Tudósító: Klész Imre
Forrás: MTVA
Ma este újabb 6 dal jutott tovább a középdöntők egyikébe. A pontozásnál most kijött a közönség hatalma, ugyanis ha a közönség által kiosztott pontokat számoljuk össze, akkor az ötödik helyen a Leander Rising lett volna 29 ponttal, Éliás Gyula Jr és a Fourtisimo pedig 28 ponttal végzett volna. A közönségszavazásnál Éliásék egyértelmű továbbjutók, mint ahogy a NLE is, viszont a negyedik helyen négyes holtverseny van Oláh Gergő, a Leander Rising, Dér Heni és a Szécsi testvérek között.
Az előszavazáson csak három dal továbbjutását sikerült eltalálni olvasóinknak, nagy meglepetés volt a mai forduló. Lássuk a mai eredményeket!
Jelmagyarázat: zs – zsűri juttatta tovább, k – közönség juttatta tovább, e: az olvasóink őket juttatták volna tovább, (e:) – holtverseny a hatodik helyen.
Szabó Ádám 46 zs e:
Oláh Gergő 41 zs e:
Ív 38 zs e:
Pankastic! 38 zs
Leander Rising 36 e:
Éliás Gyula Jr. feat. Fourtissimo 36 zs
Dér Heni 34 (e:)
New Level Empire 34 k
Szécsi Saci & Böbe 34 e:
Chances 31 (e:)
Szabó Ádám viszi eddig a prímet a zsűri pontozásán: a múlt heti forduló győztese, a Passed 43 pontot gyűjtött. Szabó Ádám most átvette az abszolút vezetést, 46 pontot gyűjtött össze.
Az általunk figyelt eurovíziós szaklapokból az Oikotimes és az ESCBubble tudott szintén hármat eltalálni, a WiWiBloggs pedig kettőt.
Abban teljesen biztos voltam, hogy Éliásékat és a Pankastikot továbbnyomja a zsűri, de én egyiket se juttattam volna tovább. Éliás dala elképesztően ódivatú, zéró esélyünk lenne vele. A Pankastic-nál gondoltam, hogy majd azzal jönnek, hogy milyen egyedi.. Az lehet, de attól még nem jó, nem tudom elképzelni, hogy ezzel jó helyezést érnénk el.
Szabó Ádámot teljesen esélytelennek tartottam, de jó volt az előadás, megérdemelten jutott tovább.
A Chances alaposan elrontotta a dalt az előadással.. Ugyanígy Szécsiék is, akik a kedvenceim voltak ebben az elődöntőben, de így nem küldeném ki őket. A körítés tetszett, de a hangjuk továbbra se túl jó élőben.
Leanderék nem zavartak volna, ha továbbjutnak, de annyira nem hiányoznak. Ív nem volt rossz, de a táncosokat én se értettem.
Dér Heni lepontozása érthetetlen, szerintem jó a dala, nagyon jól énekelt és nála legalább történt valami a színpadon (még ha ez az óriásszoknya nem is volt valami egyedi).
Oláh Gergő hangját szeretem, de ez a dal nem elég..
NLE.. a tavalyi produkció CTRL+C – CTRL+V, csak a háttér színe lett más. Na meg a dal sem az igazi idén.
Egyre inkább azt érzem, hogy a Fool Moonnak készíti elő a terepet a zsűri, remélem nem lesz igazam..
Meglepődtem Szabó Ádámon, igazán jól hatott az élő előadás. Nem számítottam rá.Megérdemelt a továbbjutása, sőt az első hely is. Sajnáltam a Leandert, nekik szurkoltam, és nem értem a zsűri miért Éliás Gyulát küldte tovább a töltelék dalával.Ív dalának színpadra állítása lehetne jobb, de így is tetszett az előadás, főként az énekes hangja. A Chancest sajnáltam, mert a daluk tetszik, de sajnos az előadásuk nem volt jó. Oláh Gergő és Dér Heni dala nekem nem tetszik. Nem értem a Pankastic miért jó, ha középdöntőben van? Az ikrek tehetségesek, de nem tudnak élőben jól énekelni, és olyanok mint két baba, élet nincs bennük. NLE dala egy nagy nulla, sajnáltam, hogy őket szavazta be a közönség.
Felüdülés volt az előző héthez képest ez a műsor. Egy kis értékelés tőlem:
Chances: Se hang, se kisugárzás. A háttérre összpontosítottam a 3 perc alatt,így sikerült átvészelnem.
Szabó Ádám: A múltkori próbálkozását kedveltem, ez a dal nem jött át. Végig az erőt próbálta közvetíteni, amire még az alap is rásegített, így átfordult negatívba a produkció.
Leander Rising: Tetszett, a refrén nagyon el lett találva. Értelmes rock zene, nagy lehetőség lehetett volna a többi magyarországi banda bátorítására.
Ív: Azt est legrosszabbja számomra, egy másodperc sem ragadt meg.
Éliás Gyula: ‘Mindhalálig várni rád’ után nagy visszaesés.
Pankastic: Magdi az én véleményemet tökéletesen közvetítette, valamiért nem tudtam levenni a szememet róluk. Izgalmas volt. 2-3 táncossal micsoda hangulatot lehetne teremteni. Nagy lehetőség,szerintem a 20-ból a legnagyobbat ők alakíthatnák eddig Bécsben, ha rendesen odatennék magukat.
Dér Heni: A dal önmagában nem jó,de Heni előadása dobbantott. Bízom benne,hogy egyszer ki tudja bontakoztatni a tehetségét.
NLE: Tavaly sokkal-sokkal populárisabb hatása volt, nem értem, hogy a közönség miért őket vitte tovább.
Oláh Gergő: Ez igen,szép munka. A zenei alap nem építkezik,ami rendesen levon az értékéből. Eddig nem láttam Gergőt ilyen remekül énekelni,most megvett engem.
Szécsi Saci és Böbe: a Voice óta úgy gondolom,még mindig nem találták meg a saját felnőtt énjüket,és ezt a kavarcot a dalaik is tükrözik.
Mindenesetre még mindig várom a Dalt 🙂
Meg van kik képviseli Csehországot az esc hivatalos oldalan. Duettel térnek vissza.
