Napi Eurovízió 2013: Németország

germanyTudósító: Szücs Zoltán
Forrás: eurovision.tv

Everytime We Touch, Miracle, Evacuate The Dancefloor, San Francisco, Summer Of Love, The Rhytym Of The Night… Nos, a pár dalcím önmagában már majdnem mindent elmond az együttes egy évtizedet felölelő történelméről, hiszen ezeket a számokat világszerte majdnem mindenki ismeri. A háromtagú formáció (Manuel Reuter, Yann Peifer – producerek, szerzők; Natalie Horler – énekesnő) több, mint húsz országban hódította meg a slágerlisták csúcsát. Németország a Cascada együttes bevetésével valószínűleg erre a tényre is építeni próbált.

A bonni származású Natalie Németországban nőtt fel, édesapja David Horler elismert jazz-zenész, aki az évek során például Quincy Jones-zal is együtt dolgozhatott. Lánya éppen ezért karon ülő gyerekként is már a zenét szívta magába, bár a legmaradandóbb hatást Maria Carey és Whitney Houston érte el az ő esetében. 18 évesen már nagynevű DJ-k számait énekelte fel. Stúdióbeli munkájának köszönheti, hogy 2004-ben találkozott a kölni Yann Peiferrel és Manuel Reuterrel, akik meghívták a Cascada néven születő új projektjükbe. Ekkor tán még senki sem sejtette, hogy az ártatlan kis ötletelés hamarosan kozmikus sikerré fogja kinőni magát… Debütáló slágereik,a Miracle és az Everytime We Touch egyből rajongók ezreit és komoly elismerést hozott a csapatnak. Világhírét az együttes egy amerikai turnéval is biztosította, majd az azonos című nagylemez sokszoros platinaalbummá dicsőült az eladásoknak köszönhetően. A világ legkeresettebb német zenei produkcióját díjak tömkelegével árasztották el. Második korongjuk 2007-ben került a boltok polcaira, rajta népszerűbbnél népszerűbb slágerekkel (például What Hurts The Most).

Manuel és Yann – művészneveiken Yanou és Manian – 2006-ban alapította meg a Zoolandet, közös lemeztársaságukat. A kiadó szülte a 2008-as nyár megaslágerét (Shine On), mely a R.I.O projekt előadásában lett közkedvelt. 2013-ban a hosszútávú, hűséges együttműködésért is kitüntetett szerzőpáros az Eurovíziós Dalfesztiválon szurkolhat énekesnőjüknek, hogy a Glorious című dal hibátlan előadásával ismét biztosítsa a banda népszerűségének lankadatlanságát.

13 Comments

Nem vagyok nagy Cascada rajongó, viszont első perctől kezdve nagyon kedvelem a kiválasztott dalukat. Szerintem az automatikus döntősök közül messze a legjobb. Talán a németek szereplésére vagyok a leginkább kíváncsi idén. Sokak szerint 100%-ban ugyanaz a dal, mint tavaly az Euphoria (szerintem nem), sokan úgy vélik olyan sorsra jut majd, mint Kate Ryan 2006-ban, vagy Wolf Kati 2011-ben (tény, hogy minden évben van egy olyan dal, ami az előzetes várakozások ellenére nagyon csúnyán megbukik, de túl egyértelmű lenne, ha a Glorious lenne az). Véleményem szerint ez lesz az a dal, ami a televotingból szép magas pontokat kap majd, de a zsűrinek nem lesz kedvence (az automatikus döntős országok közül inkbb az olaszokat és a svédeket fogja tolni a zsűri sztem -.-“).
Nálam: 1/6 (az automatikus döntős ország között)
Tippem: 6-12.hely a döntőben

Én is nagyon szeretem, pörgős, vidám dal, de nem több.
Úgy gondolom hogy túl van értékelve, a toplistákon és a fogadóirodáknál egyaránt. Lehet a név miatt, nem tudom, de abban biztos vagyok hogy a versenyen hatalmas bukta lesz ez is és a holnapi napivíziós ország is.

Tipp: Döntő 15-20hely
Nálam 39/9

Tőlük az Evacuate the dancefloor a nagy kedvenc számomra.
Ez a Glorious sem rossz, mindenképp a mezőny első felében van. (Igaz, a szövege olyan, amilyen, de jól passzol a dallamhoz 🙂

Mikor kiválasztották, mindenki azt mondta róla Euphoria koppintás. Szerintem nem abban az értelemben koppintás, hogy “ellopták” a dalt, ez szerintem még annál is rosszabb. Nagyon erősen hatott rá az Euphoria zenei világa és mindig felbosszant, ha azon az alapon születik egy dal, hogy mi volt sikeres az előző évben. Sajnos minden előrejelzés szerint nagyon jól állnak, de még reménykedek valami látványos nagy bukásban, mert ennek az lenne az üzenete a szerzők felé, hogy nem lehet az előző évi trend szolgai másolásával olcsó sikert hajhászni. Akinek nincs több ötlete, mint a tavalyiaknak, aki nem tud egy egész kicsi újítást hozzátenni az eddigiekhez, az maradjon otthon.

