak abszolút nem egy rossz jel,mert eleinte mindig a séma az,aminek nagyobb jelentőséget tulajdonítanak. A különleges, egyedi produkcióknak a kibontakozásra pont a verseny adja meg a lehetőséget,hisz józan ésszel nem váltasz el két dal között. Néha pont a körítés hozza meg azt a plusz erőt,ami az áttöréshez kell.
A magyar az egyik legpesszimistább nép, jó lenne néha a nap felé fordítani a fejünket… 🙂
+1
Igen a jó színpadképre nagyon nagy szükség lenne, illetve a jó kameramozgásokra.
Sajnos az a véleményem, hogy az ESC-t néző több száz millió ember ott látja először a dalt, a szövegét nem érti általában (nem beszélnek angolul), tehát a körítés nagyon fontos. Boggienál nem tudom mit lehetne körérakni, ami nagyot dobna rajta, de nyilván vannak olyan kreatív vizuál szakemberek, akik ezt megteszik.
Úgy érzem, ha marad a Dal döntőjében látott színpadkép, azzal nem tudnánk hatni a szavazókra és erősen rezegne a léc a döntőbe jutáshoz.
Természetesen úgy érzem az idei Dalok közül tényleg a legjobb nyert, és én szurkolok is neki, de most nem vagyok annyira meggyőződve a döntőbe kerülésről, mint Kállay-Saunders András esetében.
Azért nagyon remélem nem lesz igazam és nagyon örülni fogunk 65 nap múlva 🙂
Amihez tudnám hasonlítani:
2009-ben a második helyezett izlandi Yohanna – Is It True dala (tisztaság, angyali hang, tündéri előadó).
Boggie dalát nagyon kedvelem, jobb háttér és szerencsés sorszám – se előtte sem utána bulizós dal nem lenne jó :)- sokat segíthet. Ha nem is második de TOP 10-ben mindenképpen ott a helye.
Egyébiránt idén Izraelre szavazok, már lelki szemeim előtt látom, ahogy a bejelentkezések alkalmával,a szavazó országok szóvivői poénkodnak a Golden Boyjal miközben osztogatják neki a 10-12 pontokat 🙂
Majd elfelejtettem mondani, számításaim szerint Észtország fog nyerni 🙂
http://www.origo.hu/kultura/20150319-izraelnek-nem-tetszik-a-magyar-eurovizios-dal.html
Izraelnek persze MUSZÁLY mindenbe, még az Eurovíziós dalunk színpadra állításába is belepofáznia!
Ha kellemetlen számukra a kérdéses felirat, akkor talán azon kellene elgondolkodni inkább, hogy a jövőben ne történjen olyasmi Gázában, vagy bárhol másutt az érdekszférájukban, ami ilyen, vagy hasonló módon kínos lehet számukra. Undorító a kettős mércéjük, amit alkalmaznak, egyrészt elvárják, hogy a holokauszt megvalósításában ilyen-olyan mértékben résztvevő országok több mint 70 év után is jóvátételt fizessenek az áldozatok unokáinak-dédunokáinak (!), kollektív bűnösség elvén, ami önmagában is vérlázító, másrészt itt vernyákolnak, ha netán valaki szembesíti őket azzal a ténnyel, hogy az ő hadműveleteik során is tömegével haltak meg ártatlan emberek, köztük gyerekek is. És persze ki kell nyalni a sz@ros sejhajukat.
Qrvanagy diszlájk ezért a húzásért Izraelnek!
amit Izrael csinál, azért mindig diszlájk járna. Állítólag még az ENSZ-t is megfenyegette a népirtások felelősség-vonása miatt.
Pitbull: most nem értek veled egyet.
Szerintem nem kellene a kifogás miatt Izraelt minősíteni. Nem a politikai cselekedetüket védem. Itt másról van szó.
A versenyszabályzatot olvassátok el: (talán 11. pont) tisztán ott van, hogy semmilyen politikai színezetű tartalom/látvány nem lehet. Ezt kellett volna figyelembe venni és betartani Rákay Ph. és társainak, mert ők voltak azok, akik engedték ezt a dalt így szerepelni. Persze Boggie felelőssége is megvan e téren.