Akkor hosszabban :
Chances – Nagyon bíztam bennük, már a kezdetektől, de valami rémesen vérszegény volt, egyáltalán nem kötött le, olyan dolgokat figyeltem, hogy milyen jó a srác ingje, meg hasonlók, ami már rég rossz. Azért sajnáltam őket.
Szabó Ádám – Hűűha 😀 Pazar látvány, pazar előadás, nagyon egyben volt, és teljesen megérdemelte a tegnapi győzelmet.
Leander – Ó jaj 🙁 Nem áll hozzám közel a műfaj, amit képviselnek, de ebben a dalban volt valami, amiért szívesen hallgattam, szerintem az előadás is tök rendben volt, nagyon sajnáltam, Ádámon kívül bárki helyett szívesebben láttam volna őket.
Ív – Na nem. Tele volt hangi gubancokkal, a színpadkép nulla volt (az oda nem illő táncosokkal, és szegény Ív leginkább egy esetlen amatőr hatását keltette), én nem vittem volna tovább, indokolatlanul fel is pontozták – szerintem.
Éliás Gyula – Korrekten elénekelte, a tőlem igen távol álló dalát, és ennyi, de a középdöntőben semmi helye, úgy fog kiesni, mint a huzat.
Pankastic – Körübelül a felét láttam, hívott a kötelesség,majd bepisilő kiskutya bőrében 😀 Én nem vagyok tőlük elájulva, ugyanúgy, mint Éliás, szerintem a középdöntőben elköszönünk majd tőlük.
Dér Heni – Semmi különös, kb. mint a tavalyi, egy „kis” One Republic beütéssel, engen a színpadkép sem fogott meg, szerintem nem illett a dalhoz.
NLE – Annyira, annyira tucat!!!! Fogadok, hogyha nincs a tavaly, simán kizúgnak most, Pierott 4 pontja abszolút jogos volt (az Ősz utcával ellentétben), remélem elköszönünk tőlük minél hamarabb.
Oláh Gergő – Jól énekelt Gergő, de ez az innen-onnan összelopkodott dal meg színpadkép fojtogatóan sok volt, legalábbis nekem, nem vittem volna tovább.
Szécsiék – Szakács Gergő szindróma, remek dal, pocsék éneklés. Bár ennél még Gergő is élvezhetőbb volt, szerintem.
Határozottan jobb, mint a múltheti, de még mindig nem az igazi.
Vannak interjúk linkelve a bal oldali „csirip” sávon. Ádám nagyon a verseny hatása alatt volt még. Két boldog versenyző interjúja.
Én már csak Boggieban bízok az ő dala emlékeztet Anouk dalára , egyetlen esélyünk egy jó hely elérésére.
Hajrá Boggie!!
Sziasztok! A tegnap esti show már jobban sikerült, mint a múlt heti. A zsűrivel többször egyet tudtam érteni, és látszódott, hogy a sok oltásra reagált az MTV.
De továbbra is 50-50% mellett érvelek.
Akkor valahogy így nézne ki az eredmény:
1. Szabó Ádám 9,5 + 8 = 17,5 pont
2. Oláh Gergő 8,5 + 7 = 15,5 pont
3. Éliás Gyula Jr. feat. Fourtissimo 7 + 8 = 15 pont
4. New Level Empire 6,5 + 8 = 14,5 pont
5. Leander Rising 7,25 + 7 = 14,25 pob
6. Ív 8 + 6 = 14 pont
6. Pankastic! 8 + 6 = 14 pont
8. Dér Heni 6,75 + 7 = 13,75 pont
8. Szécsi Saci és Böbe 6,75 + 7 = 13,75 pont
10. Chances 6,5 + 5 = 11,5
Az első 5 továbbjutna. 6.at a nézők mentenék meg, de a zsűri is felőlem. 🙂
Ez egészen érdekes meglátás, érdekes lett volna hogy az utolsó öt közül kit küldött volna tovább a közönség. Fogalmam sincs 🙂
Én megint csalódottan feküdtem le aludni… Negyedik éve van ez a műsor, de a zsűrin még mindig fel tudom húzni magam, pedig már megszokhattam volna, hogy néha teljesen indokolatlan az, amit csinálnak. Hogy van az, hogy a közhelyes szöveg egyszer 4 pontot ér, máskor meg nem számít, és befigyel egy 7-es?
Az áthangszerelésről már múltkor írtam, de ez, hogy még a szöveget is lehet módosítani… Miért nem írnak rögtön egy új dalt a középdöntőre?
Szabó Ádámnak örültem, valami ilyesmire számítottam tőle élőben. Ív nálam rezeg, tényleg erősíteni kell a vokált. A csörömpölős rész, a villámokkal a háttérben nagyon jól nézett ki. Leanderéket sajnálom. Pankastic hangulatos volt, de nem favorit továbbra sem. Oláh Gergő… Dér Heninél nem értettem ezt a kotonemberes megoldást, vitorlával a ruháján.
Én tegnap egy kicsit lemondtam egy újabb magyar sikerről, de ne legyen igazam.
Annyit kihagytam, hogy Pierrot fogalmaz meg továbbra is olyan kritikákat, amikkel egyet tudok érteni, de néha pontozhatna helyette más.
Talán az esti műsor jobb volt az elsőnél de még mindig van mit javitani.
Aki hozta a szinvonalat az egyedül Szabó Ádám, a titkos favoritom Iv sajnos nem tudta hozni a studiós dal szintjét, a dal nagyon egyedi csak Iv nem tud felnőni mellé, remélem a középdöntőre összeszedi magát.
Hajrá Iv!
Köze nincs a stúdióban hallottaknak a felvételhez. Elképesztő.
A tisztogatás látványos, Pierrot pedig rettentő ostoba, viszont remekül manipulálja a még nála ostobább többieket.
Sziasztok!
Nekem a tegnapi adás színesebb volt mint a legutóbbi, viszont innen se küldenék ki senkit Bécsbe.
Chances: nagyon hamis volt, szerintem nem nagy veszteség hogy kiestek.
Szabó Ádám: tény, hogy tegnap ő volt az egyik legjobb, viszont ha egy ilyen kis színpadon ennyire izgul, mi lesz majd Bécsben?
