Naptár

2015. február
h K s c p s v
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728  

Kategóriák

Recent Posts

Legutóbbi hozzászólások

Fórumlista

Blog: Ki lesz a szimpatikus Európának?

Kiugró siker a második középdöntőben

Kiugró siker a második középdöntőben

Szerző: Klész Imre

Jövő hét végén végre elküldünk valakit a bécsi Eurovízióra. Az igazat megvallva idén sem ugrottam fel a kanapéról azt kiáltva, hogy „Ez az! Őt küldjük!” Kivéve akkor ugrottam, amikor végre célba értek a műsor végén az SMS szavazataim, és Gájer Bálintot sikerült ezzel a tíz szavazattal is bejuttatni a döntőbe. Az eddigi fordulókban mindig „rossz lóra fogadtam”.

Egy kicsit off, de innen már tényleg csak egy lépés az Eurovízió 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=Cd9EHRCqu28

Az Eurovízió trófeáján álmodozik sok versenyző. Bár reálisabb a döntőbe jutás, vagy a tisztes helyt állás. Valakinek utolsónak is kell lennie minden évben, ilyenből már van tapasztalatunk. Elsőnek is kell lenni valakinek. Szerintem a siker kulcsa még mindig az, hogy mennyire van összhangban a dal, az előadó és a színpadi látvány hármasa. Egy jó dalt nem lehet eladni kisugárzás nélküli szólistával, és random tűzijátékok fellövésével. Szerintem az elmúlt öt évben ezért voltak leg-leg-legjobbak azok a dalok, amik meg is nyerték a versenyt.

2014 Conchita Wurst – Egy remek dal, erős kisugárzású és nagyon szuggesztív előadó, nagyon jól megkomponált produkció a ledfallal, kameramozgással, fénycsóvákkal, és még a füst is pont akkor lett elfújatva a színpadról, amikor kellett. Úgy ahogy van ez profin meg volt tervezve!

2013 Emmelie de Forest – Nagyon jó hangulatú dal, ritmusos, dallamos, szimpatikus előadóval, kiváló refrénnel, és a végén a nyakunkba kapott aranyeső könnycseppzuhatagként mosta le a mezőnyt.

2012 Loreen – Sok embernek elsőre a giccs jut az eszébe az Eurovízióról. Loreen produkciója nagyon minimálra sikerült, sötétség, fénycsóva, a dalhoz kiválóan passzoló mozgássorozat. Az énekes nagyon oda tette magát! A dal lehet hogy túl modernnek hatott az átlagközönség számára, de minden néző kapott egy kellemes 3 perces szórakozást. Az előadó is táncolt, együtt élt a látvány és a dal, a végére pedig jött egy kis hóesés is, hogy mindenki tuti Eufóriába essen.

2011 Ell & Nikki – Nem akartam elhinni hogy ők nyertek, de egy szép szerelmes duettet adtak elő svéd segítséggel, dallamos refrénnel, és itt is kaptunk egy kis aranyesőt a végére, hogy tuti megragadjon az egész. Nikki nagyon szép énekesnő, és amúgy is, valakinek nyernie kellett.

2010 Lena – Ebben az évben aztán volt giccs és műérzelem bőven. Még Jimmy Jump is beugrott egy kicsit az egyik koreográfiába. A sok fura produkció után egyszer csak jött egy kis laza német csaj, aki erős angol akcentussal előadta a kis dalocskáját, lazán mozgott, aranyos volt, megnyerő volt a közönség számára.

Csak annyit akartam kihozni ebből, hogy hatni kell a közönségre, a látványt, a dalt és az előadót nagyon kényes egyensúlyba, összhangba kell hozni, hitelesen megcsinálni, és akkor meg is lesz a szép eredmény. A kreativitás elengedhetetlen.

Nem hiszem hogy jövőre Budapesten lesz a következő Eurovízió, de talán sikerül bejutni a döntőbe. Pedig annyira rossz jós vagyok!