Már korábban leírtam itt valamelyik oldalon Boggie dalával kapcsolatban, hogy semmilyen politikai üzenetű dalt nem támogatok ilyen rendezvényen. Most beszólt Izrael, de ennyiből beszólhatna Putyin is, mivel eddig csak azt szajkózták (A DAL 2015 zsűrije Boggival együtt élőadásban, riportokban), hogy Ukrajnáért (lerövidítve az ott zajló eseményeket) szól a dal.
Továbbá, roppant furcsa volt az is, hogy a zsűri – szembeköpve saját szabályzatát – csak a Döntőben elhangzott Boggie előadás után tette szóvá, hogy túl manipulatív a háttér. Se az elődöntőben, se a középdöntőben ez nem volt téma, csak a döntőbeli fellépés után. Érdekes…Inkább szomorú!
Most ezt a helyzetet kell megoldaniuk, amit a külföldiek szerint a magyarok kevertek, de hogy ne legyen általánosítás: A DAL 2015 Zsűrije + Boggie. Ez van.
Végül szeretném leszögezni, hogy elítélem az erőszakot, háború-ellenes vagyok, és nekem is fáj minden áldozat – de ezt nem egy Eurovíziós Dalfesztiválon kell egy egész ország nevében demonstrálni.
És akkor még mindig ott van az a magyar külpolitikai helyzet, hogy nemrég Putyint fogadta az ország víg-kedélyűen (lerövidítve a történéseket), és most meg dallal mást…Ezt a helyzetet nem lett volna szabad megteremteni Rákay-éknak, Boggie-val együtt – amit sajnos a külföldi közvélemény „csak” magyar cselekedetnek fog tartani. És akkor mi beszélünk, hogy nincsenek ránk szavazó barátaink…
((Legutolsóként: nem csak ezek miatt nem tetszik Boggie dala és előadása))
Tisztelettel, én sem értek egyet veled!
Nem látom be, hogy mi a politikai utalás az idézett mondaton. Én semmi politikát nem látok ebben, csak puszta tényt. A politika az, amit az izraeliek belemagyaráznak, veled együtt. Holott a leírt szöveg nem több egyszerű tényközlésnél, amit úgy értelmez mindenki, ahogyan akar. A mondatban Gáza szerepel, de lehetne ott bármelyik másik válsággóc neve is, ahol hasonló események történtek, sajnos rengeteg ilyen van. A dal véleményem szerint nem egy konkrét háború (ukrajnai, izraeli, piréziai etc.) értelmetlenségéről szól (még akkor sem, ha az alkotók által bevallottan az ukrajnai események inspirálták), hanem általánosságban a háborúk ellen emelnek szót Boggie-ék. A nemzeti döntős színpadképben példákkal alátámasztva. Az, hogy ez sérti az izraeliek kényes lelkivilágát, leginkább az ő egoista életszemléletükre bizonyíték, és nem a szabályokban tiltott politikai tartalomra.
Egyébként meg az egész ügy vihar egy pohár vízben, pláne azért, mert Boggie már rég bejelentette, hogy Bécsbe más, letisztultabb látványvilággal képzelték a produkciót, konkrétan kiemelte, hogy a feliratok nem lesznek. Innentől okafogyott az izraeliek nyüszögése.
Teljesen egyetértek Pitbullal. A dalban, sőt még a színpadképben sincsen semmilyen politika. A Gázában (Ukrajnában, Franciaországban stb.) történt események tények, ezek feltüntetése pedig nem egy politikai demonstráció, hanem egyszerű történelmi tényközlés.
Arról pedig ne is beszéljünk, hogy 2009-ben például éppen Izrael küldött egy békedalt az arab-héber békítés érdekében, de akkor persze senki sem panaszkodott.
Rápihenve a hajnali csörtére: sose gondoltam volna, hogy valaha is egy mondaton belül izraeliekkel együtt leszek megemlítve. Ha egy előadó térképpel megerősített statisztikai adatokat használ dalához prezentációként, akkor a nézőt (példádnál maradva az „izraeliek…veled együtt”) nem érheti az a vád, hogy politikát magyaráz bele, mivel azt maga az előadó tette meg a háttérképpel.
