ESC Radio Awards 2013: Bonnie Tyler duplázott

banner_ESC-Awards-2013_q21Tudósító: Klész Imre
Forrás: escradio.com

Véget ért a kizárólag az Eurovízió dalait, és az ott fellépők újabb szerzeményeit felvonultató Eurovíziós Dalfesztivál Rádió, vagyis az escradio.com közönségszavazása. Nemcsak Európából, de Észak- és Dél-Amerikából, és természetesen Ausztráliából is érkeztek voksok.

Bonnie Tyler lett a legjobb női előadó (12.6%), a Believe In Me pedig a legjobb dal (16.8%). Marco Mengoni lett a legjobb férfi előadó (18.3%), az Agathonas Iakovidisszel kiegészült Koza Mostra pedig a legjobb együttes kategóriáját nyerte meg, az összes beérkezett szavazatok 20.%-a juttatta őket az első helyre.

A Kedvesem a 8. lett a legjobb dal kategóriában, a 10 férfi elő közül ByeAlex az 5. helyezést érte el. Részletes eredmények itt!

33 Comments

A legjobb női előadó nem lepett meg. Bonnie Tyler megérdemelten nyert, hiszen mindennek ellenére, ennyi idősen jól teljesített, bár nagyon izgult.
A versenydalán kissé meglepődtem, mivel általában a győztes dalok szokták nyerni ezt a díjat is. Bonnie Tyler most először, rögtön mindkét kategóriában elnyerte ezt a díjat az Egyesült Királyságból elsőként.

Bonnie Tyler egyébként az ESC Portugal Awards karrier díját is megnyerte, tehát triplázott! Gratulálok! Megérdemelte Bonnie Tyler!

Csodálkozom, hogy nem az azeri versenyző lett a legjobb férfi előadó…

BB te komolyan gondoltad, hogy egy ekkora sztár esetében nyomós indok, hogy IZGULT?! Én hatalmasat csalódtam, hogy menniyre gyenge, néhol kínos volt az előadása, nem érdemelte meg ezt a győzelmet!

Az eleje nem sikerült jól a dalnak, ez tisztán hallható. De Bonnie Tyler ilyen. Aki volt már a koncertjén vagy figyelte a karrierjét, tudja, hogy ilyen. nem várhatjuk el tőle, hogy CD minőségben énekeljen és nincs is hozzászokva ehhez. Valakinek tetszik a hangja, valakinek nem. Ne felejtsük el, hogy nem egy 20 évesről van szó és azt se, hogy BBC indította Őt, és nem Ő könyörgött, hogy elmehessen Malmőbe. A dalt is a BBC választotta.
Egyáltalán nem volt kínos, szépen feloldódott éneklés közben. Tőlünk északabbra, nyugatabbra de még keletebbre is nagyon szeretik Bonnie Tylert. Az előadásmódja csak a magyaroknak furcsa, akik sajnos nem ismerik őt eléggé csak 2-3 dalát.

És ott a kérdés, hogy ha Dánia megnyerte az Eurovíziót, akkor hogyhogy itt még a TOP3-ba sincs benn?

Egy ilyen netes szavazással nehéz bármit is valósan felábrázolni, mivel speciel én most hallottam erről először, így esélyem sem volt arra, hogy szavazzak.

Jó, és szerinted az Eurovízió nézőinek ismernie kellene minden egyes fellépő előadói stílusát, hogy milyen minőségben szoktak koncerten énekelni? Mert szerintem nem. Ott az a bizonyos 3 perc a releváns…

Az mondjuk vicc, hogy a Believe in Me a legjobb dal… Egy semmi az a szám, elővették az összes létező sablont, ami egy lassú számhoz kell, oszt’ csá. Semmi innováció… A dallamvezetés is tök átlagos. Most meg jöhetnek a kövek.

Semmi kő. Egyetértek. Olvastam valahol, hogy a legújabb CD-jéről való a szám. És akkor nekem az volt az első gondolatom, hogy Angliában van, aki ezért pénzt ad?

És szerintem előadóként sem érdemelte meg. Lehet, hogy ő a legnagyobb név a mezőnyben, a legjelentősebb életmű, de az a 3 perc ott és akkor valóban szánalmas volt.

