A címben szereplő kérdésre keresem a választ szakdolgozatomban, melyben a 2010-es évek Eurovíziós arculatát elemzem. Elsősorban media design tanulmányaimhoz mérten közelítem meg a versenyt: megvizsgálom a verseny televíziós és élő látványvilágát, képernyős és reklámkampányos grafikai design-megoldásait.
Másodsorban megpróbálom kideríteni, mennyire lehet erős a közösségi médiában és en bloc a médiában, mint egyedi termék, brand. Harmadsorban pedig megpróbálok fényt deríteni arra, vajon milyen pluszt hozhat egy ország életébe a verseny megrendezése, illetve miként is lehet megvalósítani úgy, hogy az a többségnek elnyerje tetszését, hiszen végső soron a látens főmegrendelő maga a fogyasztó. Kérdőívemet legfőképpen a rajongóknak készítettem, s mivel ők alkotják a fogyasztói magot, véleményük hathat munkámra a legkonstruktívabban. Kitérek egy lehetséges magyar Eurovíziós Dalfesztivál arculatára is, melyről a kérdőív végén tanúskodik egy saját készítésű logó és szlogen (e téma persze magában a szakdolgozatban bővebben ki lesz fejtve több vizuális anyaggal).
Kérdőív elérhetősége:
https://docs.google.com/forms/d/1TV5wlNYYTs6jwEaYTJnhi4Bnd5P7sFKQpkphK9v4BXU/viewform
Nagyon tetszett a kérdőív, egyetlen kritikám lenne: a végén, amikor dönteni kell a logóról és a szlogenről, jó lenne egy indoklás box is, hogy meg tudjuk osztani a véleményünket arról, hogy miért igen és miért nem. Szerintem az is segítene.
Én is kitöltöttem, nagyon tetszett. A végéhez annyit: a szlogen sokkal jobb lenne, ha valami ilyesmi lenne: „Virágozzon a lelked!” vagy „Borulj virágba!”. Na mind1, lehet ez csak az én hülyeségem. 😀
Én is kitöltöttem. Nagyon tetszett csak én is hiányoltam a végén a logónál az indoklást. Sok sikert a dolgozatodhoz, nagyon érdekes témát választottál 😀
Én is ESC témából akartam szakdoglozni, csak nekem nem engedték 😀 Viszont PR, marketinges hallgatóként most néztem először ilyen szempontból a versenyre, és érdekes volt 🙂
Egy pici észrevétel: A végén nehéz eldönteni, hogy jó-e a szlogen, mert nem feltétlenül egyértelmű az üzenet.
További sok sikert a szakdogához! 😉
Nagyon tetszik a logó! Remélem 2015-ben Magyarországon les eurovízió! 🙂
A szlogen nekem sem tetszik ebben a formában. Kicsit csiszolni kellene. Clusters javaslatai például remekek. Amúgy a kérdőív egésze nagyon tetszett. Sok sikert a dolgozathoz. 🙂
Nekem lenne egy kis megjegyzésem a végén lévő részhez.
Szerintem elég szájbarágós „magyarizmus” lenne ez a logó ezzel a szlogennel.. vannak nálunk ezerszer egzotikusabb és szebb országok, szerintem hagyjuk meg nekik az ilyesfajta magamutogatást. Persze ez csak az én véleményem.A kérdőívben is leírtam megjegyzésként, hogy nem pártolom feltétlenül ezt a teljes ország bemutatós dolgot (lásd 2012), de mondjuk a 2011-es, meg 2013-as kis „kultura bemutatós” részek tetszettek nekem is 😀
Én is kitöltöttem.
Tökéletesen egyetértek Veled, pontosan ilyen válaszokat adtam én is. 🙂
Mármint K. Balázs. Nekem is 2011 és 13 volt a BEST. Bízunk benne, hogy ez lesz majd a tendencia is.
+1
@Clusters: és a Zuboly együttes lehetne az extra fellépő a Virágos Kenderem című dallal, tyűűű, mekkora öröm lenne nekem! 🙂
Hát az talán még beleférne, de szerintem sokaknál kiverné a biztit. 😀
Köszönöm mindenkinek, aki kitöltötte a kérdőívemet! 🙂 Éjfélig még ki lehet tölteni, majd holnaptól elkezdem kidolgozni.
mivel nem volt sehol határidő sajnos 24 órával lecsúsztam róla, de már a kérdőív összeállításához is gratulálok, szép munka!