Ív – Fire
(Tóth Lóránt, Gálosi László, Katona-Zsombori Éva / Tóth Lóránt)
Sok dalt még a kezdetek kezdetén megpróbáltunk elképzelni, hogy hogyan lehetne jól színpadra vinni. Sajnos az idei Dal előadói nem mernek táncolni vagy koreográfiát megtanulni, ha ritmusos, viszonylag gyors dalt adnak elő. Csak oda szegeződnek a mikrofon állványhoz. Több őrületet, vadságot kellene ebbe a produkcióba vinni sokkal, beszélni egy koreográfussal, a háttértáncosokat eltávolítani és a vokálnak kellene valamennyire bekapcsolódni a táncba. Oké hogy az előadó áll elől, de a vokált is ki kell használni, showműsorban vagyunk, meg kell nyerni a közönséget is!

Mujahid Zoltán – Beside You
(Mujahid Zoltán, Csöndör László Diaz / Johnny K. Palmer)
Itt katonás tempója van a dalnak, mint az előadó ruházata is ezt sugallja. Jó, hogy kicsit odamegy a vokálhoz is énekelni, de a mikrofonállvány itt is túl vonzó ahhoz, hogy bárhová is lehessen lépni valamit. A vokál nagyon félre van állítva. Ide a ritmusosság miatt egyszerű koreográfiát lehetne kitalálni egyszerű lépésekkel, a vokál bevonásával. Több lehetőség már nem lesz fejleszteni a produkciót, most muszáj egy lapra feltenni mindent. És csapategységet, együtt küzdést mutatni a szép szavazatszámokért.

Spoon – Keep Marching On
(Erik Fjeld, George Németh / Erik Fjeld, George Németh, Ida Waerdahl)
Egy rendes, svéd iparosmunka, szépen elénekelve. Tulajdonképpen nem tudok itt más fejlődési lehetőséget felfedezni, szerintem a fiúk kihozták ebből a dalból azt, amit kilehet. A dal engem nem tud megfogni különösebben, de valamennyire pozitív kisugárzású, pozitív hangulatú, szalonnasütés közben jól működhet 🙂

Wolf Kati – Ne engedj el
(Sebastian Zelle, Martin Angelicus, Krajczár Péter / Linnea Deb, Major Eszter)
Svéd-magyar koprodukció. A dal nagyon el van találva, mint 2011-ben. A produkció viszont csapnivaló. Kati szerintem az X-Faktor óta rém keveset mozog/táncol a színpadon. Pedig a Szerelem miért múlsz videóból az ásványvizes-mikrofonos rész még mindig megvan, az annyira jól sikerült. Nem tudom hogy mi lesz a végkimenetel, de ha mégis úgy alakulna, hát itt egy hasonlóan nehezen összehozható döntőt tudok elképzelni. Nem lenne szabad ennyire statikus produkciót készíteni ehhez a dinamikus dalhoz. Plusz a hajat is meg kellene csinálni, valamint a vokált is bevonni a dologba, csapatmunka legyen a színpadon is!

Passed – Mesmerize
(Nizalowski Dorottya, Nizalowski Fanni, Godzsák Dávid, Szabó Levente)
Hát ez aztán egy nagyon különleges dal, nem szokványos, jó is lehet. Az énekesnek több önbizalommal kell rendelkeznie, a dalt hiba nélkül kellene előadnia, és ettől is több őrületet belevinni a produkcióba. A gitáros fiú egészen örülten mozog, ez jó 🙂 Őket is kicsit összébb kellene nyomni a színpadon, hogy az énekes könnyebben oda tudjon menni bulizni mindenkivel, sőt a gitáros akár előre is jöhetne a vége felé együtt „ökörködni”. A ruházatban nem tudok dönteni. Elsőre nagyon iskolaköpenyesre sikerült, másodjára pedig flitteres-ünnepélyesbe. Talán még egy színpadi ruhaváltás is jól jöhetne, az elején megadni a tiszteletet a hárfának, és utána jöhet a többi 🙂 De talán a második ruhaválasztás mellé tenném a voksomat.