Leander Rising: sajnálom hogy kiestek, én vittem volna őket tovább, legalább a középdöntőbe.
Akármennyire is nem szeretem a rockzenét, tegnap nekem ők tetszettek a legjobban.
Ív: valami nem stimmelt nála szerintem, sajnálom, mert a rádióban jobban tetszett.
Éliás Gyula: én jobban szeretem a hangját ha a magyarul énekel, helyette biztos hogy a Leandert vittem volna tovább.
Szécsi Saci és Böbe: Igaz, hogy én ezt a dalt most hallottam először, de nem tetszett, a hangjuk is csúszkált, hamiskás volt.
Dér Heni: nagyon középszerű dallal indult sajnos. A ruhája és a szoknya között sem láttam semmi összhangot. Ez most így alakult.
Oláh Gergő: ugyanaz a véleményem mint eddig, nem szeretem az ilyen odamondogatós dalokat, szerintem ez nem állná meg a helyét Bécsben. Ott nem befolyásolna senkit hogy X-faktor nyertes meg stb…
Pankastic: ennek a nótának az egyetlen erőssége hogy magyarul van, egyébként már egy sorára nem emlékszem.
New level Empire: szerintem is gyengébbek mint tavaly, lássuk be ez nem egy nagy színpadra való dal.
Most először értek egyet Pierottal, erre én is csak 4 pontot adnék.
Szabó Ádám: tényleg jó volt, habár a dalt nem tartom nagyra, a jó vokál sokat segített, kerek volt.
Szécsiék: a dalt sajnálom. Egyik kedvencem volt, viszont nem énekeltek megint jól. Tényleg jó dalokat tudnak csinálni, de lehet inkább oda kellene adni másik előadóknak, akik biztosabban elő tudnák adni, igaz azért idén jobbak voltak a színpadon mint tavaly. És tényleg Szakács G. szindróma.
Dér Heni: produkcióját én bekajáltam, és így a dalt is jobban értékeltem, de semmi extra, de igaz, hogy ez egy ESC színpadra való produkció.
NLE: színpadképe semmilyen nem volt, tavaly jobb volt a grafika is, mint ahogy a dal is.
Leander Risinget: sajnáltam, mert megérdemelte volna a középdöntőt.
Oláh Gergő: jól előadta de a dalt még így sem tudom hova tenni.
Ív: a dalt szeretem, de az előadás módon lenne még mit csiszolni, viszont a villámos grafika jó volt (végre)
Éliás Jr.: a hangja tényleg jó, ennyi.
Chances: tényleg nem volt jó élőben.
Pankastic: Van egy hangulata, és én egészen szeretem a dalt is, de az esc-en szerintem kicsi lenne az a réteg, ami értékelné.
A műsor tényleg jobb volt talán, mint az első. Ennek ellenére én még mindig sajnálom FJB és Szakács G. elődöntőbe maradását. Szerintem a középdöntőre kaphattak volna még egy lehetőséget, mint ahogy esélyt adtam volna innen Leandernek és Szécsiéknek, de nekik is csak a dalok miatt. Mindegyik megpróbálhatott volna ismét bizonyítani, akár ahol kell javítani, és ha a középdöntőben nem tetszik a zsűrinek akkor ne vigyék be a döntőbe, de nem kellene rögtön az ed.-ből ilyen dalokat kidobni…
Amúgy ezen a dalszöveges dolgokon egyre jobbat nevetek, van akinél teljesen kiakadnak rajta, másnál akinél szintén kilehetne meg sem említik véletlenül sem. 😀
Szalagavatóm nyilván fontosabb volt, mint a tegnapi adás, de azt kell mondjam, amit olvastam róla, és az eredményeket, illetve a produkciókat látva/visszahallgatva, nem kapkodok a teljes adást visszanézni. Egyet sajnálok csupán, hogy a Szécsi lányok megint annyira akarták, és nem pedig csinálták, hogy kiestek. Pedig azon kevesek közé tartozok, aki képes lett volna egyértelműen elképzelni őket Bécsben… késő bánat.
Na akkor tegnapról.
Chances: Nagyon nem volt jó,a dal eleve nem tetszett.
Szabó Ádám:Jó ének de a dal semmilyen továbbra is,miért pontozták fel ennyire.
Leander Rising: Tetszett,nálam simán továbbmentek volna.
ÍV:Ne volt szerintem annyira vészes,nekem tetszett,örülök a továbbjutásának.
Éliás Gyula:Gyenge a dal ehhez a versenyhez,ének jó.
Pankastic:Jó kis dal,de a középdöntőben úgy is kifog esni.
Dér Heni:Semmi érdekes,nem kár a kiesésért.
New Level Empire:Háttér nem tetszett,a dal 9 pont az ének 7 pont nálam.Örülök hogy továbbjutottak.
Oláh Gergő:Amitől féltem bekövetkezett,sajnos a zsűri vitte tovább méghozza 2.helyen.Ha lesz egy kis eszük a középdöntőből nem viszik tovább.
Szécsi lányok:A dal tetszik és az énekkel sem volt bajom,nekem valamiért tetszett a kicsit hamiskás előadás.(lehet hogy bajok vannak a fülemmel???)
Összegezve jobb volt az első körnél,színesebb volt.
Az adás után a sorrendem ebben az elődöntőben.
1.Leander Rising
2.Szécsi lányok
3.ÍV
4.New Level Empire
5.Pankastic
6.Dér Heni
7.Szabó Ádám
8.Éliás Gyula
9.Chances
10.Oláh Gergő
Jobb volt az első körnél , de most olyat fogok mondani , amit soha nem gondoltam : Novodomszky Éva is jobb mint Csilla 🙁 és azt ugye tudjuk , hogy a műsorvezetés hogy eltud rontani egy showt … (lásd Baku 2012, azt a két nőt szerintem az utcáról hívták be :D)
A dalokról :
Chances: A stúdió verzió sem jött be, élőbe még laposabb volt
Leander Rising: Nekem nagyon tetszett , kár hogy nem jutottak tovább
ÍV: Ahogyan többen is mondták : Ebben a dalban van valami , csak…csak
Éliás Gyula: Semmire sem emlékszem belőle .