Egyébként a dalt nagyon szívesen hallgatom, de azt gondolom, hogy a 2013-as eurovíziós mezőnyben … nem szalonképes.

Én azért nem szeretném, hogy Charlotte Perelli szinten megbukjon, de benne van sajnos. Olyan 7.-12. hely körül tökéletes lenne.

Meg lennék lepődve ha nem 2-sel kezdődne a helyezése, rettentő gyenge dal, még gyengébb énektudással párosítva.

Egyáltalán nem értem, miért lenne ez Euphoria-koppintás, mivel szerintem egyáltalán nem hasonlítanak egymásra – ez egy hasonló műfaj, hasonló elemekkel, de a Cascada számai mindig ilyenek voltak és az Eurovízión is rengeteg hasonló dal volt Loreen előtt is.
(A Swedish House Mafia Don’t You Worry Child-jának zenei alapjához hasonlítgatni viszont nem lenne ésszerűtlen.)
Szerintem a top10 második felére várható, főleg a zsűri fogja lehúzni.

Hát… én nem tudom hanyatt vágni magam ettől a daltól, számomra olyan semmilyen, és ez nálam rosszabb mintha egy dal nem tetszene, mert akkor legalább valahova lehet sorolni, de ez a dal szimplán csak van és kész, ha véletlenül kimaradna a műsorból, fel se tűnne… (mondjuk idén sok dallal vagyok így, lehet erre az évre nem sikerült kellően ráhangolódnom a dalfesztiválra 😀 )

A televotingtól elég magas helyezésre számítok. Szerintem ezt nem lehet Kate Ryan-nel egy kalap alá venni, mert Cascada sokkal nagyobb név. Nem hasonlítgatom a Euphoriával (szerintem nem is hasonlít), a hasonló műfaj ennek az oka, és a Cascada már évek óta ilyen stílusban működik. Eleinte nem figyeltem fel a gyenge hangjára, de egyszer meghallgattam egymás után az élő és stúdió verziót. Elég megdöbbentő volt számomra, mert addig a top5-be vártam, így viszont örülhetnek a top10-nek a zsűri szerintem nagyon le fogja húzni őket. Korábban nálam ez top3 volt, de szép lassan csúszik lefelé (jelenleg 6.)

TIPP: DÖNTŐ 6-10. (jó sorszám és magabiztosabb élő produkció megelőlegezve)

Én sem értem miért hasonlítják sokan az Euphoriához… oké, hasonló a stílus de a Cascada csak az évek óta használt stílusát viszi tovább, ha nem lett volna Euphoria akkor is ilyen dallal neveztek volna.
Eleinte magasan a kedvenc volt nálam ez a dal, de mára már kicsit meguntam, de azért most is valahol a top 5-ben van.
Én nem gondolom hogy bukás lesz belőle. Szerintem a top 10 biztos, de akár egy dobogó is meglehet…nem is értem miért feltételeznek sokan buktát, ebben a rettentő gyenge mezőnyben.

Nálam 3-4/39 Tipp: 2-8.

Na, az egyik “kedvencem”. Igazából nem értem, miért van ez a szám annyira felkapva. Nekem olyan futottak még kategória és ennyi. Hallgatható meg minden, de hogy a legjobb három dal között lenne? Nekem biztos nem. Régebben szerettem a Cascadat, de manapság már inkább az idegesít kategória. És… jó, ezt nem írom le, én sem leszek mindig 17! 😛

Nekem nagyon tetszik. Sok idén a ballada, kell egy ilyen klasszikus diszkósláger is. Az Euphoriára szerintem egyáltalán nem hasonlít, a Swedish House Mafiától a Don’t You Worry Childra már annál inkább. A győzelem azért meglepne, de szerintem 5-6. hely körül végez.
Nálam: 3/39

Már többen is írták előttem, hogy ez a dal tökéletesen illeszkedik a Cascada-tól az évek során megszokott stílusba, éppen ezért csatlakozom azokhoz, akik szerint NEM Euphoria koppintás. Mivel én oda vagyok a Cascada számaiért, ez sem kivétel, imádom, a listámon stabilan az előkelő negyedik helyen áll, kirobbanthatatlanul. Ami nagyon meglepett, az az, hogy Natalie sokkal gyengébben énekel élőben, mint ahogy vártam tőle. A stúdió változat viszont nagyon rendben van és nálam az a lényeg.

Comments are closed.