Csemer Boglárka Boggie – Wars For Nothing
(Sebestyén Áron, Csemer Boglárka / Bori Sára Hélène)
A dal elején a közeli kép az előadóról nagyon hatásos. Tiszta Friderika 1994. Egy tiszta és őszinte, kedves arc, sötét háttér, lassan indul a nóta. Utána agyonveri az egészet a ledfal élénk színe. Világoskék és fehér. A szövegek kiírása a falra tökéletesen hatástalan, a nézők úgysem tudják elolvasni a kameramozgások miatt. A ledfal cserére szorul, a vokálosokkal a csapatmunka viszont jól működik. Változtatni kell!

Gájer Bálint – That’s how it goes
(Elek Norbert, Gájer Bálint / Johnny K. Palmer)
Bálint az elődöntőn elment egynek. Tegnap viszont akkora showt mutatott, hogy le a kalappal! Hiába mentek fel kilencen a színpadra, a zenekar teljesen elveszett, nem is volt nagy szükség rájuk, hiszen az énekes és a táncosaik tökéletesen vitték a produkciót. Az arany-fehér háttér is telitalálat! Sokan morognak amiatt, hogy ez a műfaj nem szokott sikeres lenni az Eurovízión. Szerintem ilyen jó jazz dal még nem indult a versenyen. Én kiküldeném 🙂 De egy kis félsz van bennem a dal stílusa miatt.

Szabó Ádám – Give Me Your Love
(Szabó Ádám, Bori Tamás, Katona Tamás / Kozma Kata)
Ádám jelenleg az abszolút kedvencem. Noha nem mozog sokat, az ilyen nagyívű dalokhoz ez nem is illene. A repetitív refrén fokozza a dal drámaiságát, az énekes arckifejezése is remekül passzol, az énekkel nem volt bajom. Bízni kell a dalban, csak ez számít. Jó ez így, csak a magabiztosság, a profizmus kellene egy ilyen komoly dalhoz. Hajrá!

Remélem jó kis vitaindítót sikerült összehoznom. Nem akartam senkit sem megbántani, csak annyi önös érdekem van ebben, hogy jövő szombaton csupa-csupa jó produkciókat szeretnék látni. A dalokat már ismerjük, némelyiket több verzióban is, már csak valakinek meg kellene nyernie a versenyt. De hogy kinek… azt még igazán most sem tudom.

25 hozzászólás Blog: Ki lesz a szimpatikus Európának?

  • BeN

    Ez egy valóban nagyon-nagyon jó cikk lett. Nekem is kételyeim vannak az idei dalokkal, jobban mondva inkább produkciókkal kapcsolatban, azonban azt érzem, hogy meg van már képviselőnk. Én személy szerint inkább Csemer Bogi párti vagyok. Benne a különlegesség mellett lehetőséget látok, az előadnak kisugárzása van, de amiket írtál a produkcióról, abban nagy igazságok vannak. Hatásosabb háttér, egyszóval hatásosabb színpadkép kellene. Szabó Ádám kiegyensúlyozott, hozza azt amit a dal kíván, azt jól is, de ennyi, semmi plusz :/ . És ott van Wolf Kati, akit énekesnőként kedvelek, és a dal is jó, de a színpadon 3 percen keresztül nem történik semmi, viszont a háttér az ütős. Ív dala nekem bejön, kicsit Margaret Berger-re emlékeztet, de ő is volt a nagy kedvencem 2013-ban. Eszembe is jutott tgnap, hogy egy 2013-as norvég kameramunka mennyit hozzátudna adni a dalához. Az elmúlt években nagy sikereket élhettünk meg, (szerintem már magában a 4 egymás utáni döntő az!) és nagyon remélem, hogy idén folytatjuk. Én négyükben látok potenciált. 🙂 Csak meg kell találniuk az énekeseknek azt a pluszt, amit most hiányolunk. Remélem szombatra sikerül nekik! 🙂

  • Fabiana

    Vegyes érzelmekkel várom a döntőt. Az idei Dal számomra nagyon bíztatóan indult, a 30 dalt meghallgatva az volt a benyomásom, hogy az idei mezőny jóval erősebb a tavalyinál. Aztán elkezdődtek az élő adások és sorozatosan értek a csalódások…
    A döntősök közül Ívnek és bizonyos szintig a Passednek szurkolok. Ív dala volna a legjobb választás véleményem szerint, a sok ordibálós díva-ballada és duett-tenger mellett égetően szükség volna egy tüzes elektro számra. Nagyon bízom benne, hogy Éviék továbbgondolják a színpadképet, mert jelenleg ez a produkció leggyengébb pontja. Sajnos, abban sem vagyok biztos, hogy a zsűri egyáltalán berakja a legjobb 4-be. 🙁