Pankastic: Nem tudom , hogy korábban ki írta , de teljesen igazat adok : ” Portugálok is minden évben a kultúrájukat akarják megmutatni , látjuk mennyi sikerrel ” (valami ilyesmi volt)
Dér Heni: Vele kapcsolatban arra jutottam , hogy neki csak egy nagyon jó dal kellene , mert a hangja mindig a topon van , és az előadni is tud . Majd jövőre !(remélem)
Szabó Ádám: Nagyon profi volt , de ezt a dalt ne küldjük Bécsbe …
Szécsi lányok: Refrén előtt azt hittem ,hogy megtanultak énekelni , de sajnos nem 🙁
New Level Empire: Lehet , hogy én vagyok az egyetlen , de jobban tetszik mint a tavalyi 🙂
Oláh Gergő: Inkább hagyjuk …
Mint az elején is említettem , jobb volt mint a múltheti , de az MTV-nek küldöm Trijntje Oosterhuis – Walk Along c. számát (Why, why-ai ai ai? 🙁 ) mert ez a tavalyhoz képes NAGY visszalépés …
Szerintem is sokkal jobb a New Level Empire idei száma, mint a tavalyi. A tavalyit kifejezetten unalmasnak tartottam, az idei sokkal fülbemászóbb.
Büszke vagyok az MTVA-ra. Látszott, hogy olvasták az észrevételeket, megfontolták őket és némelyiket meg is fogadták, és ez önmagában pozitív, hát még ha hozzávesszük, mennyire jót tett a műsornak. Szinte elrepült ez az adás, engem szórakoztatott is, egyedül ezt a tróger Pierrot-t rúgnám ki innen, de őt páros lábbal. Erről majd később. A dalokról:
Chances: imádom ezt a dalt és szimpatikus karakterek az előadók. Hangilag tényleg kétes teljesítmény, sajnos idén ezen buknak a legjobb számok, úgy tűnik (Ív, Passed, Chances…). A vetítés nagyon tetszett, talán a 2009-es svájci dalt nagyon szépen támogatta volna. A kutya rendkívül édes volt, legalábbis nekem megadta a két perc eufóriát.
Szabó Ádám: hiába tudom átélni hangulatilag, valahogy nem értem ezt a hirtelen hype-ot. Az előadás mondjuk tényleg jó volt, a dal olyan közepes. A klipjét meg ne nézze, aki jót akar magának! Dalszövegről később.
Leander: egyik személyes kedvencem, sokat hangsúlyoztam, hogy nálam magasan kiemelkedik a mezőnyből – mint dal – a Passed, ez, meg a Pankastic. Köteles Leander egy isten, akkora zenész, akkora énekes! Egyszer mindenképp ki kell menniük, de azért ennél sokkal erősebb számokat tudnak ők. Legyen majd benne zongora (abban iszonyú erős!) és nagyobb, hosszabb üvöltések, aztán majd talán a 61. Eurovízión zúzhatnak. Azt sajnálom, hogy a Depresszió tovább eljutott tavaly, mint ők, holott ég és föld a két együttes. Tényleg.
Ív: a dalt szeretem, kicsit Amandine Bourgeois jutott eszembe, de ő azért markánsabban űzte anno a műfajt. Ív nagyon cuki, szerelmes vagyok a nyilatkozataiba. Hangilag fejlődjön és csináljon valamit a látvánnyal. A villámos elgondolás jó volt, de ott ne csak a csuklóját tekergesse – például.
Éliás Gyula: a húgom végigröhögte. Na jó, én is. 😀 A dal erős közepes, a hang kiváló, de ezt már sokan elmondták. A színpad ledobta sajnos… 🙁 A funky verzióra viszont nagyon kíváncsi volnék!
Pankastic: imádom ezt a dalt, Eurovízión nagyon ritkán látott minőség, nagyon elégedett lennék, ha egy ilyen produkció képviselné az országomat. Élőben pláne meggyőztek. Ízléses, hatásos, kellemes, szórakoztató. Lehet, hogy Bécsben az elődöntőben maradnának, de ez valóban jó névjegy nekünk, magyaroknak! Hajrá!
Dér Heni: nagyon jól nézett ki szerintem a produkció! Állat volt! Hangilag is. A dal tényleg átalakításra szorult volna, de el tudom képzelni, hogy ez akár üthetett is volna. Hangilag is zseniális. Én megnéztem volna még egyszer.
NLE: ez a háttérvetítés egy merénylet volt a dal ellen. Semmi dinamika, nem is szép, nem is ízléses… Viszont én nagyon szeretem ezt a dalt, van valami ügyes a hangszerelésben, a dallamvilága is bejön, a verzék hihetetlen finomak, a refrén húz magával, szóval baró. Csak csináljanak valamit a vizuállal! A tavalyi tök jó volt, ehhez is olyasmi kéne. Homelights – nagyon sok lehetőséget megnyit maga a téma, a bécsi színpad meg pont olyan, hogy lehet játszani a fényekkel egy csomót. Sok mindent ki lehetne ebből hozni, látom bennük a döntő-potenciált. Nagyon fogok szurkolni, hogy javuljon a produkció, mert én ha eljutok Bécsbe az Eurovízióra, akkor nagyon büszkén és önfeledten tudnám csapatni a bulit az instrumentális részre. 😉
Oláh Gergő: fergeteges hang, felejthető dal, ütős produkció. Itt eltalálták a LED-falas történetet. A vokalisták is tök jót tettek. Hm. Még a végén áldásomat adom erre is? Azért ennek érdekében kell valamit csinálni a zenei alappal… Az áthallás tényleg bosszantó.
