Olaszország: Raphael Gualazzi – Follia d’amore

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nZyVyim1rWo[/youtube]Tudósító: Klész Imre
Forrás: escdaily.com

Az olasz Sanremo fesztiválnak még nincs vége, de már tudjuk, ki képviseli az országot az idei Eurovízión. A fesztivál ifjúsági kategóriájának győztese a közönségszavazatok és a zsűri szavazatai alapján Raphael Gualazzi “Follia d’amore” című dala, ezt fogják küldeni a düsseldorfi nemzetközi versenyre is. Gratulálunk!

58 Comments

Az All&Now nekem annyira nem bejövős, Rolfnak voltak már ettől jobb dalai is, mint pl.: tavaly a Maagiline pääev. De Ithaka dala nekem is az egyik kedvencem 😀 Az első elődöntőből Jana Kask szerintem a legjobb.

Aztaqrva.Már bocsánat de ez micsoda??????
Ez dal?Olaszország oké hogy 13 év után visszatértek csakhogy azóta a zeneipar is fejlődik.Sőt nekem nem is az az érzésem hogy azt hiszik 98-at írunk hanem még inkább 67-et.
Belgium dala ehhez képest felüdülés.Jobb lett volna ha vissza se térnek.ez ugy sz@r ahogy van.erre nincs jobb szó.

Végetop3:

43.Olasz
42.Belgium
??.Málta

1 Lengyelország
2 Hollandia
3 Norvégia
4 Svájc
5 Németország
6 Spanyolország
7 Finnország
8 Románia
9 Albánia
10 Írország
11 Belgium
12 Izland
13 Grúzia
14 Málta
15 Olaszország

Ne legyetek abban biztosak, hogy az olaszok lesznek a legrosszabb indulók. 🙁
Nem bírom megérteni, hogy ott egy csodálatos énekesnőjük, aki a legtöbbek szemében alapból top3 vagy 5. Ők meg letojják az ESC-t, ahogy van. :S

Újabb borzalmas dal. Néha belenéztem a RAI1 műsorába, de akkor mindig Gianni Morandi beszélt percekig, így a nagy bejelentést lekéstem. Szerencsére. Ettől még Ő is jobb induló lett volna, nem számítva, hogy hány éves.

Most már kételkedek benne, hogy lesz hallgatható dal, az országok nagyon fogynak.
Hát az idei ESC CD-t lehet, hogy kihagyom.

Jéééézusom. Szeretem a jazzt meg az olasz nyelvet, de ez kritikán aluli. Még ha vmi olyan énekest választottak volna, akinek a magas hangjai nem a macskavonyítás és az ajtónyikorgás keresztezéséhez hasonlítanának, akkor még elmenne, de így, basszus… csak abban tudok reménykedni, hogy azért a döntőig vhogy feldobják, hogy azért a hallgatható kategória legyen…
Vhogy nekem is volt egy olyan érzésem, hogy amennyire várta mki az olaszokat, annyira nem fogják beváltani a hozzájuk fűzött reményeket. De azért nem gondoltam volna, hogy egy ilyet választanak (hanem azt, hogy mondjuk egy 90-es években ragadt irdatlan ömlengős balladát…).

Azért az számomra érdekes, hogy Raphael a tegnap esti fellépők listáján nem is szerepel, (hisz előző este megnyerte a “newcomers” kategóriát) mégis előadta a számát, méghozzá annak bejelentése előtt, hogy ő indul az ESC-n. Ez már valószínűleg előző nap el volt döntve…

http://escdaily.com/articles/13052

Az én sorrendem (időközben néha változik):

1. Lengyelo.
2. Svájc
3. Málta
4. Finno.
5. Norvégia
6. Íro.
7. Hollandia
8. Németo.
9. Románia
10. Albánia
————-
11. Spanyolo.
12. Grúzia
13. Belgium
14. Izland
15. Olaszo.

Annyira jól kezdődött… ahogy beindultak a hangszerek, azt hittem, valami jó kis pörgős dal lesz… aztán mégsem… epic fail lenne Olaszország számára, ha a la grande visszatérés ellenére a mezőny végén kullognának.

Nekem is tetszenek a jazz-dalok, és öröm volt hallani tavaly Velencében az olasz nyelvet…nah de ez…BORZALMAS! Minősíthetetlenül rossz, remélem, ha jövőre is próbálkoznak, valami értelmesebb dalt választanak, mert erre senki nem kapja fel a fejét…jah, de mégis…hogy milyen sz*r! 😀

Csak hogy én legyek az őrült, aki szembe megy a forgalommal … Ez egy jó dal. És egy rossz választás. Benne van minden, amire nem szokott vevő lenni az eurovízió közönsége. A zongora mögött elbújó előadó. (Egyáltalán, a hangszeres tudás felesleges luxus a színpadon. A zene playback.) A huszas éveket idéző swinges, bigbandes hangzás. (Lásd Roger Cicero, Alex swings…) A félreérthető hangi teljesítmény. (Sosem stílusban tartott előadásnak értékeli az eurovízió vájtfülű hallgatósága, csak mezei hamisságnak.)Menthetetlen. Magam is belátom. De akkor is tetszik.

Nekem is a Belgiummal való hasonlóság ugrott be, de nem azért, mert mindkettő szar, hanem, mert mindkettő túl igényes zene az Eurovízióhoz. Az, hogy nem a megszokott sablonokkal próbálkoznak, mindkét országtól nagyon vagány dolog és kockázatos is egyben. De talán Olaszország, mint nagy visszatérő megengedheti magának, hogy kilógjon a sorból: ha a közönség nem, majd a zsűri segíti őket valamennyire.

Még mindig irritál a csávó hangja, összeállítottam a saját listámat az eddigi 31! dalból és ezt az 1-et nem bírtam végighallgatni :S

Ha Nathalie – Vivo Sospesa című számát választották volna sima top10 így meg katasztófa :@

Szerintem ez egy jó szám, a háromnegyedéig mindenképpen, de az utolsó negyede onnantól kezdve, amikor ordításba megy át, tiszta káosz. Ha azon javítanak, akkor nagyon jó lesz a szám, de mivel a többitől (Lena kivételével) teljesen különböző kategória, nálam sincs a legjobbak között, de továbbjutó. Lénánál viszont mindenképp jobb.

Aztán majd ne csodálkozzanak az olaszok, ha pofára esnek ezzel a dallal. Legfeljebb a XIX. sz.-ban hatott volna újszerűen.

Egyenízlést mindenkinek! Nekem pl. nagyon tetszik. Tessék, lehet követ dobálni. (Majd visszadobom kenyérrel)

Hehe, oltári nagyot tévedtünk, mikor azt gondoltuk, hogy a Grande Olaszország sereghajtó lesz a döntőben ezzel a “mesterművel”… XD A hozzászólásokat visszaolvasva azt hiszem elmondható, hogy ez volt a hazai szurkolók által leginkább benézett előrejelzés.

Comments are closed.