  • Kristinna

    Sajnos idén nekem egyetlen döntős dal sem lett a kedvencem. Tudom, hogy sokan nem így gondolják, de nekem Antal Timi produkciója volt az, amire felkaptam a fejem, már az elődöntőben is, ezért nagyon sajnáltam, hogy nem sikerült bejutnia a döntőbe. A döntőbe kerültek közül talán Wolf Kati az, akinek a dala még úgy-ahogy megmozgat. Eléggé dinamikus produkció ahhoz, hogy felkeltse a figyelmet.

    De szombaton majd minden kiderül.

  • kecske14

    Nem vagyok helyesírás-mániás, sem szakértő, de egy dolog nagyon irritál, ha a MUSZÁJ-t LY-vel írják (bocsánat a szerzőnek, de nagyon zavar).

    Annyira fura a tavalyi dalhoz képest, amikor azt éreztem, hogy kevés dal fogott meg még a legelső meghallgatáskor, azután pedig „simán” tudtam/tunk dönteni, hogy kit küldjünk ki Dániába.
    Idén pont az a „más”, hogy sok a „közepes” dal – Jenő szavaival élve: rádióbarát -, de mégis nem érzek kiemelkedőt a 8 közül.

    Esélylatolgatások:
    Nagyon találó a blog címe – hiszen, nemcsak magunknak tetsszen a dal/produkció, hanem a nagyobb közönségnek is.
    Ebből a szempontból kiindulva potenciális jelölt (talán?) Gájer Bálint (amúgy, ha választani kellene, ő a személyes kedvencem – sosem hittem volna, hogy ezt írom le valaha), a színpaddal, mindennel meg voltam elégedve a produkciót követően, nem unatkoztam, „lekötött” a képernyő elé.
    Ezzel szemben van egy-két dal, amely nagy várakozásokat ígért, legalábbis a szememben.
    Ilyen Boggie és a dala: nagyon szeretem a hangját, a kiállását, de mégis nem teljes az előadása. Lehet, hogy egy döntőt elérne, de lehet, hogy nem – Európa éppeni hangulatától függene.
    Szabó Ádám – ha rajtam múlva az első fordulóban maradt volna – nekem nem tetszenek ezek a „balladák”. Valószínűleg egy döntő meg lenne neki Bécsben, a remélt TOP10 kérdéses.
    Mujahid Zoli, a dalba megint nem tudok belekötni, de az előadás, az összkép megint „zavaró tényező”. Nagyon megosztó lenne, lehetséges, hogy az elődöntőben maradna.
    Spoon, a daluk elhangzása közben/utána sem semmilyen érzelem nem tükröződik rajtam; nem mondom hogy rossz, azt sem, hogy jó, de ne ő legyen a kiválasztottunk (habár abból indulunk ki, hogy a nézők 2x is besegítették őket a következő fordulóba, akkor nem kéne a 4 közé jutniuk). Nem tudom, hogy mennyi fiatal leány nézi az ESC-t, de lehet, hogy szombaton is színpadra léphetnének. (NE Ezt!!)
    Ívnek a hangszínét imádom 🙂 Ha egy kicsit jobban odatenné magát, sokat változtatna az elődöntőbéli produkcióján, akkor meggyőzne engem, és az ő nevében remélve sokakat is.
    Wolf Kati, akinek terjed a beceneve „miértmenjenőhamárvolt”, és ha volt, ha olyan dallal áll ki a színpadra, amelyikre az első szavad az, hogy „HŰHA”, akkor hajrá Kati; de most jön a bökkenő, hogy a dal egy nulla. Habár Bécsben lehet a 2011-es szavazótáborából lennének egy páran, nem hiszem, hogy döntőbe kerülne.
    Passednek a dala (a stúdióverzió) elvarázsolt, imádtam/om, de amikor színpadra állt, és élőben „énekelt”, akkor zuhantak egy nagyot a szememben (habár 10 ponttal jutalmaztam őket). Egyedi, kicsit átvariálva az egészet, az énekhangot fejlesztve lesz tökéletes. Látom a potenciált, de előtte egy falat, amelyet fel kell emelniük. ESC-n szerintem döntőznének, 20 feletti helyezésük lenne(?).
    Összességében amiket leírtam – nagyon negatívan állok hozzá az egészhez. Remélem jól fog kisülni ebből valami.