Szécsiék: OMG a szöszi nagyon brutálisan néz ki, hűha, nagyon jó. 😀 A dal is már-már kivételes. Sajnálom, hogy csak két vokalistájuk volt és hogy ők is hibáztak az ének terén. Több lett volna ebben… 🙁
Na és többnyire eddig pozitívakat mondtam, szóval egy sovány bekezdést szánnék arra, ami szerintem a műsor legnagyobb baklövése és gyenge pontja: Pierrot. Egyrészt, már két adás tanulsága is mutatja, hogy ő pontoz a legnagyobb skálán, értsd nagy szakadékokat kreál a listája teteje és alja között, de olyanokat, hogy aztán ember üljön mellé, kb. mérsékelni nem tudja majd. Ez egyébként nem is lenne nagy baj, ha következetesen csinálná, de erre képtelen. Példa: lehúz és szétfikáz dalokat azért, mert szar a szövegük. Általában ha magyarul szar, ezek szoktak ilyen négy pontokat kapni. Jön Szabó Ádám, elénekli, hogy „give me your love, I need your love, don’t say goodbye”, és KILENC! pontot kap, holott Pierrot saját indokása szerint épp a közhelyesség húzta lefelé pl. Szakács Gergő pontszámát. Szerintem nem kellenek nagy képességek, hogy valaki belássa, Ádám szövege is gyengécske (értem én, hogy hangulatot közvetít, de a képek, a megfogalmazás, az ilyen ezerszer hallott, sablonos, tucat). Ami kell, az maximum egy kis angoltudás – ha ez hiányzik neki, akkor vegye a fáradságot, járjon utána, mit hall, vagy csináljon úgy, mintha magyarul sem értene. Hol az igazságosság? És ez a szöveg (pl. Ádámé, vagy az összes, ami mellett elment) akkor most neki mégis hogy van rendben? Vagy miért nézünk el valakinek valamit, amit másnak a szemére hányunk? És a dalszöveg az egy dolog, még ezer példa lehetne. Aztán: ez nem az X-faktor selejtezője, de a stílus, amiben beszél előadókkal, inkább odavaló lenne. Látjuk, mert látjuk, hogy válságos kicsit idén a dalok minősége, arra miért nem gondolunk, hogy miképpen lehetne a műsor esetleg több előadó számára még ennél is vonzóbb? Biztosan nem attól, hogy egy ilyen Pierrot-féle valaki hol jogosan, hol kicsit alaptalanul, de elég gyakran megalázóan beszél előadókkal, szerzőkkel (!!)… Finomhangolhatna kicsit a stílusán, értem a szerepét, de az, hogy valaki szigorú, nem jelenti azt, hogy legyen bunkó és tiszteletlen (és igazságtalan). Esetleg ha a gázsija feléből fogadnának mellé egy pszichológust, az egész jó lenne, ha kigyógyítaná a komplexusaiból. Költséghatékonyabb megoldás a bevásárlószatyor, ha a fejére húzná, legalább néhol fölényeskedő, néhol teljesen zavart arckifejezéseit nem látnánk.
Szerettek játszani? Aki linkel nekem egy olyan produktumot Pierrot-tól, ami dalszöveg és zene terén a saját kritikái (meg úgy általában a jó ízlés) alapján megfelelő, VAGY CSAK SZIMPLÁN EGY JÓ SZÁMOT!!, az vendégem egy hosszúlépésre a Fröccskocsmában.
Ami Pierrot illeti, nekem kifejezetten tetszik ahogy pontoz. Nem mindig értek vele egyet, de nem 3-4 pontot használ 7-10-ig, ahogy a többiek, szeretem ezt a szélesebb sávot! 😀 Az indoklásai is jobbak a másik három ítészéhez viszonyítva, és néha hasznos tanácsokat is ad. Persze nyegle a stílusa, ehhez kétség nem fér, de ő alapból ilyen.
Eszembe jutott Dancs Annamari 2012-ből, ott röpködtek a 3 pontok… a zsűri akkori pontozásáról nem találtam netes videót, de épp az előbb ment a dvd-n 🙂
Teljesen hibás koncepció, hogy egyvalaki széles skálán pontoz, a többi pedig nem. Mert ha Pierott 4-5 pontot ad, akkor eldől, hogy nincs továbbjutás. Egymaga eldönti. Nem tud a többi zsűritag annyival kompenzálni (esetleg marad a közönség a végén).
Ha Pierott 8-9 ad=továbbjutás, ha 4-5=kiesés.
Ez így agyrém, egy ember dönt, ráadásul az aki a legkevésbé tapasztalt, teljesen logikátlan, önmagával ellentmondó . A többiek haza is mehetnek.
A sok kritikának sincs semmi értelme, csak annyi, hogy jövőre neves művész nem fog indulni. Miért is indulna, hogy pont Pierottól lenyelje a sok okoskodást és a 4 pontokat?
Ezen SOS változtatni kell!
lájk.
Baj az, ha nem indul „neves” művész jövőre? Szerintem nem. Kejsi Tola neves művész volt? Vagy Eva Boto? Vagy, hogy ne kelljen messzire menni, ByeAlex? Szerintem a magyar szavazók döntő többsége A Dal-ban találkozott a nevével először (mint ahogy az említett hölgyek is, 16-17 évesen kevéssé valószínű, hogy „neves” művésznek számítottak a hazájukban). Nem a név a fontos. Jó példa erre Esma esete. Ő aztán neves művész, mégis, finoman szólva mérsékelt színvonalú előadást prezentált az ESC-en. Engelbert neves művész, jól tudjuk, hogy hol végzett (pedig Ő még jól is énekelt, és – szerintem – a dala sem volt rossz). Cascada, a műfaján belül az egyik legnevesebb előadó, mégsem ért el óriási sikert. Kiss Gina, a mai napig az Ő versenydalát tartom az utóbbi 10 év legjobb magyar dalának, akkor halottam róla először. A buranovói bombázók, halott róluk valaki korábban? Nem hinném. Második hely az ESC-en (egy rémes dallal, megint csak szerintem). Hosszasan lehetne még sorolni a példákat, de ennyiből is kiviláglik, hogy baromira nem számít, hogy neves művészek indulnak-e, még az sem lényeg, hogy jó dallal induljanak, és lehetőleg jól adják elő. Bármilyen sz@rral sikeres lehet valaki akár otthon, akár a nemzetközi versenyen, mint ahogy az is látszik, hogy a jó dal+jó előadó kombó sem garancia a sikerre! Nincs recept! Csak elfogult zsűri…
Buranovónál a „halott” az igazából hallott akart lenni, de így sem rossz… 😀
Pitbull, ez a válaszom a febr. 3. (1 :13) hozzászólásodhoz kapcsolódik, csak nem tudtam ahhoz írni:
„ha egy ismert előadót eltántorít a pályázástól a nemzeti dalválasztó műsor zsűrijének hozzáállása, akkor nem is akarja igazán megmutatni magát az ESC-en.” – vitatkozok ezzel, mert igenis eltántoríthat egy össze-vissza beszélő/pontozó, „megmondja a frankót” a hozzá nem értő…
Én legszívesebben elküldeném a t. zsűrit egy közeli cukrászdába, maradjanak ott márc. 1-ig – fizetem a krémesüket -, és kérek helyettük egy szakmai zsűrit!