Minden háború politikai tartalmat hordoz. (Hazánk politikusai épp most akarnak magyar katonákat küldeni az IÁ ellen, azaz háborúba készülünk (készülnek) – amúgy meg pont háború ellen énekelünk az Eurovizión…)
Pályázati felhívás Eurovíziós Dalfesztivál 2015 Bécs, Ausztria
„11. A dalok szövege, előadásmódja nem csorbíthatja sem A DAL, sem az Eurovíziós Dalfesztivál jó hírnevét. Politikai tartalmú, gyűlöletkeltő, szeméremsértő dalszöveg, gesztus, látványelem, beszéd, káromkodás a színpadi produkcióban nem engedélyezett.”
Boggie dalához kreált háttér (mint látványelem) olyan konkrét (ráutaló) információkat tartalmazott, mely eleve üti az „általánosságban a háborúk ellen emelnek szót” megjegyzésedet. A térképes, számadatokkal teli prezentáció tényközlésnek tényközlés, de ez a tényközlés politikai tartalmat hordoz, és az izraeli kifogás után 1-2 hozzászólást elolvasva itt-ott, erőteljesen gyűlöletkeltő hatást eredményezett.
Az izraeli beavatkozások megítélése (de ugyanúgy más államé is) a nemzetközi jog asztalára tartozik, nem pedig az Eurovízióra. Mindamellett, hogy echte magyar vagyok, mégis azt kell, hogy mondjam, jelen esetben Izrael cikkbeli kifogása jogos volt.
Az utolsó bekezdésedhez: eső után köpönyeg. Nem önszántából változtat. Ugyanis, ha nem lenne problémás a háttérkép, akkor minek kellene lecserélni? Számomra roppant gyönge magyarázat a „letisztult legyen a kép” indoklás. Egyébként több cikk foglalkozik a témával.
Most elmegyek napfogyatkozást csodálni, mert már rövid a visszalévő életem, hogy a következőt megérjem/megéljem. Amúgy béke!
Boggie így írt erről tegnap:
„Én február 28-án miután megnyertem a döntőt, ott helyeben rengeteg nyilatkozatot adtam arról, hogy szeretném megváltoztatni a vetítést. Már a középdöntőre megszerettem volna, de ez egy TV-műsor, ahol egy kötött stábbal dolgozunk, nem lehetett módosítani. Nekem az a véleményem, hogy élőben nagyon jól működtek a feliratok pl. oldalt angolul és franciául is ki voltak írva az adatok, de ez tv-n keresztül nem értelmezhető. Túl sok az adat, az infó és elveszik az ember szeme a részletekben. Bécsben a LED padlót is fogjuk használni és egy szuper animáció lesz feliratok helyett. Hangsúlyozom, hogy nem Izrael miatt, hanem azért mert én már a középdöntőnél is őszíntén így szerettem volna. A dalom önmagért beszél, nem szorul magyarázatra. A „Wars for nothing” egy béke dal, és aki ebbe képes mást belegondolni, azt én őszíntén sajnálom. Szomorúvá is tesz. De ebből is látszik, hogy mennyire aktuális a dalom üzenete. Mondhatnám azt is, hogy ez egy „wars for nothing” szituáció.”
Ez pedig egy tegnap esti cikk, amiben majdnem ugyanazt mondja Boggie, amiket én is írtam, csak a stílusa kicsit szalonképesebb.