  • Robek

    OK, cikk!
    Wolf Katihoz csak annyit, hogy nekem meg pont így jó ahogy van.
    Egy kicsit a 2009-es orosz dal jut eszembe róla. Ott is az énekesnő meg sem moccant, (még annyit sem mint Kati). csak a háttérben a kivetítő adta a showt (JÓL).
    A szélgépet kicsit erősebbre venném és a vokalisták kezével kezdenék egyedül valamit. Lengessék oldalra, vagy nyújtsák előre kérőn, stb, stb.
    Kati nem nagyon tud mozogni abban a ruhában.

  • rocknish

    Sosem elemeztem ki kommentekben a dalokat, mosz mégis összefoglalom, hogy vizonyultam és viszonyulok a döntősökhöz.

    ÍV
    Az első minimál verzió nem jött be. Aztán jött a mostani „csörömpölős” verzió és a „semmiképp” kategóriából néhány hallgatás után a „nem bánom” szintre lépett. Szakács Gergő kiesése után benne reménykedtem, de az élő előadás elkeserített. Most szombaton viszont szerencsére javult a dolog, de attól tartok, hogy kicsit későn érkezett meg a dolog, a győztes sorsába nem hiszem, hogy bele tud szólni. Én most ezt a dalt szeretném Bécsben látni.

    Mujahid Zoli
    Kedvelem a dalt, de nem igazán mozgat meg. Élőben kíváncsi voltam rá, a színpadkép nekem elég wtf. Szép dolog, hogy egy beteg barátnőjének szól a dal, de valamiért azt érzem, hogy KSA után többen próbálják valami drámára ráhúzni a dalukat (a két Bogi, MDC), mert azt tavaly működött. Nem működik, Zoli.

    Spoon
    Jobb a dal, mint a részlet alapján vártam. Kicsit szerintem indokolatlanul húzzák le az emberek. Tény, hogy nem ez fogja kifordítani a világot a sakrából, de nem olyan gáz ez. Illik a srácokhoz. A döntőzésük engem is meglepett, Antal Timire számítottam. Amúgy előbb látnám őket Bécsben, mint Wolf Katit, de erről a következő bekezdésben.

    Wolf Kati
    Első hallgatásra nem volt egy nagy cucc a dal. Sőt, Kati egyik leggyengébb dalának tartottam. Színpadon látva már nem volt ennyire rossz a véleményem, de nem győzött meg arról, hogy dupláznia kellene. Csak azért kiküldeni, mert már egyszer volt és szerették (eredménytől függetlenül) butaság. Nem tartanám kizártnak, hogy ezzel a dallal jobb eredményt érne el, mint 2011-ben. Nagyjából két-három hellyel.

    Passed
    Sosem tetszett.

    Csemer Bogi
    Elsőre csalódás volt, a Parfüm és a Fearless után valami mást vártam. Nem hallgattam nagyon sokszor. Aztán a Petőfin az akusztikus vátlozata nagyon tetszett, egyrészt szerintem zongorával jobb lenne a dal, másrészt jobban felépítette Boggie a dolgot. Élőben nekem nem váltott ki akkora hatást, mint sokaknál, de nem is hagyott teljesen hidegen. Szerintem az egyik legjobb énekteljesítményt ő nyújtotta, plusz volt az egész produkciónak egy kellemes kisugárzása. Amin tényleg változtatni kell, az a rengeteg szöveg a háttérben. Nem lehet elolvasni, csak amikor egybe látjuk a színpadot, de akkor meg nem arra figyel az ember. A zárókép viszont nagyon tetszik. Szerintem borítékolt az itthoni győzelme.