Gondold végig a másik oldaláról: egy előadó felkészül, órákat/heteket/hónapokat próbál (ének, ruha, tánc, stb) és megítéli egy erősen befolyásolt, de szűk látókörű (csak a saját véleményüket elfogadó), magukat szakmai zsűrinek nevező társaság. Számomra ott kezdődik a szakmai zsűri, hogy annak minden tagja a szakmából való , tud énekelni (!), lépett már fel önállóan zeneileg (!) stb .- márpedig Mo-n van bőven, akiből lehetne válogatni.
Nagyon nyugodt ember vagyok, de, ha meghallom a „Filip” és a Jenő szakmai értékelését, ideges leszek. Pl. „nem tudom, hogy bírnád a kinti nagy színpadot?” Ő már bírta valaha is? Magdi helyett is lehetne más értékelő, már tudjuk előre a verzióit.
Mi lenne, ha a volt kikerülő énekesekből állna össze a zsűri, akik már túlélték a nagy nemzetközi színpad örömét/bánatát? Ja, hogy akkor nem utazna xy elvtárs a magyar küldöttséggel?
Tényleg, mennyibe kerül az adófizetők pénzéből egy kinti kiruccanás, hány embert kell pénzelnünk a kijutott, az országot képviselő énekesen kívül?
Bocs, sikerült bepörögnöm. Engedd meg Pitbull, hogy a te szakmád példájával éljek. Ha jól tudom műbútorasztalos vagy:képzeld el, hogy készítesz egy darabot egy szakmai versenyre, és azt egy hozzá nem értő fogja minősíteni, olyan, akinek nem ez a szakmája, pláne nem a szakma mestere. Téged ez hogy érintene, ha csak ilyen embertől kapnál „ítéletet”?
Minden résztvevő álma, hogy ő képviselje az országot, melyhez röviden: sok minden kell a saját oldaláról. Joggal elvárható a zsűri oldaláról az a hozzáállás, mely: szakértelem és normális minősítés – részrehajlás nélkül.
Számos zenei versenyen voltam, tudom mit beszélek. Bocs, a hosszú levélért, pedig megfogadtam idén, hogy csak ritkán fogok hozzászólni, de ezt nem hagyhattam ki.
Nem tudom, lehet, hogy nálad van az igazság fáklyája, és én csak a sötétben tapogatózom, de úgy gondolom, hogy mindenki magából indul ki a véleményformálásnál. A saját mentalitásom azt diktálná hasonló helyzetben, hogy „csakazértis” megmutassam nekik, és ne hagyjam eltántorítani magam egy ilyen tényező által attól, hogy elérjem a célomat. Sőt, akár további inspirációt is adhat az, hogy egy ilyen zsűri által nehezített próbatételnek kell megfelelni, arra ösztönözhet, hogy még jobb művet adjak ki a kezem közül, ami képes arra, hogy áttörje a korlátaikat és az ellenszél dacára sikerre vigyen. Elszántság, tűzön-vízen át győzni akarás, és ha mindezek ellenére nem sikerülne a dolog, akkor a következő alkalommal újra sorompóba állni, úgy ahogy KSA, tette három éven át. Neki összejött, másnak miért ne sikerülhetne előbb-utóbb?
Nem tudom, miért nem tudok az utóbbi hozzászólásodhoz csatlakozni, de valószínű az én hibám.
Nos, semmi baj, hogy te másképp látod. A KSA igen rossz példa volt, mert az ő tavalyi Dal-győzelmét teljesen másképp látom, mint te.
Hozzáteszem: nagy küzdő vagyok magam is, de tudod, van az a mondás: széllel szemben nem lehet…De, hajrá!
Én úgy látom, hogy KSA addig jelentkezett újra és újra amíg olyan minőségű dalt nem tudott letenni a zsűri elé, ami meggyőzte őket. Nem tartozik ugyan szorosan a témához, de a végül győztes dala egészen kiváló volt, minőségi zene és dalszöveg, az más kérdés, hogy az előadó személye (pontosabban hangja és előadásmódja) miatt, minden erénye ellenére is utáltam a tavalyi versenydalunkat. Úgy gondolom, ha tavaly nem nyert volna, idén is az indulók közt látnánk, aztán jövőre, két-három-49-25465656465745 év múlva is, amíg meg nem szerzi a jogot arra, hogy az ESC-en képviselhesse az országot, hiszen ez az egyik életcélja, és nekem úgy tűnt, hogy eléggé komolyan is gondolta ezt a dolgot. Ezért nem érzem úgy, hogy rossz példa lett volna, de mind1.
Pitbull, abban van is igazság amit írsz, de másik oldalról meg ott vannak az ellenpéldák. Ha csak így rajongókról beszélünk… Mikor egy korábbi NF résztvevő vagy akár ESC résztvevő újra próbálkozik, mi is egyből a figyelmünket rájuk szegezzük. Az, hogy siker lesz e az újrázásból, az már megint más téma. De az, hogy ismert nevek újra jönnek, az mindenképp fentebb tornázza az adott válogató népszerűségét. Abban is biztos vagyok, hogy most hétvégén a külföldi esc lapokon is nagyobb népszerűsége lesz a magyar cikkeknek Kati miatt. Ugyanez van itthon is. Szerintem kellenek az ismert nevek, ahhoz hogy a verseny iránti érdeklődés ne csökkenjen. Persze ugyanúgy kellenek az újoncok is, hogy felfrissítsék a mezőnyt minden évben, ne ugyanazok szerepeljenek.