(Én nem értem ezeket az angol 60 plusszos előadókat: egy becsületben ledolgozott showbiznisz élet után nincsenek ők erre rászorulva. Miért válallják el? Vagy csak naív vagyok? Ebben a szakmában bárki eladná az anyját is egy három perces reflektorfényért?)

Így van! Legjobb női előadó? Ott, ahol van egy Zlata Ognevich vagy épp egy Amandine Bourgeois? Fénykorában sem… Na, mindegy. Ha már az angolok mindenképp az előadók meghívásánál akarnak villogni meg rázni a rongyot, akkor kutassanak a fiatalabb generáció híresebb rétegében. Ott még találnak iparképes egyéneket, bár persze a legszimpatikusabb az lenne, ha az ismeretlenebbeket engednék ki egy ekkora ugródeszkára. Aztán akkor nem hoznak kellemetlen helyzetbe egy kontinensnyi embert, amikor az eredménytábla alján egy olyan név van, hogy Bonnie Tyler. Akkor elkerülhető lenne ez az utólagos kötelező seggnyalás is, mint ez…

Igen, a briteken én is rendszerint kiakadok. Bár eddig nem a 60+-os előadóik zavartak a legjobban, hanem a Blue. Egy rég felbomlott, évekkel ezelőtt divatos fiúbanda (a boybandek kora szerintem már lejárt egyébként), háááát… nem egy nyertes ötlet.
Szerintem… Sophie Ellis Bextort az Eurovízióra!

Csengettyű, el sem hiszem, hogy megint ennyire egyet kell, hogy értsek veled! A Murder on the dance floor annyira jó!! 🙂 Én is sokat fantáziálok vele. Mármint Eurovíziósat.

Sophie Ellis Bextor-ral kapcsolatban nekem is CSAK Euróvíziós fantáziáim vannak…

Jól, van na! Máskor is hazudtam már. 😀

Sophie Ellis-Bextor szerintem is jó választás lenne.Minőségi zenéje van és gönyörű is.Nekem a kedvencem tőle a Catch You és a Bittersweet.

Zoli: pont a Murder on the dancefloort tanultam pár hete játszani (hát nem egyszerű, rendes diszkó, de még véletlenül se az egyszerűbb verzió… :D). Egyik legjobb dala még mindig, bár nem kevés jó dala van, és még szimpatikus előadó is…
(Azért… sok ember vissza szokott kérdezni, hogy “Az ki?”)

Ezek mit szívtak? A legjobb női előadó szerintem Zlata Ognevich volt. Bonnie Tylernél majdnem mindenki jobb volt. Elhiszem, hogy jó énekes volt régen, de ma már nem az.

Hát engem inkább jobban zavar Marco túlértékelése. Nekem pont ellenszenves volt amit a színpadon művelt, a flegma, grimaszoló, “kihaőnem” pofavágásokkal.

ERZSI… Te talán hallottad a lemezét? Vagy mi alapján gondolod azt, hogy nem adna érte pénzt senki? Azért volt még jó pár pocsék dal az idei és a korábbi fesztiválon is… és volt rá példa, hogy a legszörnyűbb nyert vagy TOP10-be került.

Nem. Nem hallottam a teljes lemezt, de feltételezem, ez volt a legjobb rajta, ha ezt választották. Milyen lehet a többi? És tudom, hogy vannak akik, hajlandóak fizetni érte: a rajongói. De azért ez a popzene 2013-as állásától elég messze van.

Bocs, BB, tudom, hogy nagyon gonosz vélemény volt. Nem sárba tiporni akartam, csak az értetlenségemet próbáltam érzékeltetni. Anglia mégis csak a popzene fellegvára. Tényleg ennyi telik tőlük? Évek óta szánalmasabbnál szánalmasabb próbálkozásaik vannak: az ezer éve meghaladott europop újralesztése, régi nagy nevek újrafényezése egy alapvetően fiatal tehetségeknek szánt versenyen. Utoljára Jade Ewan-nel akartak valamit és annyira megrémültek az eredménytől, hogy következő évben rögtön előkaptak egy tucatdalt egy tucatelőadóval, akit még a saját vokálja is leénekelt. (Igaz, ők is hamisak voltak.)