    Gájer Bálint
    Elég sokat hallgattam, amikor megjelent a teljes verzió, szeretem ezt a dalt. Az első körös előadás kicsit lapos volt, a mostani jobban passzolt a hangulathoz. Elképzelve a produkciót a bécsi színpadon, látok magam előtt egy 14. helyet az elődöntőben. Szerintem Gájer Bálint az, aki akárhányszor fog próbálkozni a dalban, nem fog neki sikerülni.

    Szabó Ádám
    Sokan lehúzták az elején, nekem olyan 4. hely környékén mozgott a listámon a 30-ból. Élőben nem hittem volna, hogy ilyen jó lesz, bár van egy fejhang, amit szerintem nagyon nem kéne erőltetni. Ez a dal, ami az abszolút lutri. Ez vagy nagyon szép helyezést ér el, vagy lebőg. Köztes megdolást nem tudok elképzelni.

  • Patrik

    Nekem a nagy kedvenc Boggie, szerintem neki kellene mennie. Viszont Imi az utóbbi napokban nekem is nagyon a fülembe mászott Gájer Bálint száma, így tegnap én is megjutalmaztam 10 sms-sel és örültem, hogy bejutott a döntőbe! 🙂
    Aki max még kimenehtne Bécsba, az Ív szerintem. De egyelőre hajrá Boggie! 😀

    Off: A Passed-től egyenesen áll a szőr a hátamon, nem hiszem még mindig el, hogy döntősök. Olyan bugyutának tűnik nekem az egész, a tesók számomra irritálóak, ahogy megnyilvánulnak.

  • Mona42209

    Kedves Imre, nagyon tetszik a cikk. Pontosan ezeket gondoltam végig én is.

    Nagyon sajnálom, hogy nálunk még ilyen gyerekcipőben jár a show csinálás. Ha megnézzük a Melodifestivalen dalait, annyira kreatív, ötletes színpadi megoldások vannak, hogy sokszor egy gyenge számot is fel tudnak tuningolni.

    Csak egy megjegyzés ide. Néztük a hétvégén a Melodifestivalent a családommal, Jon Henrik dalánál 3 lány le volt lógatva kötéllel és hosszú, lebegős ruha volt rajtuk. Én először nem értettem miért vannak ott a lebegő lányok, de a 12 éves lányom megindokolta azonnal, hogy azok szellemek és azokhoz énekel az énekes. Tehát azonnal átjött neki a dal mondanivalója, anélkül, hogy előtte megnéztük volna, vagy ismertük volna a dalt.

    Na ez a bajom az itteni számokkal, nem mernek hatásos, kreatív, ötletes színpadi produkciókat csinálni. Ezért is tetszett tavaly KSA dala, mert tudott valami többet hozzá rakni az egészhez. Pedig a számok meglennének hozzá. Igenis fontos a dalhoz passzoló ruha, haj, színpadi mozgás, táncosok, színpadi ötletek és persze az énekes hangja sem utolsósorban. Ha ez mind kerek egész akkor meg lehet fogni a nézőket, akik az alapján a 3 perc alapján fognak dönteni!

    Nagyon kiábrándító, amikor azon szurkolok, hogy ki tudja-e énekelni és jaj ne legyen már hamis. Na ez volt a Passed alatt. Hiába jó a szám és egyedi, valami szörnyű volt a színpadra vitel. Ilyen előadást nem szabad kiküldeni, mert nagyon gáz ránk nézve! Én nem hiszem, hogy lehet javítani itt egyet kellett értenem Pierottal.

    Ha a számokat és színpadot nézzük összességében, akkor a legkerekebb produkció Szabó Ádámé volt. Abszolút egyetértek Imre minden szavával. Egyedül az izzadás zavart, de talán azon lehet segíteni.

    Még talán Ív számában látnék potenciált, de teljesen át kellene dolgozni a színpadi képet és Ívnek is kellene csinálni valamit, vagy ha nem tud táncolni akkor tényleg a vokálnak kellene valamit csinálni, vagy színpadi elemeket belerakni. (Pl Sabina Babayeva előadása amikor a ruhájára vetítettek, el tudnám képzelni itt is egy lángoló ruhát)

    Boggienál tiszta hang van, de ott is valami ütősebb kellene a színpadon, mert nekem szétesett az egész a vetítéssel. Nem tudtam hova nézzek. Valami jobb ruha, a vokál mint mondjuk a Molitvánál az nagyon bejönne nekem.