És pontosan ezért nem olyan jó az amit a zsűri csinál(t)…
Van abban is igazság, amit te írsz, de ahogy írtad, ez a rajongókra vonatkozik, vagyis bejön a képbe megint a „99% vs. 1%” esete. A nézők (és szavazók) zöme legfeljebb a nemzetközi versenyen szembesül azzal, hogy valaki esetleg duplázik, triplázik, és egy részüknek akkor sem feltétlenül esik le, hogy az adott előadót már látta korábban, pláne, ha a fellépések között több év telik el. Az ESC-re a legtöbb előadó úgy tekint véleményem szerint, mint egy kiváló lehetőségre, hogy nemzetközi ismertségre tegyen szert, és erre az új arcok éppúgy éhesek, mint az adott országon belül már befutott és elismert művészek. Vagyis inspirációból nincs hiány egyik kategória részéről sem, szerintem igyekeznek az általuk legjobbnak vélt dalukkal pályázni, ki több, ki kevesebb sikerrel. A versenyen való részvétel presztízse jelentős, ha egy ismert előadót eltántorít a pályázástól a nemzeti dalválasztó műsor zsűrijének hozzáállása, akkor nem is akarja igazán megmutatni magát az ESC-en. Nekem megfelelnének a teljesen ismeretlen előadók is, ha egyébként a pályaművük megüti az elvárt mércét.
Én most néztem vissza az adást, tegnap sajnos nem láttam élőben. Először is nagyon örülök, hogy a szerkesztők/zsűri odafigyel a kritikákra, gondolok itt a pontozás sorrendjére. Így már korrektebbnek tűnik a dolog. Illetve Jenőnek is biztos beszóltak páran, a trendi, rádióabarát stb. miatt 🙂
Chances: Nem tetszett. Pedig a héten hallottam a Petőfin, és egészen megtetszett, de élőben nem volt jó.
Szabó Ádám: Itt pont fordítva, a stúdióverzió nem tetszett, de élőben nagyon bejött. Megérdemelten jutott tovább első helyen.
ÍV: Csalódás. Az egyik kedvencem volt, de így hogy alig hasonlított a stúdióverzióra, eltűnt a varázsa. Ha most hallottam volna először,akkor a sorrendemben a vége felé lenne.
New Level Empire: Én számítottam rá, hogy ha a zsűri nem juttatja tovább, akkor a közönség biztosan. Nekem bejön az ilyen fajta zene, de tény, hogy a tavalyi számuk fényévekkel jobb volt. Viszont Zola nyissa már ki a szemét végre! És ezt most szó szerint értettem!
Dér Heni: Hát nem is tudom, szerettem a dalt, de a kiesés miatt nem dőltem kardomba.
Szécsi lányok: Nem hiányoznak nekem a középdöntőből, de hangilag sokat fejlődtek tavalyhoz képest.
Oláh Gergő: Nem szeretem sem a dalt, sem az előadót.
Pankastic: Ez a stílus annyira, de annyira távol áll tőlem. Tudtam, hogy a zsűri továbbviszi, csak tudnám minek?! Egy Eurovízióra nem állja meg a helyét egy ilyen dal. Üde színfoltja volt az estének, de részemről ennyi.
Éliás Gyula: Na ez a másik, amit nem értek, hogy miért kell minden évben továbbnyomni a középdöntőbe. Semmi kiemelkedő nincs a dalban, még a dallamára sem tudok visszaemlékezni, pedig meghallgattam az összes dalt töbször is. Ja, és még annyit, hogy legközelebb adjanak egy számmal nagyobb kabátot Gyulára!
Leander Rising: Lehet az elfogultság beszél belőlem, mert ez volt a személyes kedvencem. Nagyon sajnálom, hogy kiestek, simán megérdemeltek volna egy középdöntőt, ha a döntőt nem is. Én a Pankastic helyett őket juttattam volna tovább.
Eléggé kétségbe vagyok esve, mivel már lement a második elődöntő is és sajnos, nyugodt szívvel ki merem jelenteni, hogy az elhangzott 20 dalból egyiket sem tudom elképzelni Bécsben :S talán Szabó Ádámban lehet vmi… de vajon milyen lesz a jövő heti széria?! És kövezhetnek most a New Level Empire rajongók: tavaly én is rengeteg sms-t küldtem rájuk és végig drukkoltam, hogy ők jussanak ki, mert arra a számra tényleg nagyot lehetett volna tombolni, de ez az idei választás nagyon-nagyon gyenge a részükről …
Skarival maximálisan egyet értek. Lement 20 dal, totális csalódás az eddigi két kör, ennyi hamis hangot még nem hallottam színpadon.
Meghallgattam a maradék tizet is. Sokat képtelen voltam végighallgatni, katasztrófa szinte mindegyik. Aztán jött Gájer Bálint. Meghallgattam. Aztán még egyszer. Aztán már kakaón szólt a nóta. Ez a srác nálam a befutó. Megettem a zenéjét, jó kedvem lesz tőle, fel tud rázni 100 M embert a TV előtt, a nézőtéren, tök mindegy, hol szól.
Ha kap egy jó effektet a LED falra, ez a dal elviszi a hátán az eurovíziót. Bálint öcsém, rajongód lettem, mutasd meg, hogy van, akiért itthon érdemes még eurovíziót rendezni 2015-ben.
+1 Ma én is meghallgattam , és nagyon bemászott a fülembe Bálint dala . Én Boggie-ba és benne bízok 🙂
Kedves tennisfan,
El sem hiszem, amit leírtál, végre valaki észreveszi, aminek én itt eddig csak igen halkan mertem hangot adni.
Az elképesztően amatőr előadások után itt van nekünk Gájer Bálint személyében egy vérprofi előadó, szuper hanggal, aki a saját, szórakoztató zenei terepén (nemcsak szerintem) a legjobb.
Itt az idő Bálint, hengereld le azt a zsűrit.
PS: Már hallom is a fintorgó megjegyzéseket, avítt, stb. Az a dal totál élvezhető, vidám, táncolható, ő meg isteni bulit csinál.