Bonnie Tyler és a Believe me sikerét semmi nem vetítette előre. Sem semmilyen előrejelzés (internetes szavazások, fogadó irodák), sem maga a verseny. Ez a győzelem egy manipulált eredmény. Nem tudom, hogy csinálták, a sértődött fan-ok elárasztották szavazataikkal az ESCRadio-t vagy Tyler menedzsmentje megvette a szavazást, nem tudom. De ennek az eredménynek semmi alapja nincs.

És minden tiszteletem Bonnie Tyler-é egy nagy életműért. Akkor is nagy énekesnő, ha utolsó lesz az Eurovíziós Dalfesztiválon. De nem volt neki erre szüksége …

Szerintem Erzsi kommentje nem volt lenéző Bonnie Tyler-rel szemben, egyszerűen csak ez a dal kiégett, nem volt benne semmi tetőpont.

tény, hogy UK-nak kötelező lenne One Direction-t, Adele-t, Coldplay-t, Muse-t, Jessie J-t vagy Taio Cruzt küldeni. Na és Franciaországnak a Daft Punk-ot vagy David Guettát. Vagy mindkettőt egyszerre… Svédország meg küldje az Icona Pop-ot featuring Avicii. Ha mi képesek vagyunk az aktuális legnagyobb magyar slágert kiküldeni, tegyen így minden nagymenő ország is.

Mindig reménykedem hogy Jessie J egyszer résztvesz majd az Eurovízión 😀
Biztos elküldeném rá a 20 sms-t… de ez csak egy álom.
Az általad felsorolt előadók túl nagy népszerűségnek örvendenek ahhoz hogy kelljen nekik az eurovízió. Szerintem az angolok jövőre is valami majdnem vállalhatatlant fognak küldeni.

még ott van Calvin Harris, és sorolhatnám…

nem arról van szó, hogy nekik nem kell az Eurovízió. a BBC-nek kéne meggyőzni őket, és ha ez ment a aprócska nézettségű Voice-ban Jessie J-vel és will.i.am-mel, akkor a sokkal nézettebb Eurovízióra is hozhatnának mai nagyságot… 🙂

Szerintem meg ez a szavazás inkább arról szól, hogy olyan dalok is jobb helyen végezzenek, amik tetszenek az embereknek, de a fesztivál helyezését illetően nem sikerült olyan jó helyet megcsípniük. Pl ezen a listán 2011-ben Kati dala a 10. lett, vagyis ezzel is igazolták az emberek, hogy sokkal jobb helyet érdemelt volna, mint az a 22-dik. (Az a legérdekesebb, hogy elég sok angol kommentet olvastam itt-ott és sokan gondolják úgy, hogy anno jobb helyet érdemeltünk volna.) Nem gondolom én se, hogy Bonnie dala valóban a legjobb volt, de egy egészen érdekes dal. Kicsit nehezen tudom hová tenni, egyszerre olyan, mintha egy régebbi kort idéző pop dal lenne, de valami enyhe county hangzással. Még ahogy Bonnie is énekli, abban is valami county-stílus vélek felfedezni. Amúgy a szövegét viszont elég közhelyesnek, sablonosnak érzem. Alex 8. helyével elégedett vagyok, illetve örülök, hogy legalább egy ilyen online szavazáson elismerik az emberek olyan országok dalait, akikre amúgy nem szavaznának, vagy nem tudnak jó helyen végezni. Pl San Marino itt jó helyen végzett, de nem éppen ők a legszerencsésebb ország a dalfesztiválon.

Általában kiakadok egy pár percre az eredmények után, de utána minden rendbe jön és egyet is értek a néppel. De idén? Egyedül a Koza mostra eredménye megnyugtató, habár én a Who see-re (igen, én) és a Takasara szavaztam. A férfiaknál Eythor érdemelte volna az első helyet, jó, persze, jól énekel Marco, jó volt a dala is, de nem ő a legjobb. Az énekesnők között is értem, miért Bonnie nyert, habár ezzel sem értek egyet, nagyjából mindenkit elé rangsorolnék. De hogy a legjobb dal a Believe in me? NEM! Biztosan nem. A 39 dal között sokkal több eredeti, különleges és szerethető dal volt.