    Gájer Bálint – most nagyon tetszett, szórakoztató volt, végig figyeltem és nem arra gondoltam na kiénekeli-e tisztán. Tényleg Las Vegasba való produkció volt. Én szívesen küldeném akár őt is, bár az igaz nem lehet megjósolni milyen esélye lehet az ESC-n.

    Nekem Mujahid Zoli nem tetszett, a szám nem rossz, de abszolút közömbös számomra az egész. Unatkoztam alatta.

    Wolf Kati – Sajnos Katinak nincs jó kisugárzása, de egy ütős ruhával színpadi képpel, valami klassz hajjal és vokállal lehetne rajta segíteni. Nem is volt rossz hangilag sem, a szám is tetszik.

    Spoon – Na ne ott is éneklési gondok vannak, nekem hamis volt a dal. Nem mondom van egy jó kis hangulata, de még nekik is sokat kell fejlődni. Ez inkább rádióba való, jó kis nyári szám, de ESC-re ne menjen semmiképpen.

    Szóval akikben én látok talán lehetőséget:

    Szabó Ádám, Boggie, Ív, Gájer Bálint, Wolf Kati.

    • Spiro

      A Dal műsor egy kezdet! Jelenleg itt tart a magyar könnyűipar, itt tart az ország, de a változás szele érezhető. Már önmagában ez is óriási előrelépés a 2011 előtti magyar ESC próbálkozásokhoz képest. Láthatóan több és újabb művészek kapcsolódnak bele a műsorba. Ezt nem lenne szabad megakasztani, pl túlzott, éles kritikákkal a zsűri részéről.

  • motholev

    Bárki megy, attól félek, kevés lesz Bécsben a döntőbe jutáshoz.

  • anee37

    1 Ádám
    2 Bálint
    3 KATI
    4 ÍV
    5 BOGGIE
    6 PASSED
    7 ZOLI
    8 SPOON
    Ádám azért első,mert a legdrámaibb szám a mezőnyben és Boggieval ellentétben ő egy közepes dalból jót varázsolt B egy jó szövegűből egy langyit…
    Bálint potitív csalódás
    ÍV SZINTÚGY
    Kati egy igazi díva a legjobb magyar nyelvű szám.
    PASSED Lehetne jobbis ha szegény kislány összekepja magát.. a többi olyan semilyen..

  • anee37

    Van egy tippem ÍV számára:Tegyen e koreografiájába tűznyelőket v tűzzsonglőröket tuti lenne a hatás..

  • Momo

    Véleményem szerint hiába jó a dala Mujahidnak, Szabó Ádámnak, Wolf katinak, olyan átlagosan eurovíziós nóták, eltűnnének a sok hasonló között Bécsben. Ami kitűnne, az a Passed, Boggie és Gájer dala. Ezekből nekem egyértelműen Boggie dala az üzembiztos, amit lehetne még ügyesen feldobni pici részletkérdéssel (ruha, led fal…)de alapvetően jó dal, jó énekes, jó vokalisták, rám mindig hatással van ez a produkció. Aki még nem látta, nézze meg a Bazilika előtti flashmobot, érdemes!http://www.adal2015.hu/index.php?action=recordView&type=places&id=1068681
    Ami a Passedet illeti, az ő dalukat is szerettem, csak az énekes labilis, bizonytalan előadása miatt nem tartom alkalmasnak arra, hogy hazánkat képviseljék. Gájer Bálint jó kis szvingje tetszik, igazi eurovíziós show, de én nem szeretném, ha ő képviselné hazánkat egy amerikai műfajjal, és nem hiszem, hogy igazán jó eredményt el tudna érni kint. Ív dala egész jó, bár a színpadon hatástalan! Ha tudnak még változtatni, akkor ő lehet a 4. akinek van esélye kijutni. Szóval hajrá Boggie, szavazzunk rá, mert érdemes.