En sem bírtam ki es előre gyúrtam a jövő hétre 🙂
Boggie-bán en is nagyon bízom, o,lett a nagy kedvenc. Egy tiszta, egyszerű előadással, színpaddal Szentem abszolút befutó. Nem tom h néz ki élőben, de engem mar most levett a lábamról 🙂 Péter Barbarara meg majd legalább egy jót bulizik 🙂 🙂 🙂
Annyira nem érdekelt a szombati adás, hogy megnézzem, csak a you tube-on néztem vissza a produkciókat.
Chances: Nem rossz dal, rosszabbak is kerültek be a 30-ba. Élőben nagyon hamis volt, nem is hasonlított a stúdió verzióra. A háttér se tetszett. 5 pont
Szabó Ádám: A második ED legjobbja. Előtte egyszer se hallgattam végig. Kiváló énekhang, a háttér is jó volt, a dal is megtetszett. Helye van a legjobb 30 között, Bécsbe nem küldeném, ennek ellenére 10 pont.
Leander Rising:Jól előadták, a háttér szörnyű volt, ha a Depresszió tavaly megérdemelte a döntőt, akkor ez a dal is. Sajnálom, hogy nem jutott tovább. 7 pont
Ív: Hamis volt, az előadás sem tetszett, állt egy helyben, legalább mozoghatott volna, így teljesen feleslegesek voltak a táncosok. A dalért se vagyok oda. 6 pont
Éliás Gyula: Jó hangja van, de nekem nem tetszik, a dal szörnyű, nem érdemelte meg a továbbjutást. Hány éves lehet? Szerintem már kicsit elkésett az Eurovizióról. 5 pont
Pancastic: Egyszer se sikerült végig hallgatnom,bár amit sikerült azt jól előadták. Ez a legrosszabb dal szerintem a 30-ból, semmi esélye nem lenne Bécsben. 4 pont
Dér Heni: Rohadt jó, erős hangja van, de ez a dal nem tetszik. Valahogy a verzé és a refrén nem illik egymáshoz. A szinpadkép se tetszett. 7 pont
NLE: Antal Timi mellett ez az a dal, amit a legtöbbett hallgattam, szerintem a talalyi dalukhoz képest sokkal jobb, de az ESC-en nem szeretik ezt a stílust. Hamisan adta elő Zola, a színpadon semmi se történt. 7 pont
Oláh Gergő: Jó hang, jó háttér, szép előadás, rossz dal. 6 pont
Szécsi Saci-Böbe: Elég hamis volt, a szőke lány (Saci?) nem tud énekelni, azért tovább vittem volna a középdöntőig. 7 pont.
A színpaddal továbbra se vagyok kibékülve. Miért nem tudnak egy normális színpadot csinálni? Nem értem miért nem lehet egy szintes, és nem az egyik rész magasabb, mint a másik. Lehetne kör alakú, vagy bármilyen, csak jól nézzen ki. A TV2 tök jó szinpadokat csinál.
NEm tudom mi a neve azoknak a fényeknek, amik hosszan világítanak és össze-vissza mozgatják, de azt használhatnák jobban is és többet belőle.
Fiatalabb műsorvezető kéne, mint mondjuk IStenes Bence is, legyen laza, vicces. Csilla egy beszélgetős műsorba való, nem ide. Nem tudom, ha mi rendeznénk ESC-et, akkor kit tennének műsorvezetőnek, az MTV-nél nagyon visszafoggottak a mv-k, oda „őrültebbek” kellenek szerintem.
Talán úgy lehetne semlegesíteni Pierott-t vagy bárkit, hogy nem 1-10 között pontozna a zsűri, hanem csak 1-5 között. Azt is meglehetne határozni, hogy mit kell hogy jelentsenek a pontok:
5 – kiküldhető Bécsbe
4 – tetszik a dal, az előadás
3 – közép érték, minden innen mérendő
2 – nem tetszik a dal, zavaró hiba
1 – elfogadhatatlanul hamis, rossz előadás, hibák és hibák
Tulajdonképpen a zsűri ne legyen szubjektív. Hozzáértő, szakmai legyen és nagyobb léptékben gondolkodjon. Tehát, végül is nem érdekes, hogy neki mi tetszik vagy nem. A közönségnél érdekes, hogy melyik dal tetszik.
Ezért átjavítanám a pontozást ezek szerint:
5 – kiküldhető Bécsbe
4 – jusson tovább a következő fordulóba
3 – közép érték, minden innen mérendő
2 – ne jusson tovább
1 – elfogadhatatlanul hamis, gyenge előadásmód, sok hibák
Ebben a pontozási rendszerben Leander, Heni, Farkas J Balázs vagy a NLE nem kaphatott volna 2 pontnál kevesebbet, (azaz gyilkos 4-5 pontokat).
Néhány éve azt hiszem éppen a németek küldtek valami hasonló swinges alapokon nyugvó dalt az eurovízióra, mint amilyennel most a Gájer Bálint nevezett.. valahol a végén végeztek a mezőnynek.
szerintem 2007-ben
2009, Németország, nem ?
igen, 2007-ben, 19. helyezést értek el akkor a németek.
Ha jól emlékszem valami „miss kiss kiss bang”… vagy hasonló sorokkal bírt a dal. Hallgattam még a műsor után is, de nyertesnek semmiképp nem hoztam volna ki. Éppen ezért nem nagy reményeket fűznék Gájer Bálint dalához.
2009-ben is Alex Swings Oscar Sings! formációt küldtek, azzal meg 20.-ak lettek.
Bár az a helyzet, hogy az első két elődöntő alapján lehet, hogy örülnünk kell idén majd egy 20. helynek.
Én azért egy Passed szerepléssel eltudnék képzelni egy TOP10-es helyezést..
Pitbull…de jó, hogy megemlítetted Kiss Gina nevét! 🙂 Az a szám fantasztikusan jó volt!!
Ez volt a német(jaj)swing. Azért Bálint ennél jobb show-t csinál. Meglátjuk.
https://www.youtube.com/watch?v=r_LyFi5XuTs
Egyébként a stúdióverzióval nekem semmi bajom nem volt. 🙂 MOst is, ahogy felidéztem a dalt és meghallgattam újra, egész jó. De nem ESC verseny dalnak. 🙂