A link lemaradt:
http://www.life.hu/kult/20150323–izrael-allam-nagykovete-kifogassal-elt-csemer-boglarka-boggie-wars-for-nothing-cimu-dalanak.html
+1
Teljesen egyetértek Pitbullal. 🙂
Betoven, az esetek markáns részében egyetértek a hozzászólásaiddal, de az, hogy a vérnarancsok kit fogadnak s nyalják ki tiszteletére a PestBudát, és a nép véleménye különválasztandó…
A gázai népirtásról:
Nem azt írták feliratként a LED-falra, mennyi embert ölt meg az izraeli oldal és mennyit a palesztin, kizárólag egy summázó számot, amely Bécsben nem kerül be a színpadon előadott produkcióba semmilyen kontextusban…
Elolvastam a tíz mondatos „mélyinterjút”, amit Pitbull belinkelt és szerintem röhejesen fontoskodó, nem is kéne vele foglalkozni. Egy nagykövetnek az a dolga, hogy az országa jó hírét vigyázza, ha az ország imidzsét romboló megnyilvánulásokat tapasztal, akkor az ellen fellépjen. Ilan Mohr – feltételezem – jelenleg életvitelszerűen Magyarországon él, talán még A Dalt is nézte a tévében, ő valószínűleg azt is tudja, hogy tényleg „okafogyott a nyüszögés”, nem ez lesz a háttér, de a Főnöke felszólította, hogy ezt a mindenképpen tegye helyre. Megtörtént. „Csíny letudva.”
Ilyenkor persze milyen kényelmes a versenyszabályzatra hivatkozni, hogy nem lehet politikát bevinni a versenybe. Jaj, dehogynem! Ha alaposabban megvizsgálnák a dalokat, hány akadna fenn a rostán? Az örmény dal nem vastagon politika? Csak ebben az évben éppen nincs itt, aki tiltakozzon. A törökökön kívül meg más nem tagadja az örmény népirtás tényét. Az én mércém szerint a román dal is politika. Bevallani, hogy az ország jelentős részének csak a külföldi munka ad esélyt a megélhetésre? (Csak tényleg nagyon zárójelben: nálunk meddig jutott volna egy olyan dal, amelyiknek más vélemémye van arról, hogy „Magyarország jobban teljesít”.)
Én nem bánom, ha egy dal szól valamiről. Az lenne a hazugság, ha csupa „buli az élet”-típusú party dalokkal lenne tele a mezőny. A művészet feladata, hogy a valóságot tükrözze. És a valóság ez: háború, erőszak, szociális feszültségek, stb. Egy negyven dalból álló mezőnynek 4-5 ilyet el kell bírnia.
Szóval az egész tiltakozás felesleges fontoskodás, szót sem érdemel. De persze, miről is értekeznénk itt, ha szó nélkül hagynánk?
Kb 2 hete írta meg egy nem is tudom milyen weboldal, hogy egy izraeli újságíró észre vette azt a dolgot a magyar nemzeti döntő győztes produkciójánál: a sok háborús esemény feliratai között van egy olyan is, amiben Izrael érintett. Várom, hogy a többi ország mikor fogja benyújtani a tiltakozását amiatt, hogy egy ledfalon szólnak arról a nagyközönségnek, hogy az országban háború/polgárháború folyik és emiatt a saját állampolgárai szenvednek. Szerintem ez is csak belemagyarázás. Egy ember félre értelmezte az egész dolgot, így most lavinát indított el, ami hatalmas öngól. Valakinek mindenről AZ jut az eszébe…
Szerintem ennyiből tavaly is lehetett volna mondani, hogy Conchita Wurstnak politikai foganatja van, hiszen azzal, hogy az osztrákok egy meleg szakállas „nőt” küldtek, egyben azt is a tudomásunkra hozták, hogy ők egy igazán toleráns nép. Eddig ebben nem is látok semmi kivetni valót, hanem a baj ott kezdődik, hogy nem minden ország vagy nép ilyen toleráns. Sokan szidták Ausztriát tavaly, és mégis tudtak nyerni és volt sikerük.
Szóval nem hiszem hogy nagy ügyet kéne ebből az egészből csinálni, azon az egy „provokáló” soron meg úgysem múlik semmi.
Conchita nem az egyedüli, aki ilyenformán mutatta meg magát. Dana International 1998 – transzszexuálisként megnyerte – bár nem tudom, mennyire tudták róla ezt. Marija Šerifović 2007 – leszbikus. Mindhárman valamilyen heteroszexuálistól eltérő dolgot mutattak be a szereplésükkel, és nyertek.
2007 Verka Szerducska transzvesztita előadó – második helyezés
Dima Bilan 2008 első helyezettje) és Alexander Ryban (2009 első helyezettje) sem megerősítetten heteroszexuális. Na tehát… 😀
Nem folytatom a sort.
