Az Eurovíziós Dalfesztivál 2009-es költségei: legdrágább és legráfizetésesebb

moszkva_szinpadTudósító: Klész Imre
Forrás: russiatoday.com

A 2009-es Eurovíziós Dalfesztivál mint a legköltségesebb és legráfizetésesebb esemény fog bevonulni a verseny történelmébe – legalábbis az elmúlt 54 év során a moszkvaira ráillenek ezen címek. A 40 millió dolláros költség abszolút rekordnak számít. Például tavaly, a belgrádi verseny 33 millió dollárba került, a két korábbi versenyen, vagyis Helsinkiben és Athénban 16,6 millió dollárt tett ki a számla végösszege. A szerbeknek sikerült a költségek felét visszahozni a jegyeladásokból, reklámokból és ajándéktárgyakból. A görögök az összeg 3/4-ét tudták elérni bevételi oldalon, Finnország pedig nullszaldósra hozta ki a versenyt.

A rendező Pervij Kanal televízió főigazgatója Konstantin Ernst az Itogi magazin kérdésére azt válaszolta, hogy a költségek harmadát tudták visszaforgatni. Ezekbe beletartozik minden, kezdve a delegációk vendéglátásával a VIP hallban, a városnézési túrákon át a kijelzőkig, melyeket Európa különböző pontjairól szállítottak ide, illetve a Peking tévéállomás megvásárlásáig. Azt lehet mondani, hogy magának a shownak a költségei nem voltak “túlzottan magasak.”

– Egy ilyen verseny megrendezése átlagosan 16-21 millió dollárba szokott kerülni – mondta Svante Stockselius, az EBU főellenőre a Newsweek-ben megjelent interjúban.

Ernst kiemelte, hogy a legnagyobb összeget az óriási színpad felépítése és az Olimpijszkij Aréna renoválása emésztette fel. És hozzátette egyébként azt is, hogy Moszkva nagyon drága város. A főváros túl drága volt ahhoz, hogy visszakapjanak egy jelentősebb összeget abból a pénzből, amit a versenyre költöttek.
– 6 millió svájci frankot (körülbelül 5,6 millió dollárt) kellene visszafizetnie az EBU-nak, de ez a pénz még nem érkezett meg – ecseteli tovább a pénzösszegeket a főigazgató. Igaz, hogy a szponzorok fizettek némi pénzt, bevétel származott a jegyekből is, viszont ezek “nem fedezték a teljes költséget.” De “mi nem is számoltunk ezzel… az Olimipiát és a Cannes-i filmfesztivált sem a nagy bevétel kedvéért rendezik elsődlegesen.”

A verseny televíziós technikai felszerelésével kapcsolatban Ernst azt válaszolta, hogy majdnem 10 millió dollárra rúgott, és ez volt “a legkiemelkedőbb az összes jelenleg létező televízióállomás felszerelése közül.”

A cikk nem tért ki arra, hogy milyen bevételt generálódott a turisztikai iparágban az Eurovízió hete alatt.

4 Comments

Csak ugy melékesen: jelenleg 202Ft egy dolár (ha jól tudom) és ha ezt beszorozuk 40 000 000 akor a végeredmény 8 080 000 000(nyolcmiliárd-nyolcvanmilio)!

Hát sajnos minket nem fenyeget ez a veszély, hogy mi valaha is rendezhessünk ESC-t, de ha igen honnan tudna Magyarország előteremteni ennyi pénzt!? Ha nem is ennyit de még a felét sem! Na mindegy nekem tetszett ez az Eurovízió is akár mennyibe is került!

Hát az az biztos, hogy ilyen nagy és ilyen szép szinpadunk nem lenne! (föleg ha az mtv-nek kellene rendezni) Akkor valami ilyesmi lene: 72 cm átmérölyű tv a hátér, kető különbözö fényű zseblámpa lene a világitás, 2 kamera, és épen a hatalmon lévő párt szinével rendelkező szönyeg lenne a padló! Meg pár pár lufi!

Comments are closed.