Tudósító: Klész Imre
Forrás: eurovision.tv – old.eschungary.hu
Tegnap az Eurovíziót szervező EBU referenciacsoportja kiértékelte San Marino idei versenydalát, mely a „Facebook, Uh, Oh, Oh” címet kapta. Megállapították, hogy a dal sérti a verseny szabályzatának 1.2.2. pontját.
A dalok szövege, illetve előadása nem csorbíthatja a verseny befejező szakaszának vagy az egész EDF-nek a jó hírnevét. Semmilyen politikai vagy hasonló jellegű dalszöveg, beszéd, gesztus nem engedélyezett az EDF alatt. A dalok szövegében vagy előadásában semmilyen káromkodás vagy illetlen beszédmód, vagy reklám jellegű üzenet közvetítése nem engedélyezett. E szabály megszegése diszkvalifikációval járhat.
A referenciacsoport megállapította, hogy a ‘Facebook’ védjegy szerepel a címben és az folyamatosan ismétlődik a dalban, így az kereskedelmi üzenetet közvetít, ezért jelenléte nem támogatható az Eurovíziós Dalfesztiválon.
A dallal nevező SMRTV részvételét támogatandóan az a döntés született, hogy két lehetőséget ajánl fel a verseny szervezője. Vagy megváltoztatják a dalszövget úgy, hogy az ne utaljon a Facebook-ra, vagy küldjenek egy új dalt. A változtatásokat legkésőbb 2012. március 22-én pénteken, Közép-európai idő szerint déli 12 óráig be kell mutatni az EBU-nak.
Az eurovision.tv hivatalos közleményén kívül az interneten máris felröppentek összeesküvés-elméletek. A rajongók nagy része az SMRTV szándékos provokációját véli felfedezni, hogy a kreált helyzettel még ismertebbé tegyék versenydalukat. Így minden médium aki foglalkozik a dallal, ingyen reklámot biztosít az idei San marino-i versenyzőnek.
San Marino egyszerűen felelőtlen volt. Ismerni kellene a szabályzatot, mielőtt dalt választ az ember. Ez ennyi.
látszik, hogy az idei a 3. részvételük
Akárhogy is van, drága mulatság. Bár, ha Siegel úr fizeti a költségeket… De most komolyan, ha a SMRTV fizetne mindent, akkor szerintem tízszer meggondolnák, hogy milyen dalhoz készítenek videót.
Egyébként valószínűleg megtartják a dalt, csak a szöveget átírják.
Hát az a videó eléggé két filléresnek néz ki 😀
De én nem hiszem hogy szándékos lenne vagy ha igen akkor szólni kéne San Marinonak hohy a szavazok nagy nagy többsége csak májusban hallja a dalt első aokalommal nemhogy ioyen „botrányokroo” hallana.
Bocsi a hibákért mobilrol ment….
Na megmondtam, hogy ez reklám, és ebben a formában nem mehet ki… lehetett volna több eszük, a szabályzat kerek-perec, teljesen egzakt módon, tisztán kijelenti, hogy nem hangozhat el benne reklám/márkanév…
kíváncsi vagyok, mit választanak. Lehet, hogy van talonban egy másik daluk. Érdekes lenne egyébként látni, hogy hogy oldanák meg, ha az átírás mellett döntenek.
Lehet, van/lesz a dologban valami csel…
Azért látszik, hogy San Marinóról van szó…. Ralph Siegel pedig elég veteránnak számít ebben a szakmában, igazán tisztában lehetne a szabályokkal…
Bocs, hogy nem ide tartozik, de az izlandi dal mégis angolul lesz…sajnos…és Never Forget a címe:
http://www.youtube.com/watch?v=Wuc7-dZPgeU
Féltem, hogy megváltoztatják a nyelvet, de így is nagyon jó, még mindig a kedvencem, és a klip is nagyon tetszik 🙂
Nálam így is, úgy is ez az első 🙂 a zenéje miatt, de ez a videó is szuper. Az izlandiak szerint az angol nyelvű szöveg jobb, az izlandi szöveg sz*r volt, bár azt rajtuk kívül úgysem sokan értették volna. 😀 😀
de legalább a skandináv nyelvek közül Pernilla svédül énekel…a svédet, és a többi skandináv nyelvet is, imádom!!! de izland is megtarthatta volna az izlandit, hiszen az is egy gyönyörű nyelv
hát nyilván reklám, de hogy pozitív vagy negatív azt nem tudom. mert mondjuk én a Facebook helyében nem örülnék neki:D mindenesetre már teljesítette a küldetését, tehát ha reklám volt a cél, akkor sikerült nekik 😀
de igazából azt mondom továbbra is, h San Marino annyira mindegy mivel indul, úgyis csak azért léteznek, hogy 12 pontot adjanak az olaszoknak.. -.-‘
Talán ti különbek vagytok? Tizedik szereplésetek és mindig hátul kullogtok, vagy be sem juttok a döntőbe.
Emilio abban tévedsz, hogy mindig hátul kullognánk. A Te országod melyik akkor? És miben különb mint Magyarország?
Majd én válaszolok:) Ukrajna, és azért különb Magyarországnál, mert a kommentet író személy gazdagítja az ottlétével…
Talán Szlovákiából származol?? 😛 (ha valaki nem értené, ez humor akart lenni)
Én is ezt mondom. A dalok szövegében és előadásában nem hangozhat el márkanév, reklám, káromkodás, politikai szöveg és nem csorbíthatja a dalfesztivál jó hírnevét.Ugyanez volt a svédeknél is 1987-ben, amikor a Cocacola c dalt választották és azt meg kellett változtatni, mert az is reklámnak minősül.
„Do you wanna play cyber sex again?” – ez azért nem gyenge, köszönjük Valentina:))
Nem értem, hogy várják el tőlük az átírást? Az egész klipp és dal erről szól… ez az alapja…
Erre egy baromi nagy közhellyel tudom a legkorrektebb választ adni: a szabály az szabály…
az eurofire.blog.de-en olvastam hogy csak a szöveget változtatják meg, átírják benne a szabályokba ütköző részeket, és egy költségkímélő videóklipet is csináltak hozzá!
MA
21:40-kor bemutatják az új verziót!
online is lehet nézni:
http://www.smtvsanmarino.sm/
tehát már kevesebb mint negyed óra, és megismerjük a 42. dal végleges verzióját! =)
kezdődik! 🙂
Na az igen! xD
http://www.youtube.com/watch?v=72NtJgQuHmA
Facebook helyett HELLÓ uhh ohh ahh…
Valami ilyesmire számítottam. Végülis nagy változás nem történt, viszont ez az autotunizált hang még gázabb. Igazából nálam csak Grúziát előzi meg, Montenegro ehhez képest mestermű számomra. 😡
Beep – beep LOL 😛
Montenegró igenis mestermű! Mikor hallottál utoljára ilyen szöveget Eurovízión?