Nem vitaindítóként: a művészet tényleg megmutathatja a valóságot, de idealizál is. És a hasonló énekes produkciókat nem művészetnek nevezném. Beethoven művész volt. Lady Gaga nem az. Mély a szakadék közöttük. Persze nem Lady Gaga itt az egyedüli, bárkit behelyettesíthetünk ide Egyházi Géza művész, Boogie nem az. A könnyűzenében nehéz olyat találni, aki kitűntetett figyelmet érdemel. Nem Boggie ellen szól ez, csak így látom.
Plusz: ha valaki polgárháborús környéken él, nagy az elhalálozás arrafele, vagy egyszerűen a létminimumon tengődik, munkanélküli évek óta stb. neki aztán mindegy, hogy valaki egy dalban felhívja-e erre a figyelmet vagy nem. Neki nem lesz jobb, nem fog senki odamenni, és úgy helyrerakni a helyzetet, hogy minden jó legyen. Így például ha olyan dalokkal lenne tele egy verseny, ami arról szól, hogy milyen rossz adott országnak vagy országoknak, nem lenne szórakoztató. Nem gyászolni kell. Én is ha valami olyan élethelyzetbe kerülök, amiről aztán több vers és dal is nyílvánosságot lát, inkább csak depressziós lennék tőle, hogy még a szórakoztató ipar is nyomja rám, milyen szerencsétlen vagyok. Szóval kell a „buli”, mert attól egy picit felenged az is, aki amúgy maga alatt van.
Áááááá!!! Fiúk! Imi, Robek, Pitbull, tépjétek ki a kezemből a klaviatúrát, ne hagyjátok, hogy belemenjek egy ilyen vitába. Tudom, hogy nem erről szól ez a topic, nem kéne rá reagálnom, de képtelen vagyok bizonyos dolgokat szó nélkül hagyni. Mindig azt hiszem, én vagyok ezen a placcon a legnagyobb sznob, de amikor valaki leírja, hogy Beethoven művész, Lady Gaga meg nem és mély közöttük a szakadék, hát, hát …
Kedves Caitlin! Rossz hírem van. Lady Gaga művész. Boggie is. Egyházi Gézát ugyan nem tudom, hogy kicsoda, de utána néztem: „vendéglátósból lett musical színész” ezt írta róla valami mérvadó forrás. Megengedem: ő is művész. (Beethoven-en nem veszünk össze, róla már én is hallottam.)
Művész az, aki művészeti alkotást hoz létre. Ez a szó tágabb értelmezése. Ebbe mindannyian beletartoznak, függetlenül attól, hogy személy szerint mennyire értékeljük a művészetüket. Az emberek többsége persze a „művész” szón eleve valami magasabb rendű, értékes, nívós művészeti alkotás létrehozóját érti, amely a szó szűkebb értelmezése és van annak is létjogosultsága. De akkor rögtön megkérdezném: ki dönti el, hogy mi az értékes és mi a színvonal alatti? Magam sem vagyok képzett esztéta, hogy megmondjam mi a jó és mi az értéktelen. Talán óvatosabban kéne bánni ezekkel a kategorikus megállapításokkal.
A „plusz” után következő második bekezdés egyetlen szavával sem értek egyet, de magam is belátom, hogy az Eurovíziós Dalfesztivál egy szórakoztató műsor és én sem ezektől a 3 perces opuszoktól várom, hogy megoldják a világ legégetőbb problémáit. Nem tudom árnyaltabban megfogalmazni mint az előző hozzászólásban: egy 40 dalból álló mezőnynek el kell bírnia 4-5 olyan dalt, amelyik többet állít a világról, mint hogy az élet egy végtelenített házibuli.
Ne aggódj Erzsi, Én is nekikezdtem nagy buzgón, csak kitöröltem. 🙂 Annyit fűznék még hozzá, hogy Bogi dala egyáltalán nem depressziós, attól különleges, hogy a szeretet és az összetartozás érzését közvetíti. És még véletlenül sem az áldozatoknak szól, hanem a sok „bulizónak”.