ERZSI
Valóban nem egy eget rengető dal, de a felelőst a BBC-nél kell keresni, mert Bonnie Tyler csak beküldte az új lemezét, hogy játszanak róla dalt, ha megtetszik nekik, valaki pedig kiválasztotta ezt, véleményem szerint Desmond Child miatt, mert Ő tényleg a legnagyobb mai modern zeneszerzők között van.

És pont ez az érdekes, hogy nem a lemez legjobb dalát választották.
Érdemes meghallgatni a youtube-on a SUNSHINE, STUBBORN, LOVE IS THE KNIFE című dalát az új lemezről. Ezekkel is indíthatták volna… vagy ott lehetett volna még a FLAT ON THE FLOOR vagy az ALL I EVER WANTED, de ezek feldolgozások. Tehát a dalválasztásban inkább a nagynevű zeneszerző játszott szerepet…

Persze. Alapvetően a BBC felelős az angol szereplésért. De azért az előadónak is van felelőssége. Például egy Bonnie Tyler/Engelbert Humperdinck mondhatná azt, hogy “De gyerekek … nem kéne ezt. Nem nekünk találták ezt ki.” Az évek óta tartó rossz szereplés miatt a fiatal előadóknak nem perspektíva az eurovízió, nem merik vállalni a kudarcot egy éppen beinduló karriernél. Az öregeket még valamivel tudják motiválni. (Magam sem értem, hogy mivel …) Azt hiszem, már bekerültek egy “sikertelenségi spirálba”: az igazán nagy nevek nem vállalják, mert potenciális bukás, de ha csak a másodvonal próbálkozik, nem is lesznek sikeresek. Tavaly már megpróbálkoztak valami nagyon szánalmas “minket nem szeret Európa és az egész csak politikai szavazás” dumával. Érdekes, Jade Ewan-t szerette Európa.

Hogy nem a legjobb dalt választották a lemezről? Jellemző. Az angoloknál már lassan mi is bátrabbak leszünk.

Bocsáss meg BB, de az, hogy vannak jobb dalai azon az albumon amiről választottak, BÁRMIBEN VÁLTOZTAT A TÉNYEN?!
Erzsivel egyetértek, egy ekkora név szólaljon már fel magáért, kérem szépen.

Nem kellett volna nyernie, az a három perc nem ütötte a szintet, és ennyi.

A BBC abszolút nem veszi komolyan ezt a versenyt és ez pontosan látszik a hozzáállásukból is. Én nagyon kedvelem Bonniet, de ezt a versenyt nem neki találták ki. Engelbert bénázása szánalmas volt tavaly, nem értem a briteket de tényleg. Igaza van Erzsinek ezzel a sikertelenségi spirállal, 2009 óta semmit nem tudtak letenni az asztalra és előtte is, kész vicc volt amit műveltek. Talán a 2002-es, a 2004-es, és a 2009-es próbálkozásuk ért valamit, de ennyi. Nem csodálom egy percig se, hogy egyre kevesebben nézik az EV-t a briteknél. Bár úgy tűnik ennek az országnak még nemzeti válogatót se érdemes rendezni, mert még onnan is a lehető legpocsékabb dalt választja ki a nép.

Ennek az egész ESCRadio-s szavazásnak semmi értelme nem volt, főleg úgy, h minden kategóriában naponta 3 alkalommal is lehetett szavazni. Persze én se tudtam dönteni sok helyen, főleg a legjobb női előadó kategóriában, ezért végül csak Krista Sigfriedsre szavaztam, holott Birgit, Hanna és Cascada is a kedvenceim voltak, de alapos mérlegelés után Krista mellett tettem le a voksomat. Így már értem akkor, hogy 2007-ben hogyan nyerhetett a legjobb dal kategóriában az “I love you mi vida” a spanyoloktól.

Comments are closed.