  • Gergő

    Boggie produkciójában két alapvető dolgon változtatnék gyökeresen (ezeket már sokan leírtátok, de egy kicsit részletében elmélyülve fejtem ki gondolataimat)
    1. RUHA – ezt a vörös bőrkollekciót el kell felejteni!!! Egy ilyen dalhoz a fehér színű ruha illik, a ruhán egy-egy szál kis virágfej (orchidea stb.) beletűzdelve, ezzel sugározva a békét a nép felé 🙂
    2. SZÍNPADKÉP – Ne statisztikai adatokkal töltsük ki a hátteret, hanem a közösséget kell bevonni a produkcióba úgy ,mint a flashmobba. Hatásosabb lenne sokkal.

    • StanB

      Egyet is értek, meg nem is 😀 Ruhában szerintem egy egyszerű csipkeruha lenne a legszebb 🙂 A háttérbe meg igen is kellenek az adatok, csak úgy kellene megoldani, hogy látni is lehessen őket :S

  • LILLA

    Mikor már ismertük az összes dalt,de még nem indult el a műsor,lehetett szavazni 3 kedvenc produkcióra,csak a stúdió felvételek alapján.
    Én a következőkre szavaztam:Szabó Ádám,Gájer Bálint,Pankastic.
    Nagyon örülök hogy ketten benne vannak a legjobb 10-ben,és úgy érzem hogy Szabó Ádám megy Bécsbe.
    Boggie dalát nem értem hogy miért tetzik annyira az embereknek.Szerintem csak a Parfüm c. dala miatt.
    De nem halljátok hogy ez nem az a dal?Tök egyhangú,unalmas végig,és a lány annyira szürke,érzelemmentes,semmi mimika,nekem a legnagyobb csalódás az lenne ha ő képviselne minket.

    • betoven

      Nekem is ez a véleményem Boggiról.

      Parfüm c. dalának a sikerét a klippnek köszönheti: ő maga nyilatkozta, hogy több megosztó helyre küldték el, és várták az eredményt, mert azzal tisztában volt, hogy ha egyedül a színpadon állva elénekli, akkor annak nem lesz sikere, se nézettsége. Valóban ez jó PR-fogás volt. És ilyen PR-fogásnak tartom a Dal-műsor döntőbe jutós bevállalós szereplését is. Változatlanul zavar (többek közt), hogy a dalának vannak olyan részei, amelyet nem tud kiénekelni (!!!), és nincs ember a környezetében, aki erre felhívná a figyelmét, ha már maga nem képes ezt észrevenni?

      • gyokub

        Nem tudom, mire gondolsz, mert Boggie kristálytisztán énekli el a dalát.

      • betoven

        A 2. kd. után (febr. 19-én) már leírtam. Az észrevételeim kizárólag az eddigi előadásai alapján fogalmazódtak meg, melyeket változatlanul fenntartok – a „kristálytiszta éneklésbe” nem fér bele az, amit B. produkált. Amúgy az első vokalista csajnak sokkal szebb hangja van, és ő tényleg „kr.tiszta”.

  • anee37

    Spoon,Zoli,Bogi 100% nem!
    Boggie számában zavar a ledfal-elvonja a figyelmemet a számról..A rádióban jobban szól-szerintem
    Nem is bizti,h ő nyer…
    Bár a papírforma szerint a Boggie,Ádám,Passed,KATI 4-es lesz a top 4 ,de ha „befurakodik ” Bálint v Ív akkor rájuk voksolok..

  • anee37

    Ha a papírforma jön be akkor vagy Kati vagy Ádám..A pillanatnyi formájuk függvényében

  • Spiro

    Az, hogy a Boggie Parfum ilyen nemzetközi siker lett, szerintem nem véletlen. Persze szerepe van a klippnek is, de többről van itt szó. Boggienak van egy ritka képessége, hatodik érzéke, azaz tehetsége! Érzi mi az a plusz, ami kell a zenei sikerhez. Ez megjelenik a melódiában, az előadásban, a részletekben, és klippekben is. Bízzatok a ruhába, a háttérben, az előadásban. Bízzatok benne és élvezzétek! Egy csepeli lány, akinek nyitva a világ, olyan szép történet.