„Nem művész?” :-), ahhoz képest furcsa dolgokat vált ki a dal…. várjuk csak ki a végét. Ott a helye Bécsben az egyszer biztos.
Azt írtam: így látom. Te máshogy látod. Mint mondtam, nem vitaindítónak szántam. Felesleges görcsölni azon, hogy én kit látok művésznek, te kit, és kit a harmadik fél. Így csak annyit mondhatok, a Pokerface nem művészeti alkotás nekem. Egy festmény az, de attól nem lesz művész még valaki, hogy a vászonra pingál valamit, különben mindenki művész lehetne. Ha „mindannyian művészek”, ahogy mondod, a finn rockbanda is művészetet képvisel, ahogy a Romanyuta is, vagy annak idején Eric Saade, és az általad lenézett (ha van ilyen) és semmire sem tartott előadó is. Művész Justin Bieber és a többiek is ezek szerint. Szóval úgy gondolom a művészet nem a populárisabb dolgokat célozza meg, de van egy esztétikai értéke, és magaslata. Persze mindenkinek mások a művészek, máshogy értékeli a dolgokat. Ilyenformán nekem mindegy is hány háborús dal van. Egyébént az Anti Fitness Club nem egy a szennyezéssel kapcsolatos dalszöveget és zenét létrehozott, mégsem művészeknek mondom őket, hiába értékelem pozitívan az említett dalokat. Persze a dal értékelésénél hiába van mondanivalója valaminek, ha a zenei alapok nem tetszenek, és hiába fülbemászó egy dallam, ha a szövege kimerül 3-4 butácska mondatban.
Nyugi Erzsi, nem vesztünk el 🙂 Annyi biztos, hogy vannak bizonyos fogalmak, amiket pontosan lehet definiálni. Ezeket a fogalmakat pedig illene a szövegkörnyezetnek megfelelően, pontosan használni. Itt egy kis példa, totál off https://youtu.be/gRaaAmfGRGA?t=1m28s
Szubjektv kinek tetszik a dal, és kinek nem, szóval nem előadón, vagy mondanivalón fog múlni a dolog. A show fontos része a dolognak – én az előző évben nem sok esélyt adtam Conchitának, de a színpadi szereplése meggyőzőtt – plusz az sem mindegy, milyen maga a dal, a zene. Nekem nem tetszik, és az utolsók között kullog, hiszen nem az országokat nézem, és nem is azt kivel szimpatizálnék ilyenformán, hanem pusztán a dalokat. Nálam mindig azok versenyeznek, és nem a különböző nemezetek.
Egyébként a Scorewiz is a finneket sorolja csak hátrébb nálunk, persze ott egyéni szavazás van, úgymond „mi” alakítjuk az eredményeket.
Egyébént korábbi évek eredményeit hol lehet megnézni az egyéni szavazós, esélylatolgatós oldalakon, mint pl. az említett.
Boggie flashmobos videója alá kommentelték ezt:
„ZekiMJ
1 órája (szerkesztve)
This is a beautiful song! I really hope she gets to the finals and wins, as the message in this song is just precious. Beautiful voice, beautiful performance and good luck from Syria! Thank you for honoring our lost souls! Good luck Hungary! :)”
Picit elszorult a torkom…
+1 😀
Izrael témát én is olvastam a neten… No comment…! :/
Nekem Boggie színpadképével kapcsolatban még az jutott eszembe, hogy talán egyfajta EGYSÉGET mutatna a közönséggel, (
így bevonva a közönséget) egy Dina Garipova 2013-as produkciójának mintájára kis fehér világító fényelemek, karperecek a közönségen. 🙂 bár lehet ez is túl hatásvadász lenne :/ :S
Itt a végleges lista (a TOP10 menet közben változhat, a többi fix)
Az első 12-öt hallgatom szívesen, meg persze Boggie-t (sajnos nem tudtam betenni a 12 közé) 🙂
1. Szlovénia
2. Albánia
