Tudósító: Klész Imre
Forrás: eurovize.sblog.cz
A vasárnapi finálét minden harmadik tévéző szlovák nézte a képernyők előtt. A magasabb költségvetésű műsor meghozta a gyümölcsét, a Szlovák Televízió egyik legrangosabb és legnézettebb műsorát eredményezte. A piacvezető TV Markízát vasárnap lenyomta az Eurovízió, hosszú idő után a vasárnapi 35%-os közönségarányt a köztelevízió tudta elérni. Elődöntők közül az első és az ötödik volt a legerősebb, 27 és 25%-os piaci részesedéssel.
A pénteki versenyek gyengébben szerepeltek. A február 23-i hétfői verseny 21%-ot ért el, de összességében mindenképpen rekordnézettségnek számít az STV-ben a verseny. A televízió is üdvözölte a szép eredményt, gratulált a műsor szervezőinek a minőségi munkát illetően, amit a közönség is meghálált a nézettségi mutatók szerint. A jó promóció segítségével be lett bizonyítva, hogy szeretik az Eurovíziót Szlovákiában és érdekli a nézőket. A többi szlovák média is bekapcsolódott az eseménybe: internetes újságok külön oldalakat szenteltek az Eurovíziónak, és szinte minden újságban beszámoltak az eredményekről, és a háttérben zajló eseményekről. Szlovákiában az Eurosong, mint nagy zenei események egyike jelent meg, és megértette az emberekkel, hogy ez egy fontos ünnep egész Európában. Ezzel szemben Csehországban, ahol több a szubjektív, mint objektív újságíró, nem méltányolják igazán a versenyt, a televízió sem akar költeni pénzt a versenyre, nem is csoda, hogy ilyen gyászos nézettségi mutatók születtek. Szlovákiában a válság ellenére színvonalas műsort tudtak készíteni.
Nem igaz, h minden harmadik szlovák nézte, max úgy írhatod, hogy „minden harmadik tévé előtt ülő szlovák ezt választotta”
ja kb
Valóban, ez a közönségarány a teljes lakosság kb hetedét jelenti.
Ettől függetlenül irigylésre méltóan jó a mutató, és az, hogy ennyire komolyan vették az ESC ügyét. Csak épp gyenge dalt választottak.
Tudtam hogy lektorálni kellett volna a cikket Asvival, de visszadobta a levelem a rendszer. Asvi, csinálj szabad helyet a leveleződben!
Kössz a figyelmeztetést Zaff, máris csinálok szabad helyet a levelezömben. Amúgy nem tudom mi a baja bindenkinek a szlovák dallal. Na mindegy!
Példát vehetne tőlük az MTV Szórakoztató Főszerkesztősége!
Serinon–>Talán most,hogy Várkonyi Attila a köztévé új szórakoztató főszerkesztőség vezetője és az igérete szerint lesznek ilyen irányú változások
Nem példát kéne venni, hanem néhány leckeórát, hogy hogy is kell ezt csinálni. Nem szégyen olyanoktól tanulni, akik „nagyobb hagyománnyal rendelkeznek eurovízió terén”, mint mi.