3. Azerbajdzsán
4. Észtország
5. Svédország
6. Belgium
7. Lettország
8. Svájc
9. Izrael
10. Izland
11. Írország
12. Németország
———————-
13. Hollandia
14. Szerbia
15. Magyarország
16. Oroszország
17. Litvánia
18. Nagy-Britannia
19. Dánia
20. Olaszország
21. Fehéroroszország
22. Ausztrália
23. Csehország
24. Görögország
25. Lengyelország
26. Spanyolország
27. Grúzia
28. Norvégia
29. Franciaország
30. Macedónia
31. Ausztria
32. Románia
33. Málta
34. San Marino
35. Örményország
36. Portugália
37. Montenegró
38. Finnország
39. Moldova
40. Ciprus
Első elődöntő továbbjutói:
Albánia, Észtország, Belgium
Hollandia, Szerbia, Magyarország, Oroszország, Dánia, Fehéroroszország, Görögország
Második elődöntő továbbjutói:
(sokkal erősebb: a top12-ből 8 van itt)
Szlovénia, Azerbajdzsán, Svédország, Lettország, Svájc, Izrael, Izland, Írország
Litvánia, Csehország
1.elődöntő továbbjutói szerintem: Észtország,Oroszország,Belgium,Albánia,Görögország,Hollandia,Grúzia,Örményország,Magyarország,Románia
2.elődöntő továbbjutói szerintem:
Svédország,Norvégia,Szlovénia,Azerbajdzsán,Izland,Lettország,Málta,Csehország,Írország,Izrael
Szerintem a győztes Svédország lesz , de ki tudja 😉
Saját tipp :
1. ED. továbbjutói : Észtország, Belgium, Magyarország, Albánia, Oroszország, Grúzia, Fehéroroszország, Szerbia, Görögország, Örményország
2. ED továbbjutói: Svédország, Lettország, Litvánia, Csehország, San Marino, Szlovénia, Azerbajdzsán, Izrael, Montenegró, Írország
Az én tippjeim a továbbjutókra :
1. ed.: Oroszország, Észtország, Finnország (sajnos 100%, hogy be fognak jutni), Örményország, Belgium, Fehéroroszország, Görögország, Grúzia, Moldova, Albánia. Mi szerintem csak szerencsével csúszhatunk be.
2. ed.: Svédország, Azerbajdzsán, Norvégia, Málta (sajnos), Szlovénia, Montenegró, Izrael (nagyon remélem), Izland (szintén sajnos), Lettország, Litvánia. De nagyon remélem, hogy valahol tévedni fogok, mert Ciprust ott akarom látni a döntőben.
A győztes kérdése érdekes, én Måns-függő vagyok, de biztos, hogy nem fog nyerni, mint már írtam korábban, szerintem Norvégia meglepetést fog okozni, sok külföldi fórumon írják, de én nehezen tudok elképzelni egy Baku 2016-ot, aztán még az is lehet, hogy az auszik odapörkölnek a mezőnynek 😀 Izgalmas lesz, az biztos.
Ja, és a top15 :
1. Svédország
2. Ciprus
3. Norvégia
4. Lettország
5. Olaszország
6. Észtország
7. Izrael
8. Fehéroroszország
9. Albánia
10. Görögország
11. Azerbajdzsán (itt azért van egy adag elfogultság Elnur, és alapjáraton az ország iranyába, a részemről)
12. Moldova
13. Csehország
14. Ausztrália
15. Hollandia
Nálam igazából csak a listám 1.,2., és 40. helyezettje az atombiztos, amúgy folyton változik 😀
Az én tippem az elődöntők továbbjutóira!
1. elődöntő: MAGYARORSZÁG (nagyon remélem), Hollandia, Észtország, Dánia, Oroszország, Görögország, Szerbia, Románia, Örményország, Belgium
2. elődöntő: Norvégia, Izrael (nagyon remélem), Írország (nagyon remélem), Svédország, Málta, Szlovénia, Izland, Azerbajdzsán, Lettország, Lengyelország
Beszámoló Boggie A38-as koncertjéről. ‘A nagy kérdés az, hogy 30 milliós Youtube-nézettség és egy Eurovíziós győzelem (plusz a mindkettővel járó felhajtás) után hogyan lehetséges, hogy félház, azaz kb. 300 ember kíváncsi rá.’
Bocs, ha már valaki belinkelte ide.
http://index.hu/kultur/zene/2015/03/06/boggie_eurovizio_koncert_a38/
Az Eurovíziós győzelem azért még messze van, és tartok tőle, hogy messze is marad. Szerintem csak az a 300 ember tudott a koncertről, a többiek nem, vagy az is lehet, hogy a rezsicsökkentett koncertjére várnak és azért nem mentek el a mostanira.
Aha… most már mindent értek. Zsuzsanna kedvencének összes jegye elkelt. Nemrég írta ki Bálint a facebookra. Ennek én szívből örülök.
Ami Bogit illeti egy hete még zsidó bérenc volt, tegnap már náci… elképesztő a sok negatív hozzászólás….
Béke és nyugalom, jövőre majd Bálint megy, persze csak ha rá szavaznak. 🙂
Nyilván nagy adag cinizmus is van a mondandómban. Kizárólag azért, hogy Pitbullt bosszantsam. 🙂
Arra kérlek titeket, hogy legalább itt ne szapuljuk és támadjuk már hülyeségekkel a jelöltünket. Ez egy békedal basszus. 🙂
Na, ezt most őszintén nem értem. Miért bosszantana a cinizmus? Hiszen az az egyik éltető elemem! 😛
Kevés olyan magyarországi ESC rajongó van szerintem, aki jobban drukkol Boggie-nak a döntőbejutásért, és a lehető legtávolabb áll tőlem, hogy szapuljam Őt, vagy a dalát, csak éppen nem tartom valószínűnek , hogy sikeres lesz Bécsben. A sikeresség nálam a döntőbejutást jelenti. Remélem, hogy megalapozatlan a borúlátásom ez ügyben.
Már vártam, köszi. Én próbálok Boginak drukkolni, ígérem kampányolok a külföldi ismerősöknél.
Itt Boggie már csak a 33.helyen van, még a portugál csaj is beelőzte: http://www.escstats.com/
Magyarország a 10. fellépő lesz! Előttünk Szerbia lép majd fel, utánunk Fehéroroszország. Érdekes, hogy Moldova lesz az első, és Grúzia zár majd.
Már csak 36.
Nem tudom jelen pillanatban ki hogy van vele, de szerintem Boggie nagy meglepetést fog okozni Bécsben.Én legalábbis úgy érzem.
Amúgy Finnországnak hogyan lesz 3 perces a produkciója?Ha jól tudom kevesebb, mint két perces a teljes verzió, szóval egy percig néma csend lesz, vagy mi?
Nem kell 3 percesnek lennie a dalnak, az ugyanis egy maximális érték, vagyis nem lehet hosszabb 3 percnél, rövidebb lehet, volt korábban még a mostani finn dalnál is rövidebb versenydal az ESC-en.
Emlekszem tavaly amikor Andras annyira elol volt a fogadoirodaknal megjegyeztem, hogy barcsak hatrebb lenne, mert magas lorol nagyot lehet esni (hala Istennek ez azonban nem tortent meg). 🙂
Ugy tunik Boggienal nem kell ettol tartanunk…
Az hogy a 36. helyre varnak minket oriasi csalodas 🙁
Oke, nekem sem nagyon jon be Boggie dala, az en listamon is csak 30+ helyen van, de akkor is! Neha nezegetem youtube-on is a Top40-es listakat. Mit mondjak… nagyon lehangolo! Szeretnek optimista lenni (mint ahogy az elmult 4 evben mindig) – de valahogy iden nem megy. Ennek ellenere sok sikert kivanok Boggienak 🙂
Magyarország dalai közül nagyon szeretem a 94-es, a 97-es, a 2005-ös, a 2007-es, a 2011-es, a 2012-es, a 2013-as, a 2014-es és a 2015-ös dalt.
http://oikotimes.com/2015/05/07/boggie-to-sing-with-first-class-stars-in-vienna/
Nem akarom megbántani a magyar versenyzőt,de szerintem nagyon unalmas az egész szám,és az előadás is.Szép hangja van,de nem oda való.Sajnálom hogy a magyarok megint a sor végén fognak lenni.